Driveclub Bikes Recenze Driveclub Bikes

Driveclub Bikes

Maggot

Maggot

3. 11. 2015 09:00 14
Reklama

Sotva se nám stačil prokrvit mozek z prohánění exkluzivních superaut v naleštěné závodní arkádě Driveclub, Evolution Studios zinscenovali plán, jak udržet naše mozky ve stavu extáze a šlachy v maximálním napětí. Je to oficiální Driveclub odstartoval druhou fázi svého životního cyklu vypuštěním rozšíření Driveclub Bikes, které, jak ti chytřejší z nás již tuší, přináší samostatnou kampaň s motocykly. Předem varujeme citlivější z hráče, pokud jste ke hraní původní hry potřebovali inhalátor abyste zkousnuli pocit rychlosti, při hraní Bikes vám budou praskat oční bulvy jako ořechy. A vy budete chtít víc!

AŽ K OBLAKŮM, K VYSOKÝM OTÁČKÁM!

Driveclub netřeba dlouze představovat s ohledem na strastiplnou cestu celého projektu. Pokud by vás ale tato nabitá a dost možná nejlépe vypadající automobilová závodní hra současnosti minula, slyšte naše moudra! PlayStation 4 exkluzivní titul minulý měsíc oslavil rok své existence, během níž málem propásnul vlastní launch, tvrdě za to zaplatil a zároveň rychle vystřelil mezi absolutní špičku a výběr must-have titulů díky excelentní podpoře, jež tkví v pravidelném vydávání bezplatných aktualizací a placeného obsahu. Hra před několika dny chytila druhou mízu s vydáním velkého rozšíření Bikes, které do hry přidává motocykly, vlastní kampaň, novou porci trofejí a využívá všech prvků nabízených původní hrou.

Pro veterány i nováčky

Driveclub Bikes si můžete koupit ve dvou podobách. Samostatné rozšíření, k jehož hraní nepotřebujete původní hru, vás vyjde o zhruba 140 korun dráž, než když si add-on zakoupíte přímo do hry. Obsahově se samozřejmě nijak neliší.

Teď si představte, že sedíte na stroji, který to vytáhne z nuly na dvě stě kilometrů v hodině za bezmála 10 vteřin. Driveclub je sama o sobě velice rychlá hra, na bestiálních superbicích vám ovšem přijde, že neběží v šedesáti snímcích za vteřinu, ale v šedesáti milionech snímcích za vteřinu. Hlavním lákadlem je bezpochyby 12 unikátních motocyklů od Yamahy, Ducati, KTM, BMW a dalších výrobců, všechny mají ovšem společných několik aspektů. Zaprvé, jsou rychlé. Moc rychlé. A zadruhé, i když se vám nějaký nemusí z designového hlediska úplně zamlouvat, kvalita, detailnost a systém jejich prezentace dělá z každého kousku uslintanou sexy záležitost. Nejlegračnější ježe nemusíte mít ani motorky rádi, ale vidina toho, že se projedete na strojích typu Ducati 1098R, Yamaha R1 či Kawasaki Ninja H2 v kvalitě, v jaké jsou představeny ve hře, vám musí zákonitě způsobit rojení motýlků v nádrži. 

QUICKSHIFTER DO KAŽDÉ DOMÁCNOSTI

Je to až perverzní posedlost detaily, které oceníte nejvíce ve fotomódu. Najděte si pěkné místo, ideálně za brutálního slejváku a někde v Norsku za hluboké noci. Přibližte si záběr na svůj stroj co to jde a kochejte se. Jména výrobců vyražená na brzdových desičkách jsou čitelná jako byste na ně koukali teleskopem, jednotlivé šroubky motoru lze téměř uchopit prsty a parádní nasvícení dodává motocyklům nebývale silnou auru exkluzivity. Standard, na který jste zvyklí u hlavní hry nezeslábl ani o píď. Všech 12 motorek patří do jedné třídy, většinou jsou to litrové superbiky, tudíž se nemusíte bát, že byste byli nějak znevýhodněni výběrem svého oblíbeného modelu. Ačkoliv jde o datadisk, relativně malý výběr motocyklů není problémem, je jím spíše absence jakýchkoliv jiných tříd.

ROAD TRIP

Driveclub Bikes
i Zdroj: Hrej.cz


Vydání expanze Bikes je první zastávkou v druhé sezóně Driveclubu. Co nás tedy čeká dál? Již 17. listopadu vychází zdarma dvě rozšíření jak pro původní hru, tak pro motocykly, sama se tak nabízí myšlenka, že se z Driveclub Bikes jednoho dne stane samostatný titul, nebo bude naopak kompletně sloučen s původní hrou. Několik her v minulosti již dokázalo skloubit závodění aut a motocyklů. Už teď je ovšem jasné, že Driveclub bude žít ještě minimálně další půlrok. Jakým směrem si vy přejete, aby se hra vydala?

Osobně bych rád začal například na pomalejších streetfighterech a teprve na konci hry končil v říši motocyklů, u nichž se rychlost měří množstvím podělaných spoďárů. "Dobrý den, pane řidiči, ve městě jste jel rychlostí 5 hnědých trenek, musíme vám dát pokutu!" Možná si stěžuju na detaily, ale skok do říše supersportů by měl být postupný. Něco mi ale říká, že o obsah v následujících měsících skutečně nouze nebude. Slabším místem prudce orgasmického ježdění jsou oproti původní hře zvuky motorů. Ty sice zní reálně a z větší části autenticky, zároveň ovšem postrádají určitou ostrost a působí zrychleně. Když kolem autobusové zastávky proletí motorka doopravdy, způsobí nespočet srdečních arytmií a krvácení do plic. V Driveclubu tomu tak není a prostor pro zlepšení rozhodně identifikujeteJelikož se ale budete po většinu času nacházet uprostřed frenetické bouře burácení motorů, vířícího se listí a slunečních záblesků, uši jsou to poslední co bude vaše tělo využívat.

PRO HODNÉHO KAŽDÝ RYCHLÝ

Potenciálně nejpalčivější otázka se může týkat ovládání - jak odlišně se motocykly ovládájí v porovnání s auty? Ehm, řekněme to takhle. Studia specializující se na vývoj motocyklových závodních her by se mohla od Evolution Studios, kteří rozšíření vydali jako takovou větší bokovku, leccos přiučit. Driveclub Bikes není simulátor, při řezání zatáček v nadpozemských rychlostech si ale budete připadat jako polobozi! Jakmile si zvyknete na odlišnější přístup k řízení a naučíte se koukat ne přímo před sebe, ale spíše dále do zatáček, zjistíte, že je ovládání motorek ještě o fous zábavnější a uspokojivější než kočírování aut. Díky nadpozemské akceleraci a možnosti brzdit jen několik metrů před zatáčkou přijdete na to, že je snadné být ve hře opravdu rychlý, kompletní zvládnutí dvousetkoňových monster ovšem vyžaduje nebývalé množství koncentrace. 

Díky nadpozemské akceleraci a možnosti brzdit jen několik metrů před zatáčkou přijdete na to, že je snadné být ve hře opravdu rychlý, kompletní zvládnutí dvousetkoňových monster ovšem vyžaduje nebývalé množství koncentrace.

S ohledem na to, že se všechny mašiny nachází ve stejné třídě, bude vaše dilema při výběru spočívat víceméně v osobních preferencích. Pokud vám vyhovuje nekompromisní příval výkonu, Ducati Desmosedici RR uspokojí vaše chutě, Honda Fireblade naopak potěší spíše polykače zatáček a někde mezi chaosem a mírem leží například Bimota BB3, která svou vyvážeností ukojí prakticky každého. Projíždění zatáček je zkrátka extrémně zábavné a mnohdy až nepochopitelně návykové. Dynamiku jízdy občas lehce nabourávají kolize s okolím. Když například dopadáte ze skoku na nakloněnou plochu, pohyb motocyklu vypadá lehce srandovně, stroj se také podivně zachová když například při jízdě po zadním kole dopadnete na jiného závodníka. Naštěstí jde o relativně ojedinělé situace. 

AŽ NAPRŠÍ A ZADRIFTUJE

Ačkoliv rozšíření jako takové neumožňuje závodit proti autům (čímž by bylo možné jednou provždy vyřešit neutuchající spory motorkářů a řidičů aut), s balíkem obdržíte i vlastní kampaň se 42 závody, mezi něž patří ty klasické, časovky a také nové Skill eventy. Dvě kola vám totiž umožňují dělat frajeřinky a získávat tím pádem další bodíky slávy k dobru. Jak tušíte, jízda po zadním kole případně prudké brždění po předním jsou v novém herním režimu v podstatě nutností. Ačkoliv je kampaň zasazená do nádherných tratí z Norska, Čile, Japonska, Indie a Kanady, v nichž zažijete všechny druhy počasí a denních cyklů, její struktura je lehce nevyužitá a celkově se relativně snadno okouká. Její délka a zasazení jednotlivých závodů naopak tento efekt vcelku úspěšně přebíjí 

Žádné smrťáky

Při bouračce, k nimž bude docházet často, věřte nám, obrazovka zbělá, objeví se logo hry a za pár vteřin jste zpět na kolech. Hra zkrátka nezobrazuju padajícího závodníka či motocykl v troskách u silnice. To ničemu nevadí, i když se rozlámete o svodidla, hra rychle naváže a dlouho vás nezdrží pohledem na bezvládný motocykl.

Totéž platí o výběru závodů v multiplayeru. Jediným dostupným režimem v době recenzování byl totiž Team Race, klasický závod či časovky, případně eliminace, zatím dostupné nejsou. Když už ale dojde na ježdění, hra všechny podstatné a důležité klady vyzdvihne prakticky okamžitě. Magickou kombinací je závod za silného deště uprostřed noci, kdy se na svět díváte přímo z přilby. Řízení z pohledu první osoby je doposud neobjevenou podívanou, o níž se několik motocyklových her z minulosti pokusilo, všichni ovšem ztroskotali v porovnání s novým počinem Evolution Studios v polovině cesty. Pohled z vlastních očí totiž značně omezuje výhled do zatáček a naopak umocňuje pocit rychlosti. Jakmile uchopíte odvahu do hrsti, dostane se vám královské podívané, která je stejně náročná na smyslové zpracování jako krásná na pohled. Chopte se řidítek, momentálně nenajdete plnohodnotný motocyklový titul, který by vám přinesl takové potěšení jako Driveclub Bikes.

Driveclub Bikes
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Driveclub Bikes nabízí stejné množství vzrušení jako prvotřídní akce. Vaší zbraní jsou ovšem neuvěřitelně detailní motocykly a bojištěm se stávají otevřené ulice z celého světa. Tohle je závod, který musíte zažít!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama