Enemy Territory: Quake Wars Článek Enemy Territory: Quake Wars

Enemy Territory: Quake Wars

Tomáš Nadrchal

Tomáš Nadrchal

26. 5. 2007 22:00 1
Reklama

Od našeho posledního preview již uplynul více než rok, Lukáš Bašta se o chystané multiplayerové pecce rozepsal 15. března 2006. To samo o sobě svědčí o tom, že se autoři potýkají s neustálými odklady, a ani dnes ještě není jasné, zda jsou spekulace o červenci 2007 oprávněné či nikoli. Jasné ale je, že konečný výrobek spatří pulty obchodů až ve chvíli, kdy bude vše stoprocentně odladěné, s čímž vývojářům napomáhají bandy betatesterů.

Krátká exkurze do děje

O příběhu ET:QW toho sice bylo napsáno tolik, že by se s tím dala vytapetovat Svatovítská katedrála i s přilehlými kapličkami, nicméně opakování je matka moudrosti. Píše se rok 2060, tedy doba, v niž se odehrává děj druhého dílu série s hlavičkou Quake. Právě v tuto chvíli také započala invaze Stroggů na naší matičku Zemi, ale protože lidstvo je rasa bojovná a houževnatá, nedá svou kůži lacino. Nezbývá než bojovat. Hlavní vlnou odporu se stala skupina GDF, což je zkratka pro Global Defence Forces.

Arsenály obou skupin jsou velmi odlišné, zatímco GDF používá techniku, jež se dost možná vyvine z té současné (tento fakt dodává hře nádech reálna), emzáci se na Zemi dostavili se zbraněmi a vozítky ne nepodobnými těm z futuristických filmů či artworků. Obě skupiny budou také rozděleny do několika menších podskupin, překvapivě rozhodujícím faktorem nebude hodnost, nýbrž schopnosti jednotlivého vojáka. A tak zatímco na jedné straně se setkáme s vojáky, záškodníky, inženýry či mediky, na druhé to bude například agresor, infiltrátor či konstruktér. Neopomenutelnou součástí bojů bude také využívání pojízdných vehiklů, kterých se chystá více než čtyři desítky.

Herní systém? Hlavně kooperace

Co se týče lokací, přichystány jsou tři různé prostředí – tropické podnebí, mírný pás a arktická zima. V každém podnebném pásu se odehraje několik misí, jež budou součástí kampaně. Ano, správně, kampaně. Jednotlivé mise na sebe budou navazovat a výsledek minulého souboje bude mít značný vliv na výchozí pozice bojů následujících. Ať už půjde o větší počáteční území, extra vozidlo nebo třeba o nějakou bonusovou zbraň. Když už jsme u těch území – primárním úkolem bude právě rozšiřování podrobené oblasti, popřípadě její obrana. K tomu dobře poslouží také obranné budovy, jako stacionární kulomety, protiraketové střílny, radary a podobně. Každá strana má každopádně své vlastní vymoženosti, což je sice krásná věc, nicméně nejzajímavější je takzvaný strategický pohled, při němž se kamera přesune do pohledu z ptačí perspektivy a hráč bude takticky rozmisťovat jednotlivé segmenty své defenzívy. Tento element dosti připomíná klasické strategie, jeho zapracování do multiplayerové akce bude dozajista příjemným zpestřením.

Vzhledem k tomu, že bojů o záchranu Země se bude na každé straně účastnit 12-16 hráčů (tj. 24-32 celkem), nemůžeme očekávat žádné epochální bitvy. To je na jednu stranu dobře, mnohem více však bude záležet na kooperaci jednotlivých složek týmu. Tvůrci ale počítají i s tím, že se najde jedinec toužící hrát si na Old Shaterhanda, tj. bojovat na vlastní pěst. Systém to pozná a začne těmto jednotlivcům dávat samostatné úkoly, jež by měly být prospěšné pro konečné vítězství celého týmu.

Ještě bych se na chviličku pozastavil u úkolů – během snahy propracovat se k tomu hlavnímu budete muset splnit i řadu vedlejších cílů, bez nichž nelze dosáhnout celkového úspěchu. Tento fakt by měl eliminovat okamžitý úprk směrem k hlavní bázi či cílovému objektu. Nové úkoly se budou dynamicky objevovat v průběhu celé mise a měly by udržovat skupiny v takových pozicích, aby na sebe narážely početnější grupy nepřátel, což je opět další bodík směrem k taktizování během bojů. A aby toho nebylo málo, odladěn by měl být i systém voice chatu, jenž umožní takřka profesionální hlasovou komunikaci, tedy již žádné překřikování všech členů z týmu.

Grafické orgie

Nedávno vydaný trailer, v němž si můžeme prohlédnout boje kdesi v pouštním městečku, jen ukazuje, že autoři své tvrzení o grafickém skvostu myslí smrtelně vážně. Hlavním trumfem v rukávu lidí ze Splash Damage se stala technologie vymyšlená samotným guru herní scény, Johnem Carmackem. Má název MegaTexture a pracuje na bázi vytvoření jedné mega velké, tzv. gigapixelové textury, která pokryje celou mapu, čímž se zaručí, že se žádné prvky v krajině dále nebudou opakovat. Šikovná komprimace pak zajistí poměrně malou velikost dat, s níž budou muset pracovat grafické karty. Konkrétně půjde o pouhých 8MB z paměti, což není mnoho ;-).

Na postupně zveřejňovaných screenshotech je sice znát, že se jejich kvalita postupem času zhoršuje, tento jev je ale znám i z ostatních her a má ho za důsledek optimalizování enginu i pro slabší počítače (v současnosti se hovoří o nárocích zhruba na úrovni Quake IV). Ze záběrů z traileru je taky dobře znát, s jakou precizností je zpracována fyzika, popřípadě i dynamické světlo – stíny, odlesky a podobně.

Pokud vše půjde dobře, budeme se na novou řežbu v podobě Enemy Territory: Quake Wars moct těšit již v nejbližších měsících. Vše ale bude záležet na tom, jak rychle se autorům podaří odladit veškeré bugy, nevyváženosti, atd. Doufáme, že se jim tak podaří co nejlépe a nejrychleji, natěšené hordy hráčů již čekají…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama