Dead Island: Riptide Článek Dead Island: Riptide

Dead Island: Riptide

Marek Švrkala

Marek Švrkala

15. 4. 2013 22:36 2
Reklama

Po nedávném fiasku akce The Walking Dead: Survival Instinct od studia Terminal Reality se fanoušci chodců, zombíků, nebo jak nemrtvé havěti říkáte, možná upírají k pokračování Dead Islandu. Akce z tropického ostrova Banoi vyšla v září roku 2011 a dosud zaznamenala vynikajících 5 milionů prodaných kopií. Na tato čísla by rádo dosáhlo i pokračování, které už na konci dubna zamíří na PC i konzole Xbox 360 a PlayStation 3.

Techland se rozhodl úspěšný koncept příliš neměnit a vyždímat jej ještě jednou. „Jde o spin-off Dead Islandu. Hru jsme přesunuli na jiný ostrov, který přinese nové zážitky. Herní mechaniky ale zůstanou v souladu s tím, co hráči znají,“ řekl pro Gamezone Sebastian Reichart, producent polského studia. To se rozhodlo přímo navázat na příběh. Pokud jste Dead Island dohráli, pravděpodobně jste si také mysleli, že se skupina přeživších v helikoptéře dostane někam do bezpečí. Tak to také po přistání na vojenské lodi vypadalo. Jenže udeřila ohromná tropická bouře a zombie virus napadl i posádku. Noční můra, v níž se proměnila jedna pohodová dovolená, tedy vypukne znovu, a to na jiném místě stejného souostroví.

Postavy z prvního dílu – Sam B, Xian Mei, Logan Carter a Purna – pochopitelně nebudou chybět, na hraní s nimi přitom můžete navázat nahráním uložené pozice. Známou partičku doplní nováček, jímž je John Morgan. Pátý hrdina je americký mariňák, jehož kariéra v US Navy se nevyvíjela přesně podle jeho představ – nejvíce času totiž nakonec strávil v lodní kuchyni, kde připravoval krmi pro vojáky. To ale Johnovi nebránilo, aby se sám zdokonalil v ručním boji, takže bude jistě vítanou volbou pro mnoho hráčů.

Jinde a trochu jinak

Záhy se tak s partou přeživších opět ocitnete na tropickém ostrově, tentokrát však ne na Banoi z prvního dílu, nýbrž na ostrově Palanai. Ten přináší změnu v prostředí, které má být nyní atraktivnější vertikálním členěním. V městečku, jež je střediskem ostrova, můžete chodit po střechách či jiných vyvýšených místech, jindy však zase zamíříte dolů do stok. Ty budou částečně pod vodou stejně jako další místa na ostrově. Vše navíc ještě zkomplikuje nehostinné počasí. Tropické slunko vysvitne jen zřídka, spíše se budete prodírat neprostupnou mlhou a nekončícím lijákem. Prostředí by už nemělo být graficky natolik barevné a zářivé, uvidíme, co to nakonec udělá s celkovým vyzněním grafiky.

Voda přinese jedno z očekávaných oživení, jímž je nový dopravní prostředek – motorový člun. Tím se můžete pohybovat po světě, jenž při plnění úkolů nabízí slušnou dávku volnosti. Ani na člunu však není klid, zombíci mohou hráče z paluby stahovat pod vodu, a tak musí být celá posádka při cestování stále ve střehu. Právě relativní volnost v pohybu po ostrově (možnost jízdy ve vozech zůstane) s sebou nese rovněž rizika, jako je časté projíždění známých lokací, které se může podobně jako v první díle okoukat. Stereotyp hrozí stejně i při střetech se zombíky. Důležité bude zajistit jejich variabilitu a správné herní mechaniky, které vydrží bavit dlouhé hodiny.

Hle, tu máš náboje

Dead Island sázel zejména na souboje na blízko a ani tentokrát tomu nebude jinak. „Do Dead Islandu jsme dali málo munice, aby hráči věděli, že se hra zaměřuje hlavně na souboje na blízko. Hráči Riptide už to budou vědět, takže jsme je poslechli a význam střelných zbraní vzroste,“ potvrdil producent Techlandu. Nábojů tak znatelně přibude, přesto nečekejme nějaké šílené kropení dávek jako v Army of Two. Těžištěm hry zůstanou zbraně na blízko, které znovu půjde různě vylepšovat na speciálních pracovních stolech.

Jednotliví hrdinové se nadále specializují na různé činnosti, třeba na ruční boj nebo střelbu. Podle toho pak své postavě můžete vylepšovat schopnosti v jednotlivých stromech. S tím souvisí sázka na kooperaci. Bojovat lze na vlastní pěst, ovšem kooperace by měla být daleko atraktivnějším požitkem. Hráč s pistolí kupříkladu může sestřelit běžícího zombíka, kterého pak ostatní snadněji dobijí tupými zbraněmi. Podobných scénářů má hra přinést spoustu, záležet pochopitelně bude na tom, s kým zrovna budete hrát. Tvůrci ale slibují kvalitní matchmaking a vhodné upravování síly nepřátel. Těšit se můžeme rovněž na nové typy zombíků, nadějně vypadá zejména děsivý obr.

Braňte se!

Při střetech s hladovými nemrtvými by měla vyniknout také realističtější fyzika, dojmy z ukázek ale zatím zlepšení nedokazují a někteří novináři si stěžovali i na občas nepochopitelné chování nepřátel. Na americké výstavě Pax East si přítomní hráči mohli kooperaci vyzkoušet v jedné z novinek, jíž je bránění určitého místa. Skupina přeživších se dostala k malé základně, kterou měla za úkol bránit před útoky zombíků. K tomu obráncům pomáhaly nejen zbraně, ale i plot s ostnatým drátem, jenž mohli kolem základny klást. V obraně jiných míst lze využít dokonce miny nebo obranné věžičky. Na principu bránění určitého místa je postaven samostatný mód Horde, jenž ve hře také nebude chybět.

Nový mód je hráčům akčních her dobře známý, takže pravděpodobně bude jen dalším příjemným zpestřením. Dead Island Riptide tak zřejmě nepřinese žádné zásadní změny v hratelnosti a bude hlavně prodloužením prvního dílu, které by mělo sednout hráčům hledajícím nenáročnou zábavu se zombíky všeho druhu. Vzhledem k prodejům prvního dílu se jasně ukázalo, že takových pařanů je dost a řada z nich jistě v duchu hesla „neměň to, co je dobré“ ocení i nastavovanou kaši.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama