EA si patentovala technologii vytvářející modely postav z fotek nebo videí
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka EA si patentovala technologii vytvářející modely postav z fotek nebo videí

EA si patentovala technologii vytvářející modely postav z fotek nebo videí

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

13. 9. 2021 14:32

Do budoucna by se mohl výrazně zjednodušit a zrychlit proces vytváření některých modelů mostav ve hrách. Společnost Electronic Arts si totiž nechala patentovat novou technologii, která má vytvářet detailní virtuální postavy na základě snímků či záběrů skutečných lidí. Vytvořené modely navíc mají počítat i s možnostmi dalších úprav oblečení a doplňků.

Reklama

  • EA si patentovala technologii přetvářející osoby na skutečných snímcích do 3D modelů
  • Jde o zajímavý koncept
  • I pokud bude skutečně využita, půjde zřejmě o vzdálenou budoucnost

O zavedení do registru požádala společnost v březnu roku 2019, potvrzen byl v březnu letošního roku. Patentu si nyní všiml web GameRant.

Patent jako takový je velmi prostý a detailně nespecifikuje, jak bude technologie fungovat. Uvádí jen tvůrčí proces. Do generátoru vstupuje základní proměnná snímku či záběru skutečného člověka ze skutečného světa a generický 3D meshový model postavy. Technologie by následně měla být schopná tento “korpus” přemodelovat tak, aby nový mesh odpovídal osobě na snímku. Navíc je prý schopna z obrázku vyčíst, jaké oblečení má osoba na sobě a také ho přetvořit. Do knihovny se tak zároveň dostanou nové kusy outfitů a zároveň je možné vzniklou postavu jinak obléct.

Takhle nějak by to mělo fungovat. Schéma je ale logicky velmi vágní
i Zdroj: Hrej.cz
Takhle nějak by to mělo fungovat. Schéma je ale logicky velmi vágní

Otázkou zůstává zda vůbec, do jaké míry, a případně kdy bude technologie skutečně fungovat. V případě úspěšné implementace ale může novinka velmi výrazně zjednodušit, zlevnit a především zrychlit vývoj některých her. Právě pečlivé designování a modelování postav patří k časově náročným procesům, které zároveň vyžadují spoustu člověkohodin práce. Na druhou stranu je otázka, jak si technologie poradí například s mimikou.

Vzhledem k tomu, že patent patří EA, by v praxi mohla být technologie využita například k jednoduchému zdetailnění většiny fotbalistů v sériích FIFA nebo Madden. Právě v sérii FIFA, konkrétně v letošním ročníku, studio EA Sports představilo technologii HyperMotion, která by měla používat analýzu skutečných záběrů pohybů sportovců pro dotváření realistických animací ve hře. 

Ještě jednou je ale třeba podotknout, že patentovaná metoda je hudbou budoucnosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama