Dark Messiah of Might & Magic Článek Dark Messiah of Might & Magic

Dark Messiah of Might & Magic

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

30. 1. 2006 23:38
Reklama

Pod ochrannými křídly Ubisoftu nás tento rok čekají dvě fantasy hry, které spojuje sousloví Might & Magic. O první z nich, tedy Heroes V, jste se mohli dočíst v nedávném preview, nyní nás čeká výlet do temného světa, kde o hrdiny, černokněžníky, bájná monstra a kouzla rozhodně nebude nouze. A o kvalitu se zřejmě nemusíme bát, za tím vším totiž stojí hoši z francouzských Arkane Studios, kteří svůj úm předvedli již ve svém dřívějším dílku, Arx Fatalis.

Klasický příběh…

V Dark Messiah opustíme herní koncept klasických RPG a obujeme se do kožených bot, kvalitně klepaného brnění, v rukou budeme pevně dřímat meč a z pohledu vlastních očí si budeme krájet cestu až k samotnému konci. Zatím mnoho informací o příběhu hry na svět nevyplulo, proto se budeme muset smířit alespoň s tou troškou, kterou známe. Vžijeme se do role hrdiny jménem Serath. Ten byl již od svého útlého mládí cvičen k boji a magii aby se v pozdějších letech mohl vypořádat se svým proroctvím. Jako malému klučinovi mu totiž bylo určeno, že právě on je vyvoleným, se kterým zkříží meč Temný Mesiáš. Nyní je pouze na vás, jak se bude jeho charakter dále rozvíjet. Proto není problém udělat ze Seratha nebojácného válečníka s pořádně naštvaným výrazem, nebo moudrého kouzelníka, který namísto zbraní dává přednost kouzlům a magii. Ovšem nezapomnělo se ani na ostatní hráče, jejichž oblibou je loupení a čekání v temném rohu na svou oběť.

Jeden obouručák. Protřepat, nemíchat!

V každém správném fantasy světě musí mít hlavní hrdina svou oblíbenou zbraň. To by jinak přišel Aragorn o svůj Andúril a bůh Thór by se nemohl ohánět svým obrovitým kladivem. I zde se tedy budeme moci setkat se solidní porcí arzenálu, se kterým nebude problém udělat nepřítele o hlavu kratšího. Těšíme se na jednoruční a dvojruční meče, masivní sekery, hrůzostrašně vypadající palcáty, zákeřné dýky a ostrá kopí. Nepříjdeme však ani o pevně napnuté luky, které dokáží nadělat pořádnou paseku. Příslíbeny jsou i fatality, při nichž opustí váš protivník svět ne zrovna hezky vyhlížícím způsobem. Setnutí hlavy, hození ze skály a další a další mňamky - podívejte se na homepage hry na jeden z vydaných trailerů a získáte velice přesnou představu.

Nejen zbraně budeme používat při prožívání toho fantasy příběhu. Do sytosti se vyřádíme s všemožnými kouzly, kterých má být ve hře opravdu hodně. Ať už se jedná o klasické firebally, ledová kouzla, blesky a mnohá další, všechny budou mít několik možných variant. Doporučuji shlédnout některá z videí, u nichž můžete spatřit metání fireballů po obrovském drakovi a jeho následovné, velmi důvtipné a originální zabití. Jak uvidíte, nemusíte být zrovna princ Bajaja abyste dokázali setnout hlavu drakovi.

Source engine vrací úder

Díky licencovanému enginu Source, nad kterým žasl nejeden hráč při spuštění geniálního Half-Life 2 se můžeme těšit na kvalitní grafické zpracování, včetně hodně modifikovaného fyzikálního enginu Havoc. O kvalitách Source enginu také vypovídá mnoho firem, které si jej své projekty vybraly. Z her můžeme zmínit například SiN Episodes nebo Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Autoři slibují, že engine bude vylepšen o nejnovější efekty. Bude přidáno realistické nasvícení scény pomocí HDR lightingu, kvalitně budou zpracovány veškeré shader efekty, realisticky vypadající voda nás také nemine. Počítat můžeme s kvalitně vymodelovanými postavami, zrůdami a také rozlehlehlými prostranstvími temného světa Ashanu. Fyzika bude hrát poměrně velkou roli, jelikož se budeme moci setkat s různými druhy ohnivých a ledových kouzel, musí jejich na prostředí odpovídat realitě. Tudíž pokud zmrazíme určitou část země, nepřátele mohou uklouznout a spadnout.

Levelů v singleplayerové části bude rovných 12, přičemž každý bude něčím unikátní. Všechny budou nesmírně rozlehlé a dovedené do posledního detailu, jejich velikost má dosahovat rozměrů map z HL2. Svět Ashan bude novým prostředím, ve kterém se budou všechny nadcházející se projekty odehrávat. Hráči bude dána nesmírná volnost v plnění jeho úkolů, očekáváme takové Far Cry ve fantasy světě.

Požehnání od samotného Gabea

Sám Gabe Newell, otec série Half-Life a velký šéf firmy Valve, je prý velice potěšen kvalitní prací chlapců z Arkane Studios. Jak již sám řekl v jednom interview, patří mezi velké milovníky této série a často zmiňoval velký talent výrobců. To je jistě potěšující, zvláště od člověka na takovém místě. Radost budou mít i multiplayerově založení hráči, protože se kromě singleplayerové složky dočkají i hry pro více lidí. Tvůrci si v tomto ohledu brali inspiraci z her Return To Castle Wolfenstein: Enemy Territory nebo Battlefield. Těšit se tak můžeme na čtveřici herních frakcí, přičemž na mapě se může objevit najednou až 32 hráčů, což slibuje nebývalou zábavu. Chybět nebudou oblíbené módy typu Deatmatch, horkou novinkou má však být mód Evolution. Jedná se vlastně o multiplayerový mód, ve kterém budete moci získávat zkušenosti v dynamických online kampaních a s jejich pomocí pak vylepšovat vlastní postavu. Nezní to lahodně?

Už v létě…

… se dočkáme vypuštění této hry na veškeré pulty prodejen. Zatím nezbývá nic než doufat, protože videa vypadají opravdu dobře a záměry tvůrců jakbysmet. Už několikrát jsme však byli zklamaní z finální podoby vyhypované hry, tudíž si musíme stále držet menší odstup, aby zklamání (pokud nějaké bude), nebylo tak velké.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama