Deathloop a Dishonored pojí jeden vesmír. Arkane chtěli prozkoumat, jak se svět změní po smrti Outsidera
Když jsme poprvé viděli Deathloop, pro nikoho nejspíše nebylo těžké seznat, že nese jisté vlastnosti a charakteristiky Dishonored. Koneckonců obě hry mají styčné plochy nejen v architektuře, ale i mechanismech, včetně schopností a pohybového systému. Téměř okamžitě začali proto fanoušci teoretizovat, že by obě hry mohlo pojit něco více, jako např. svět nebo vesmír. Tuto skutečnost nově potvrzuje i samotná Bethesda. Kreativní ředitel Arkane Dinga Bakaba uvedl, že Deathloop je jedna z budoucností světa Dishonored.
- Kreativní ředitel studia Arkane oficiálně potvrdil spojení mezi Deathloop a Dishonored
- Obě hry sdílí jeden vesmír, kde Deathloop vystupuje v daleké budoucnosti
Bakaba během Xbox Podcastu prohlásil, že ho po celou dobu bavilo sledovat, jak komunita reaguje a skládá jednotlivá vodítka. Podle jeho slov je nejnověji vydané Deathloop zasazené do daleké budoucnosti Death of the Outsider, což je díl, jenž vyšel v roce 2017 jako samostatné rozšíření Dishonored 2. Arkane údajně nedal přednost přímému pokračování Dishonored, protože chtěl, aby jeho nová hra byla osobitá i unikátní, s vlastním příběhem, postavami i časovým obdobím. Zároveň chtěl, aby vývojáři měli šanci prozkoumat, co je zajímalo. Podle Bakaba se totiž hned při začátku rozmohla u týmu touha nahlédnout na Dishonored poté, co z jeho rovnice zmizí postava Outsidera.
Ačkoli Bakaba otevřeně promluvil o tom, že zbývá stále řada nápověd, na které si hráči musí ještě počkat, sám uvedl, že jeho oblíbená je brokovnice Heritage Gun, která dokáže přepínat mezi dvěma režimy střelby. „Na boku [této zbraně] je malé logo, které běžně sotva vidíte. Ale teď, když jsme přidali animace nečinnosti, kdy si vaše postava hraje se zbraněmi, můžete skutečně vidět, že logo patří Dunwall Tower [hlavnímu sídlu rodu Dunwallů, které ve druhém dílu navštívíte]."
Co se týká dalších podobností, můžeme upozornit i na zcela zjevné podobnosti mezi určitými schopnostmi, např. Shift-Blink či Nexus-Domino. Samozřejmě až doteď šlo spíše o podobu vizuální. Hráči ji mohli jednoduše připisovat tomu, že vývojáři z Arkane v zájmu efektivnosti využívali využít staré, ověřené nápady.