FidelityFX Super Resolution od AMD už podporuje přes 70 her, technologii využije i God of War
Společnost AMD v létě názorně předvedla, jak funguje její nová technologie FidelityFX Super Resolution. A jelikož s ní už nějaký čas pracují také herní vývojáři, zvyšuje se i počet titulů, které FSR podporují.
- AMD oznámilo, že FSR již podporuje 71 her
- Číslo zahrnuje i dosud nevydané tituly
AMD se nedávno pochlubilo, že napočítalo už 71 her, které s technologií počítají. Číslo zahrnuje již vydané kousky i tituly ve vývoji. Podle AMD jde o nejrychleji přijímaný herní software v historii firmy.
V přiloženém videu můžete některé ze zmíněných her zahlédnout, jedná se například o Far Cry 6, F1 2021, Resident Evil Village, Horizon Zero Dawn, Godfall, Deathloop, vidět je také chystaná PC verze God of War. Kouzlo technologie spočívá v navýšení FPS, aniž by muselo dojít ke kompromisům v kvalitě grafiky.
Technologie bývá často označována jako odpověď na DLSS od Nvidie, která využívá neuronové sítě. FSR je však v základním principu mnohem jednodušší, sází na spatiální filtrování a jiný algoritmus škálování. Oproti DLSS 2.0 například nevyužívá informace z předchozích snímků, jako vstupní data využívá pouze pixely jednoho snímku (podobně jako DLSS první generace). FSR tedy neklade tak vysoké nároky na hardware. Vychytávku lze využít také na starších kartách, navíc i na těch od konkurence (DLSS je možné zapnout pouze na kartách GeForce RTX).