Dying Light 2 Článek Dying Light 2 - dojmy z E3

Dying Light 2 - dojmy z E3

Pavel Makal

Pavel Makal

14. 6. 2019 16:30
Reklama

Loňské oznámení pokračování značky Dying Light mě velmi potěšilo. První díl z roku 2015 i následné velké rozšíření The Following jsem si opravdu užil a fakt, že další hra má být mnohem více příběhově orientovaná a do vývoje naskočil i matador herního průmyslu Chris Avellone, ve mně vzbudil velké naděje. Proto jsem pozvánku na stánek Techlandu přijal s nemalou radostí, a ta mě po zhruba čtyřicetiminutové ukázce rozhodně neopustila. Spíš právě naopak. Dying Light 2 možná neměl na E3 takovou pozornost jako jeho kolegové z Polska nebo jiné velké tituly, rozhodně se ale vyplatí tento projekt bedlivě sledovat, pro mě se totiž rozhodně stal černým koněm výstavy.

KLACKY, KAMENY, HÁK A UV LAMPA

Na prezentaci nás přivítal hlavní designér hry Tymon Smektala a rozhovořil se o klíčových prvcích, s jejichž pomocí mají vývojáři v plánu rozvinout značku novými směry. Termín, kterým své dílo popisují, je „narativní sandbox“, v němž má hráč možnost dělat rozhodnutí, jež hluboce ovlivňují svět hry, počínaje jeho vzhledem, chováním postav a událostmi, k nimž na základě vašich voleb dojde.

Svět Dying Light 2 vývojáři popisují jako moderní středověk. Postapokalyptická společnost žije v mnoha ohledech skutečně na úrovni středověku, ale zároveň se budeme pohybovat po moderním, byť už výrazně zchátralém městě. To bude rozděleno do sedmi různorodých částí, v každé z nich dostaneme k dispozici nové parkourové pohyby a potkáme nové nepřátele i herní mechanismy. Důraz na rozličná rozhodnutí je zcela patrný, hráč bude mnohdy postaven před zcela zásadní a nejednoznačné volby, jež nezvratně změní směřování příběhu do té míry, že třeba objevíte dosud nepřístupnou novou část města. Techland se chlubí, že narativ je natolik košatý, že po prvním dohrání budete mít za sebou zhruba 50 procent obsahu. Řešením je pustit se do režimu New Game Plus, případně se zapojit do kooperativního hraní s kamarádem. Stav světa, tak jak jej uvidíte, je totiž determinován podle toho, kdo společnou hru založil. Navzájem se tak můžete zvát do svých světů a objevovat, co asi ten druhý udělal jinak.

Poslední rozhodnutí této mise před nás postavil samotný Plukovník, který tvrdí, že jeho muži Franka určitě nezabili a navíc vysvětluje, že to s vodou nebude tak jednoduché. Budete mu věřit, nebo ne? 

Příklon ke košatějšímu vypravování je skvělý, věci, které v jedničce fungovaly bezchybně, ale Dying Light 2 nemění. Řeč je o brutálních soubojích na blízko, kde není o usekané hlavy a ruce nouze, a samozřejmě o parkouru, který dostal do vínku několik nových prvků a z hratelné ukázky působil ještě plynuleji a organičtěji. Třeba možnost použít zombii pro změkčení dopadu z velké výšky pobavila všechny přítomné, zejména ve stísněnějších interiérech ale vývojáři zjevně zapracovali na tom, aby se pohyb lépe ovládal a vy jste tak mohli rozličná nebezpečí překonávat bez zbytečné frustrace. K dispozici budeme mít hák na přitahování se na nedostupná místa, a také wingsuit. Lézt budeme moci i do ventilačních šachet.

QUO VADIS?

Děj se odehrává patnáct let po prvním dílu, takže je jasné, že tak jak došlo k obecnému úpadku společnosti, přímou úměrou nastaly změny a vývoj i u nakažených. Čekají nás zbrusu nové druhy žoužele s unikátním chováním a dostaneme k dispozici nové možnosti, jak se s nimi vypožádat. Možná si vzpomenete, že se místním zombíkům moc nelíbí UV záření, a z hratelné ukázky vyplynulo, že i tentokrát půjde o nedocenitelnou pomůcku.

Zombie hry jsou možná svěží asi jako zombie dech, ale zrovna touhle se s radostí nechám ovanout.

Hlavním hrdinou hry je Aidan Caldwell, jenž, podobně jako všichni ostatní obyvatelé města, trpí nákazou, naštěstí ji však zatím drží na uzdě. Prezentovaná část hry začínala v baru Fish Eye, kde několik důležitých osobností města řeší nelehký problém – dochází pitná voda a jediný, kdo to může změnit, je Plukovník – muž s nedobrou pověstí, který si se svou frakcí renegátů udělal základnu právě v městské vodárně. Majitel baru Frank chce zorganizovat setkání šéfů frakcí a vyjednávat o zásobách, když ale dorazí Plukovníkovi vyslanci, zazní výstřel a Frank se kácí k zemi. V tuto chvíli máte první možnost – zůstat s Frankem, nebo se vydat na hon za ujíždějící dodávkou. Pro potřeby prezentace byla zvolena druhá možnost, takže jsme si užili akční průchod městem, probořili se podlahou do místnosti plné zombií a viděli výhody nabroušené čepele a UV lampy. Optal jsem se vývojářů, zda je tato cesta naskriptovaná, nebo zda se můžeme vydat libovolnou jinou trasou, a bylo mi řečeno, že ve svobodě pohybu nám nic bránit nebude.

ŽIJ SE SVÝMI NÁSLEDKY

Další rozhodovací bod přišel ve chvíli, kdy Aiden dodávku konečně dostihl a dostal na výběr, co s řidičem – vyhodit ven, nebo přinutit ke spolupráci? Druhá varianta se záhy ukázala jako výhodnější, protože řidič znal tajný signál pro vpuštění do základny, bez něhož by její penetrace byla údajně mnohem těžší. Na druhou stranu nás poté, co jsme dodávku opustili, okamžitě prozradil, takže jsme si mohli užít další rychlou akci s chladnými zbraněmi a parkourem. Cestou nás vysílačka ještě stačila informovat o Frankově skonu, tedy o důsledku toho, že jsme se vydali na hon dodávky. Poslední rozhodnutí této mise před nás postavil samotný Plukovník, který tvrdí, že jeho muži Franka určitě nezabili a navíc vysvětluje, že to s vodou nebude tak jednoduché. Budete mu věřit, nebo ne? V demu se Aiden rozhodl držet plánu, viděli jsme kratší souboj s obrněným Plukovníkovým pohůnkem, jenž potřeboval malinko speciálnější přístup, a následně jsme spustili vodní pumpy. Město bylo tedy od žízně zachráněno a odčerpaná voda navíc odhalila celou novou lokaci. Bohužel, jak se ze závěrečné shrnující animace ukázalo, to, že byla zatopena, mělo svoje důvody a teď město možná bude čelit další velké hrozbě.

Jak vidíte, rozhodnutí je i v jediné misi požehnaně a příběh Dying Lightu 2 rozhodně působí velmi ambiciózně. Vývojáři ale zapracovali i na grafice, už první díl se pyšnil mimo jiné skvělou prací se stíny a tady tomu není jinak. Nejrůznější výhledy do města ukazují na skutečnou rozlehlost herní mapy, hned na začátku mě ale potěšil vzhled baru, který působil nesmírně uvěřitelně. Žádné tři trapně se kymácející NPC někde v rohu, ale pěkně narvaný klub s atmosférou, povedenými grafickými efekty světel a kouře a postavami, jejichž chování působí realisticky. Daní za působivou grafiku je framerate, nedokážu určit, zda jsme sledovali verzi pro PC nebo Xbox One X, ale plynulost čas od času zaznamenala silné několikavteřinové propady. Nejde ale o finální build, důvod k pesimismu tedy zatím nemáme.

Bylo velmi příjemné sledovat, jak se Techland opravdu snaží s pokračováním udělat něco výrazně nového a nevyužít značku pro totožný sequel. Zombie hry jsou možná svěží asi jako zombie dech, ale zrovna touhle se s radostí nechám ovanout. Těšme se!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama