Dungeon Siege II: Broken World Recenze Dungeon Siege II: Broken World

Dungeon Siege II: Broken World

storm2

storm2

29. 8. 2006 22:53 1
Reklama

Kdo dohrál Dungeon Siege 2 ví, že po finálním souboji se zmetkem Valdisem došlo k obrovskému kataklyzmatu, jenž zničil skoro celou Arannu a zdecimoval většinu obyvatelstva. Tím to však neskončilo. Přeživší se uchýlili do uprchlických táborů a snaží se situaci operativně řešit. Do jednoho z těchto táborů zavítáte i vy, abyste záhy zjistili, že Dryády vás opravdu nemají rády, že jsou to stvoření proklatě nevděčná, a že ne všichni temní čarodějové, kteří stojí za vším tím zlem okolo Zaramothova meče a Azunaiova štítu, podlehli vašemu spravedlivému hněvu. Jeden přežil a stále spřádá plány na ovládnutí světa. Příběh posouvá události trochu dopředu a ukazuje, že Valdis byl jen figurkou v mnohem rozsáhlejším plánu, což mnozí jistě dávno tušili.

Stará láska nerezaví

Nejste v tom sami, na pomoc můžete přizvat své staré přátele: bojovou kouzelnici Finalu, přírodní čarodějku Taar, udatnou pricenznu Evu, elfího lučištníka Amrena, lidského vojáka Vixe, půlobřího válečníka Satrana a další. Všichni na vás čekají na začátku hry, stačí si jen vybrat. Kromě nich můžete vzít do party ještě trpaslíka, čímž se dostáváme k první a v podstatě jediné inovaci datadisku – nové rase a specializacím.

Trpaslík je nová rasa, za kterou můžete Dungeon Siege 2 hrát, nic nového kromě vzhledu však nepřináší, takže je v podstatě zbytečný. Nemá smysl s ním začínat ani původní hru, neboť tam žádné jiné trpaslíky nepotkáte. Mnohem zajímavější jsou specializace Blood Assassin a Fist of Stone. Ta první kombinuje bojovou magii s dovednostmi lučištníka, zatímco druhá je směsicí klasického válečníka a přírodního čaroděje. Obě specializace přinášejí vlastní kouzla, zbraně a brnění.

Při založení nové hry začínáte na úrovni 39, a to včetně příslušného vybavení. K disposici máte klasický výběr ras plus zmíněného trpaslíka. Velice vítaná je možnost importovat si do datadisku uložené pozice z původní hry, tedy celou partu včetně inventáře a obsahu truhly.

Po dobrých zprávách následují ty špatné

Abychom to s těmi klady nepřeháněli, chvilku se povezeme na vlně negativ. Tak za prvé, hra je dost krátká. Hlavní linii projdete za deset hodin, díky vedlejším questům však tento čas můžete zdvojnásobit. Zapomeňte na překrásné scenérie z původní hry, level design je totiž dost chabý, lineární a nijak zvlášť rozmanitý. Zapomeňte i na komplexní podzemí se všemožnými odbočkami, pastmi a hádankami, jejichž počet by se dal spočítat na prstech jedné ruky. Většinou najdete jen dlouhé rovné a nezajímavé chodby, o to víc však vynikne těch pár hlavolamů, pokud na ně narazíte. Tento neduh je aspoň trochu kompenzován různorodostí prostředí. Podíváte se do hlubokých lesů, pouště, na zasněžené pláně, ale i na známá místa, jako zničené elfí město Aman’lu či přilehlý les Vai‘lutra, které však ztrácejí na půvabu kvůli grafickému vzezření, ale o tom až za chvilku.

Opomineme-li vzhled a krátkost, ještě nám zbývá prvek zvaný hratelnost. Jelikož se od minule skoro nic nezměnilo, jde pořád o skvělou řezničinu, což je asi největší plus. Budou na vás útočit hordy starých i nových zrůd a vy je budete svými kouzly a zbraněmi rozpleskávat do všech světových stran. Dobrý pocit z bitev bohužel kazí jejich chaotičnost. Hrdinové se velice snadno smíchají s nepřáteli, mezi nimiž najdeme jak obry, tak malé titěrné šmejdy, kteří pod vzrostlou vegetací a v nastalém chaosu vůbec nejsou vidět, navíc je všechno v neustálém pohybu, takže z toho je opravdu solidní gulášovka.

Stará láska občas rezaví

Ačkoliv byl před rokem Dungeon Siege 2 vizuálně zdařilý, už tehdy jeho engine dosluhoval, a letos vyloženě nestačí standardu. Grafika se vůbec nezměnila, což jsou zejména po okusení skvostného Titan Questu vyložená muka. Zašedlé textury, málo detailní postavy, a co je nejhorší, hra se nepříjemně trhá, což je zcela nepochopitelné, když jsme si loni chrochtali, jak to pánové z Gas Powered Games hezky optimalizovali. Na druhou stranu efekty jako oheň, ledové bouře, mraky jedovatého plynu či masivní exploze vypadají pořád stejně působivě, a když na obrazovce dojde k přeměně hromady nepřátel v rudou krvavou smršť, což se stává neustále, je to skvělá podívaná.

Ani po zvukové stránce se moc nezměnilo. Bitevní rambajs zní pořád stejně brutálně, hudba je stejně nevýrazná jako dřív, jen dabing doznal výrazného zlepšení. V dialozích je konečně znát, že si herci dali více záležet na emocích a vcítění se do situace.

Tak rezaví nebo nerezaví?

Pakliže jste nehráli Dungeon Siege 2, na Broken World rovnou zapomeňte. Nejenže byste nepochopili příběh a další souvislosti, ale asi byste se ani nedostali moc daleko, protože datadisk je dost těžký a počítá s tím, že kdo si ho pořídí, už se vyzná v herním systému. Bohužel ani pro ošlehané hrdiny není Broken World až tak dobrou volbou, právě proto že oni se vyznají, a o to budou zklamanější. Je to sice stará dobrá řezničina, o tom není pochyb, ale jinak datadisk nepřináší nic nového, a za ty peníze se rozhodně nevyplatí. Ani lákadlo jménem multiplayer nemá šanci vás upoutat, jelikož nepřineslo naprosto nic nového. Než utrácet nekřesťanské peníze za krátký datadisk, to už je lepší si znovu projet starou kampaň a znovu načechrat Valdisovy šunky.

Dungeon Siege II: Broken World
Windows PC

Verdikt

Dungeon Siege 2: Broken World nepřináší nic moc nového, je docela krátký, rok po vydání původní hry působí dosti ošuntěle, neupoutá ani multiplayerem a je absurdně předražený, stojí o tři stovky víc než původní hra. Na druhou stranu nabízí starou dobrou řezničinu, dvě nové specializace a posouvá příběh o kousek dopředu.

Co se nám líbí a nelíbí?

Stará dobrá řezničina, dvě nové specializace, dabing.
Krátkost, linearita, zastaralá grafika, nepřináší nic nového, přemrštěná cena.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama