Deník New York Times kupuje za několik milionů dolarů populární hříčku Wordle
Pokud preferujete spíše Facebook, Instagram nebo Tiktok a na Twitter moc často nezavítáte, dost možná vás současný trend Worlde z velké míry minul. V posledních týdnech ale tweetovací platformu uchvátil fenomén, browserová hra, ve které musíte hádat anglická pětimístná slova. Barevné kombinace dlaždic značící to, jak blízko se daný hráč trefuje, vykukují na téměř všech sledovaných profilech influencerů i firem a takovou popularitu si jen tak někdo nenechá ujít. Vzhledem k tomu, že šlo o projekt nadšeného programátora, netrvalo dlouho a na světě je akvizice.
- Jeden z nejznámějších světových deníků New York Times kupuje hit posledních týdnů Wordle
- Akvizice má hodnotu nižších milionů dolarů
Trochu překvapivou zprávou je, že Wordle neodkupuje žádný herní vydavatel. Zájemcem a majitelem se totiž stane vlivný newyorský deník The New York Times, který tvůrci Joshu Wardlemu za aplikaci zaplatil „nižší miliony dolarů“. S akvizicí jsou spokojeny obě strany – zatímco Wardle přiznal, že po obrovském boomu popularity byla situace dost vyčerpávající, New York Times tím nejspíše rozšíří své působení na poli “her”.
Deník už nějakou dobu provozuje segment New York Times Games, do kterého zařazuje hry postavené na slovní zásobě a hrátkách se slovy. Cena předplatného se pohybuje od necelého dolaru na týden až po 25 dolarů na celý rok. V prosinci vedení deníku oznámilo, že vlastní herní služba přilákala už více jak milion předplatitelů.