Esportová divize Riot Games je prodělečná, studiu to ale nevadí
i Zdroj: Hrej.cz
League of Legends Novinka Esportová divize Riot Games je prodělečná, studiu to ale nevadí

Esportová divize Riot Games je prodělečná, studiu to ale nevadí

Radek Raudenský

Radek Raudenský

5. 11. 2021 08:38

Esport je jasně spojen s velkými turnaji, na něž koukají stovky tisíc i miliony diváků. Jedním z velkých hráčů na tomto poli je League of Legends, které pravidelně vyprodávalo velké sportovní arény a na svých streamech si připisuje miliony diváků po celém světě. I přes to všechno ale není celý esport ziskový.

Reklama

  • Riot Games prozradilo, že esport je pro studio prodělečný
  • Stále v něm ale chce pokračovat a akce zvětšovat
  • Hlavní je udržení ziskovosti pro týmy, esport jako takový funguje jako marketing

Prozradilo to samotné studio pro The Washington Post, přičemž ředitel esportu Riot Games John Needham tvrdí, že i když se o nulové ztráty snaží, hlavní je vnější pocit. „Chceme se nazývat budoucností sportu. To je to, co budujeme.“ Hlavním cílem celého esportu a všech lig je, aby vydělávaly esportové týmy. Pokud totiž nebude fungovat jejich byznys, esport by neexistoval. 

K čemu ale je část byznysu, která nic nevydělává? Důvod je prostý – marketing. Esportové ligy slouží jako velký marketingový nástroj pro to, aby se hráči do dané hry sami pustili a nejlépe v ní utráceli peníze. Esportové týmy zase hledají sponzory a místo, kde se můžou ukázat – ve výsledku tento ekosystém alespoň zatím funguje.

Riot Games pak chce v rámci několika let dokázat alespoň to, aby esportová divize neprodělávala – k tomu by jí mohly pomoct i světové značky, které s ligami už nyní spolupracují, jako je Coca-Cola, Hyundai, Beko a další. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama