Speciální chatařský hPod #806 vyjde během víkendu. Omlouváme se za komplikace.
Hrej.cz Battlefield 3 Článek

DLC mix: návrat do Citadely

Petr Sýkora

Petr Sýkora

31. 3. 2013 22:00
Reklama
Reklama

V posledních týdnech se na trhu vyrojila celá řada stažitelných doplňků ke tříáčkovým titulům, které nelze jen tak nechat ležet ladem. Pokud se řadíte mezi fanoušky Mass Effectu, Battlefieldu nebo Assassin’s Creed, je tento souhrnný článek určený pro vás. A pokud nejste, nezoufejte, doplňte své nedostatky ve videoherním vzdělání a pak se sem vraťte…

Mass Effect 3: Citadel

Nerad začínám recenzi spekulacemi, ale nyní nemohu jinak. Ještě před samotným testováním jsem slyšel, že Citadel je jedno z nejlepších DLC vůbec. Co víc, bylo přirovnáváno ke čtvrtému pokračování teenagerovské komedie Prci Prci Prcičky, Školní sraz bodoval zejména nostalgickou notou, kdy se na scénu naposledy vrátily snad všechny podstatné postavy prvních dílů série, aby se rozloučili s fanoušky. To už zní dobře, ne? S odstupem musím těmto spekulacím dát za pravdu – autorům se podařilo namíchat skvělý mix klasické MassEffectí hratelnosti v kombinaci s potkáváním starých dobrých i méně dobrých přátel a známých, včetně kotle špicoidních hlášek.

A o co přesně v Citadel běží? Krom zmiňovaného návratu hromady postav, kdy snad s každou můžete strávit pár okamžiků o samotě a prohodit několik vět, je zde samozřejmě také příběhová mise. V ní se dočkáme přepadení od neznámých ozbrojenců, kteří se snaží Sheparda zabít a nebýt včasného varování od sličné agentky Brooks, pravděpodobně by se jim to i povedlo. Následuje vyšetřování a s ním spojená akce, jež postupem času graduje, jak se k vám přidávají další a další kolegové. Zkrátka, v příběhu nečekejte nic přelomového – žádná změna toho, jak trilogie skončila, jakkoli se nám to nemusí líbit nebo s tím nemusíme souhlasit. Hlavní je se ještě jednou vrátit k tomu všemu dobrému, co dělalo Mass Effect Mass Effectem, pořádně si to užít a na závěr ještě nachystat párty pro své přátele. Zkrátka a dobře – neváhejte, stojí to za to!

Hodnocení: 8/10

Battlefield 3: End Game

Třetí pokračování populární série Battlefield už má na svém kontě hned několik DLC, poslední vydané End Game však bude jistojistě posledním před dalším evolučním postupem a vydáním Battlefield 4. Autoři z EA Games si pro nás nachystali rovnou čtveřici herních map, které jsou symbolicky stylizovány do čtveřice ročních období. Začneme u jara, které se do Čech ne a ne dostavit. To v End Game představuje mapa Kiasar Railroad, zajímavá a velmi členitá lokace, kterou napříč protíná velká železniční křižovatka, jež celý prostor dělí do čtyř dílů. Osobně se mi tato mapa zamlouvá nejvíce, lesní porosty představují hodně míst ke skrývání a k taktizování, což mám hodně rád. Na léto se hráči přesunou do Nebendan Flats, pouštní plošiny, která je určená především pro souboje s vozidly a jinou technikou. Podzim představuje další lesní lokace, Operation Riverside, v níž si opět na své přijdou vyznavači bojů pěchoty. Skrývá také velké množství skokánků, ale k tomu až později. Nejprve se podíváme na tuhou zimu v Sabalan Pipeline, zasněžené horské lokaci s ropovodem. Jedná s o velmi členitou mapu, v níž se většina bojů odehrává na menším plácku zhruba uprostřed, nicméně i souboje v kopcích stojí za to. Abych to shrnul, každá ze čtyř map přináší hráčům jiný typ zážitku, takže ve finále naprostá spokojenost.

Další přídavky představuje trojice dopravních prostředků, z nichž největší zásah do hratelnosti představují krosové motorky. Právě pro ně jsou určené zmiňované skokánky a musím říct, že zejména díky rychlému pohybu v kopcovitém terénu se jedná o výrazné zpestření hratelnosti. Naopak dvojice staronových herních módů Capture the Flag a Air Superiority tak trochu ukazuje, že autorům začínají docházet nápady. Ne že by boje o vlajku nebo virtuální Top Gun byly špatné, to rozhodně ne, ale představovat je jako novinky mi přijde poněkud scestné, když už jsme je v historie série Battlefield viděli. Přídavek End Game si zcela určitě najde celou řadu příznivců zejména mezi těmi, kteří rádi bojují v otevřených lokacích. Krosové motorky představují navíc výrazné zpestření hratelnosti, End Game tak přináší přesně to, co bychom od DLC čekali. A mimochodem – lokace jsou co do grafiky opravdu nádherné, tak si dávejte pozor na ono pověstné: „Vy jste se zase kochal, pane doktore…“

Hodnocení: 7/10

Assassin's Creed 3: Tyranny of King Washington – Infamy

George Washington složil svůj prezidentský mandát v roce 1797 poté, co zemi provedl revolucí. Co by se ale stalo, kdyby tak neučinil? Co kdyby jej zaslepila moc a šílenství? A vy byste byli jediní, kdo jej dokáže zastavit? Přesně na tyto otázky se pokouší odpovědět DLC ke třetímu pokračování Assassin’s Creed s podtitulem Tyranny of King Washington. Autoři se jej rozhodli rozdělit do tří na sebe navazujících epizod, přičemž nyní se podíváme na první z nich – Infamy. George Washington, jakkoli jej učebnice historie glorifikují a podle amerických legend se dokonce dokázal na konci života povznést mezi svaté, se zde mění v despotického tyrana, který si nedělá problém s vražděním nevinných jen pro upevnění své moci. Je to s podivem, zatímco v ostatních dílech se Ubisoft většinou snažil poodkrýt, co se opravdu skrývalo za významnými událostmi historie lidské civilizace, zde se dostáváme do naprosto fiktivní roviny. Osobně očekávám, že na konci závěrečné třetí epizody se Connor probudí ze snu, což vysvětlí tento úkrok stranou.

George Washington, nyní král Washington, se zkrátka změnil v typického komiksového záporáka, který jde po krku Connorovi a všem domorodým lidem. Abyste se mohli lépe bránit, dostanete do vínku nové schopnosti – Spirit of the Wolf (duch vlka) umožňuje povolat smečku vlků při soubojích s nepřáteli. Ba co víc, Connor se nyní může dokonce i maskovat za vlka a projít tak okolo nepřátel, jakkoli vtipně to může působit. Využití je nicméně pouze občasné, neboť převtělení ubírá hladinu života, navíc psi dokážou Connora odhalit, pokud je včas nezakousne. To je ale vše, co Infamy přináší – žádné další novinky, pouze několik málo misí, stejní nepřátelé, na něž platí stejné taktiky a finty jako v původní hře. Ani co do příběhu se nejedná o nikterak zásadní posun, to se ale dá očekávat až od dalších dvou epizod. Ale abych pouze nekritizoval – jde o stále stejně kvalitní Assassin’s Creed 3 se všemi jeho devizami, nicméně od DLC u hry takového kalibru bychom čekali mnohem, mnohem víc.

Hodnocení: 5/10

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz