Dojmy z betaverze Diablo IV - legenda se vrací a má našlápnuto opravdu výborně
Seznam kapitol
Pekelné brány se otevírají už počtvrté. Diablo IV vyjde v červnu, o víkendu jsme ale spolu s dalším zhruba milionem hráčů ochutnali betaverzi. Proč Lukáše nadchla?

Zvolte nejlepší hry roku 2023 a vyhrajte řadu cen
S partnerem Samsung SSD přinášíme velkou čtenářskou a redakční anketu. Za svůj hlas pro nejlepší hru můžete získat řadu cen…
Vítej poutníku! Zastav se na chvíli a poslouchej! Náš svět stvořili Andělé a Démoni, kteří byli unaveni věčnou válkou mezi sebou. Nekonečný konflikt mezi Nebeskými výšinami a Horoucím peklem vypudil několik stvoření na obou stranách a ta stvořila tzv. Sanctuary. Náš svět. Ačkoliv pod tímhle názvem ho zná pouze málokdo. Jeho existence je však v ohrožení, protože Matka Démonů, samotná Lilith, která stála u samotného stvoření „Svatyně“, byla znovu vyvolána z věčného vězení. Nyní se prochází mezi námi a její zlo narušuje samotnou Rovnováhu. Zachraň nás poutníče… Osud našeho světa je v tvých rukou.
Poslední velký díl série Diablo vyšel před dlouhými jedenácti lety. Tehdy jsme se zbavili zla v podobě samotného Pána Teroru a zachránili Sanctuary. Tvůrci ze studia Blizzard Entertainment se ale rozhodli, že si Sanctuary věčnou spásu a klid nezaslouží. A proto proti nám tentokrát posílají dceru Mefista, samotnou Lilith, která stála u zrození tohoto světa. Jenže Lilith už kráčí, rozsévá zkázu a my tomu nemůžeme zabránit. Naopak - vydáváme se po jejích stopách, abychom postupně hasili tento nekonečný požár.
O víkendu proběhla první část uzavřené bety Diablo IV a vývojáři nám naservírovali celý první akt spolu s několika lokacemi a prvním world bossem. No a jak se mi to líbilo? Dopadlo to přesně tak, jak jsem avizoval v hPodu několik hodin před startem?
NENÍ CESTY ZPĚT
Rád jsem si zvykl, že jsem očividně dvorní tester Blizzardu, jelikož mi dává možnost bety i když si hru nepředobjednám. Zároveň se mi většinou obloukem vyhýbají i všechny technické problémy. Většina. Někdy. Dalšího Diabla jsem se ale nemohl dočkat. Diablo je pro mě vlastně etalonem drsného a krutého fantasy světa, který jsem objevil už v předaleké galaxii, když jsem měl nějakých osm let. Obrovsky mě fascinoval svět plný temných kobek, oživlých koster, děsivých démonů a nekonečného lootu. A každý návrat do Diabla mi vlastně připomene moje začátky s videohrami.

Nicméně tentokrát to nemá Blizzard vůbec jednoduché. Po mnoha přešlapech v posledních letech už i skalní fanoušci krouží kolem nových her spíše opatrně. Vlažně přijatý Overwatch 2, finanční aféra kolem mobilního Diabla Immortal a nakonec i údajné špatně podmínky pro práci v samotné centrále. Diablo IV tak rozhodně nemá ustláno na růžích a studio si toho je očividně samo velmi dobře vědomo. Nicméně po víkendu stráveném v uzavřené betě si asi všichni můžeme s klidem oddechnout. Teda skoro.
Změn je poměrně hodně. Tvůrčí týmy se vždy inspirovaly u jiných vlastních velkých značek. Je vidět, že si konkrétně půjčují nápady od své nejúspěšnější hry – World of Warcraft. Svět je otevřený a můžete se v něm pohybovat prakticky bez omezení. Fungují tu mechanismy, které znáte z jiných MMO her. Tedy náhodné eventy, světoví bossové a další radovánky pro více hráčů. Přitom během hraní bety bych přísahal, že mám celý svět pro sebe. Hráče jsem potkával pouze v hlavním městě, které bylo v betě přítomno. Zatímco v dalších lokacích jsem ostatní dobrodruhy potkával skutečně sporadicky a spíše bych je spočítal za těch několik dní na prstech jedné ruky. Jak to nakonec bude vypadat v plné hře je pro mě zatím velkou otázkou.
Větší změnou prošly i talentové stromy. Jsou dostatečně jednoduché, aby se v nich orientoval nováček
Zastavím se i u toho, že Diablo IV nabídne možnosti mountů a díky nim rychlejší přesun po světě. V betě však nebyla možnost vyzkoušet, byť sebemenšího (sebepomalejšího) mounta. Všude se cestovalo pěškobusem, i když tu samozřejmě nechybí možnost teleportů - v případě, že je objevíte. Nacházejí se v každé vesnici kolem hlavního města.
Výběr postav doprovází dnes již klasická customizace. V sérii jde sice o premiéru, v jiných hrách je ale už spoustu let standardem. Možností je vcelku dost a v případě barbara jistě potěší desítky tetování a malůvek na těle, v případě čarodějky i v obličeji.