Druhý díl Alana Wakea pohání engine Northlight, který posloužil jako základ pro Control
Studio Remedy Entertainment konečně potvrdilo, že chystá návrat Alana Wakea, s dvojkou se autoři chtějí více přiklonit k survival hororu. Pokračování by však mělo zaujmout i technickou stránkou.
- Základem druhého Alana Wakea je proprietární engine studia Remedy
- Sam Lake tvrdí, že půjde o nejhezčí hru, jakou kdy vytvořili
Kreativní ředitel Sam Lake v rozhovoru pro IGN potvrdil, že dvojku pohání proprietární engine Northlight, který posloužil i jako základní stavební kámen u her Quantum Break nebo Control. Technologii vývojáři použili i během přípravy singleplayerové kampaně pro střílečku CrossfireX, která vyjde už začátkem února.
Před oznámením přitom zaznívalo, že by v Remedy pro změnu mohli využít Unreal Engine 5, vývoj ostatně financuje společnost Epic Games, která figuruje v roli vydavatele. Autoři ale upřednostnili Northlight, protože engine zkrátka už velmi dobře znají, což jim umožňuje soustředit se na konkrétní detaily a posunout je zase o kus dál. Lake dodal, že tentokrát ještě více záleží na atmosféře a stylizaci, i proto je pro vývojáře klíčové, že se mohou opřít o vlastní technologii.
Lake zvěrem prohlásil, že Alan Wake 2 bude tou nejkrásnější hrou, kterou Remedy vytvořilo. Na potvrzení těchto slov si ale ještě dlouho počkáme, dvojka by totiž měla vyjít až někdy v roce 2023.