dungeons-dragons-neverwinter
Neverwinter Článek Dungeons & Dragons: Neverwinter

Dungeons & Dragons: Neverwinter

Erik Omar

Erik Omar

13. 4. 2013 22:00 2
Reklama

Pustili jsme se do světa Dungeons & Dragons: Neverwinter v rámci novinářské bety, abychom zjistili, jestli studio Cryptic opravdu chystá originální a zábavné MMORPG, jenž má uspokojit jak milovníky fantasy hry Dungeons & Dragons (obdoba Dračího doupěte), tak fanoušky kultovní herní série Neverwinter Nights (se kterou ale onlinovka nemá mnoho společného). Jaké jsou naše dojmy?

Zrod hrdiny

Neverwinter je ve své podstatě klasické MMORPG. První co vás tak po spuštění čeká, je vytvoření virtuálního alter ega. Výběr rasy, povolání, schopností a všeho ostatního vychází z pravidel D&D, tudíž se můžete stát např. polovičním orkem, polovičním elfem nebo lesním elfem. Celkově bylo v betě na výběr ze šesti ras, přičemž sedmá by se měla zpřístupnit ve finální verzi.

Jakmile zvolíte svou rasovou příslušnost, čeká vás obligátní výběr povolání. Povolání jsou díky licenci na "americké Dračí doupě" pojmenována vcelku originálně, ale v konečném výsledku nabízejí naprostou klasiku: ofenzivní rytíř, defenzivní rytíř, čaroděj, klerik, zloděj, atd. Po povolání pak už jen následuje určení statistik, rodové příslušnosti (která bude mít pravděpodobně vliv na malé odchylky v příběhu) a města narození (ve hře se objevuje město Neverwinter - snad jediné pojítko se singlplayerovou sérií). Tím modelování postavy končí a může začít dobrodružství.

Příběh jako základní stavební kámen

Asi nemá cenu nudně popisovat úvodní kroky ve hře. Mnohem lepší bude, když se s vámi podělíme o dojmy, které v nás hra za těch několik hodin zanechala. Předně je potřeba říct, že Dungeons & Dragons: Neverwinter se více než klasickému modelu World of Warcraft přibližuje spíše "offlinovým" RPG titulům. Klade totiž až překvapivě velký důraz na příběhovou linii a hned od prvních minut to dává znát skrze hojný počet cut-scén s produkční hodnotou (pár let starých) singplayerových her.

Dokonce i grafika je v porovnání s běžným standardem MMO vcelku podařená: ohromující panoramata s hrady v dáli nebo puntičkářské detaily herních lokací jsou v podobných titulech spíše vzácností.

Klikfest se nekoná

Ona analogie s offline RPG tituly se projevuje i v soubojovém systému. Ten totiž funguje na principu her jako je Skyrim, kdy veškeré údery probíhají v reálném čase. Z toho důvodu zapomeňte na zběsilé klikání hlava nehlava a připravte se, že si budete muset hlídat správné dávkování výpadů a úhybů.

Zvláštní pochvalu si zaslouží design lokací, který se soubojovým systémem sdílí stejné offlinové kořeny. Vývojáři totiž díky chytrému použití skriptů a různých efektů vdechli městům a vesničkám život, který vás nejednou ohromí. Představte si situaci jako je tato: Procházíte se městečkem, kousek od vás na náměstí skotačí děti, vedle slyšíte hádající se pár a před vámi vidíte dělníky, jak opravují omítku domu v úzké uličce, kterou právě prosvítají první paprsky vycházejícího sluníčka. Tyto momenty zkrátka tvoří atmosféru, na kterou v onlinovkách normálně nenarazíte. Nutno podotknout, že v kombinaci s opravdu povedených soundtrackem, se vám vryjí hluboko do paměti.

Singlplayerový feeling je tedy bezpochyby přidanou hodnotou, na kterou chtějí vývojáři hráče nalákat. Další nespornou devízou titulu je chystaný editor, díky kterému si budou moct hráči vytvářet své vlastní herní lokace, atd.

Bez peněz? Nevadí, neplatí se vlez

Ani Dungeons & Dragons: Neverwinter se však v konečném výsledku nějak neliší od jiných MMORPG. I když... v rukávu má ještě jedno eso a sice totální free-to-play model. Vývojáři odsoudili praktiky některých studií, které na F2P zařadí až po několika měsících a sami tak svou hru nabídnou zcela zdarma ihned po vydání.

Z toho logicky vyplývá, že při hraní Neverwinter nebudete muset utratit ani cent. Pokud se však přeci jen rozhodnete do své postavy něco málo investovat, dostanete šanci urychlit její vývoj skrze integrovaný online obchod. Ten ve své beta verzi nabízel nejrůznější zbraně, brnění, vylepšováky a nakonec i mounty (vznešené oře pro rytířské nátury, zběsilé vlky pro divochy, atd).

Příslib do budoucna

Po pár hodinách strávených v Dungeons & Dragons: Neverwinter musíme konstatovat, že jde o vcelku zajímavý počin, který by si se špetkou štěstí mohl najít početnou a stabilní základnu hráčů. Výhody titulu jsou celkem jasné: Staví na ověřených základech D&D, nabízí trošku té nostalgie milovníkům Neverwinter Nights, chystá hráčům nabídnout editor a v neposlední řadě je zadarmo. Pokud se do vydání podaří doladit některé technické problémy (kterým jsme se vzhledem k betovému statusu nevěnovali), nevidíme důvod, proč byste fantaskní svět plný draků a jeskyní nemohli navštívit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama