Epic nehodlá v boji se Steamem ustoupit ze strategie exkluzivit ani her zdarma. Mezi své tituly chce větší, profitabilnější hry. Odhaluje i loňské statistiky
i Zdroj: Epic Games
Novinka Epic nehodlá v boji se Steamem ustoupit ze strategie exkluzivit ani her zdarma. Mezi své tituly chce větší, profitabilnější hry. Odhaluje i loňské statistiky

Epic nehodlá v boji se Steamem ustoupit ze strategie exkluzivit ani her zdarma. Mezi své tituly chce větší, profitabilnější hry. Odhaluje i loňské statistiky

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

10. 3. 2023 16:35

Společnost Epic Games se ve své novodobé historii zařadila do povědomí zejména svou konkurencí Steamu. Během let jsme se dozvěděli o mnoha hrách, které z tohoto boje vzešli jako dočasná exkluzivita jeho obchodu. Mimo jiné např. Borderlands 3, které bylo ve smyslu exkluzivity jedním z největších hitů, nebo také Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2. Nové informace naznačují, že podobné úlovky dostaneme i v budoucnu.

Reklama

  • Generální ředitel Epic Games oznámil, že exkluzivity pro Epic Game Store budou i do budoucna dále přibývat
  • V rámci firemní strategie je prý novým cílem lépe vytipovat úspěšné hry
  • Minimálně letos budou také pokračovat týdenní hry zdarma

Epic svou politiku ohledně exkluzivit řešil v rámci oficiální události. V hovoru o nových nástrojích a možnostech, které umožní vydávání her v rámci obchodu Epic Games Store (kde hru může podle nových podmínek vydávat již de facto každý), generální ředitel Tim Sweeney řekl, že firma nezměnila svou filozofii na získávání exkluzivit, ale spíše se přeorientovala v tom, na jaké hry se soustředí.

„Opravdu zdokonalujeme naši strategii [ohledně exkluzivit] na základě toho, co podle našich pozorování u dřívějších vydání fungovalo velmi dobře a co naopak ne," řekl Sweeney. „Hrstka velkých exkluzivních titulů skutečně pohnula kartami... a u menších her, zejména těch s menším publikem typicky na Steamu, jsme zjistili, že spousta těchto hráčů není ochotna přejít."

Jak dále zmiňuje, součástí pokračující strategie jeho společnosti je také její nové vydavatelské křídlo, které financuje vývoj připravovaných her (např. Alana Wakea 2 od studia Remedy, nové hry od studia Playdead, které má na svědomí Limbo, a také nové hry od studia genDesign, jehož členové stáli za The Last Guardian).

Společnost prostřednictvím generálního manažera svého obchodu Steva Allisona také dále potvrdila, že všechny výše uvedené hry (a mnohé další) budou pro Epic Game Store časově exkluzivní po velmi dlouhou dobu (tzn. na Steam dorazí se zpožděním). Celkem má jít asi o 14 her. Z těch, o nichž víme, nebo je dokonce máme, můžeme jmenovat např. loni vydaný PC Building Simulator 2 či teprve chystané novinky od studia Mediatonic, autorů Fall Guys, které Epic zakoupil v roce 2021.

Allison také uvedl, že někteří herní vydavatelé, včetně těch větších, přistupují na časově omezenou exkluzivitu jakékoli dohody: a to podle jeho slov jen proto, aby měli dočasně výhodnější podíl z příjmů (88 %), než hru vydají i na Steamu (80 %). Jak dále ilustruje, jedním z těchto případů měl být i Rockstar. Jeho Red Dead Redemption 2 bylo údajně na Epic Games Store vydáno o několik týdnů dříve pouze proto, aby si vývojář zajistil lepší příjmy před přechodem na Steam.

Co se týče časových exkluzivit Epicu, které jsou pro část hráčů stále trnem v oku, na konto jeho boje se Steamem lze zmínit i méně ožehavé téma, a sice jeho hry zdarma. Společnost ve své rekapitulaci roku 2022 totiž také zopakovala, že ani letos neustoupí z trendu týdenních her zdarma, a to minimálně do samotného konce roku.

Vzhledem k těmto slovům je také dobré uvést, že máme nově i přehled o tom, jak si Epic Game Storu stál v loňském roce – a to s ohledem na jeho přibližný profit, počet aktivních uživatelů nebo počet rozdaných her. I pro tyto účely máme totiž infografiku, která vše shrnuje a dává do souvislostí. Dostáváme tak informaci o všech podstatných detailech: 

  • 230 milionů uživatelů, kteří službu v minulosti alespoň jednou použili (o 36 milionů více než v roce 2021), 
  • 68 milionů aktivních uživatelů, kteří obchod používali v jeden stejný měsíc (prosinec 2022), 
  • 820 milionů dolarů, které byly loni v obchodě hráči utraceny (o 2 % méně než v roce 2021), 
  • a 100 milionů dolarů, které si Epic z této částky ukrojil. 

S ohledem na hry můžeme pak vše zakončit tím, že na jednotlivých účtech bylo rovněž aktivováno téměř 700 milionů kusů zdarma rozdávaných her.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama