EA nebude Codemasters nic diktovat. Studiu poskytuje nástroje a volnost
Když vydavatelství EA oznámilo akvizici Codemasters, hráči se začali obávat. Společnost totiž nemá příliš dobré renomé co se nakládání s nakoupenými studii týče, navíc se s ním stále pojí kontroverze okolo lootboxů. Po potvrzeném převzetí závodních matadorů se tak začali ozývat fanoušci s otázkami, zdali EA nebude příliš zasahovat do vývojářských procesů.
- EA tvrdí, že Codemasters zachová volnost
- Studiu pouze poskytuje nástroje pro vývoj
- Jeho osud má být podobný jako u Respawn
To se ale nestane. Alespoň to tvrdí vedení EA, které všechny ujistilo o tom, že si Codemasters zachová svou vizi a personu i po akvizici, tedy podobně, jako to mají jejich kolegové z Respawn. Ten už dříve potvrdil, že EA zachovává studiu velkou volnost a vývoj usměrňuje, ale určitě nekáže.
„Podobně jako u Respawnu nechceme přijít a převzít Codemasters; naše orientace není vzít Codemasters a přeměnit jej na další odnož Electronic Arts; naše vize je poskytnout příležitost. Tento průmysl je o úžasných a kreativních talentech a nevidíme smysl v tom utěsnit tyto talenty udusit. Chceme jim poskytnout přístup k možnostem, které získáváme díky pozici na trhu,“ tvrdí ředitel EA Andrew Wilson.
Ke svému vyjádření dodal, že EA poskytuje Codemasters spíše „set klíčů“ k nástrojům, stejně jako to vydavatel dělá s Respawnem. Tyto slova následně potvrdil i ředitel Codemasters, který tvrdí, že jim EA dává přístup k marketingovým i produktovým týmům, expertům v live service službách, analytickým nástrojům či službám jako je EA Play a Origin.
První hrou Codemasters vydanou pod hlavičkou EA bude v červenci F1 2021.