Další vývojáři ukazují a připomínají, jak vypadaly jejich hry dlouho před vydáním
i Zdroj: IGN / Nintendo
Novinka Další vývojáři ukazují a připomínají, jak vypadaly jejich hry dlouho před vydáním

Další vývojáři ukazují a připomínají, jak vypadaly jejich hry dlouho před vydáním

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

23. 9. 2022 09:18

Před pár dny jsme vás informovali o tom, že se na sociálních sítích zvedá vlna solidarity s Rockstar Games. Kolegové autorů uniklého GTA 6 intenzivně připomínají, že hry prostě v raných fázích vývoje jen vzdáleně připomínají finální produkty. V dalších dnech podobných, velmi zajímavých ukázek přibývá hromovým tempem. Někteří autoři vytahují z archivů dříve zveřejněné materiály, jiní sdílí zatím nepublikované záběry.

Reklama

  • Vývojáři na sociálních sítích připomínají, jak vypadají hry během vývoje
  • Reagují tak na kritiku podoby leaku GTA 6

Tématu se také často věnovaly zahraniční magazíny, například IGN. Kromě samotného leaku je původcem trendu uživatel Twitteru s přezdívkou AvgGuy, který se záběrům z GTA 6 posmíval s tvrzením, že je grafické zpracování jednou z prvních věcí, které vývojáři dokončí. Vývojářská komunita se nyní snaží hráče přesvědčit o opaku. Na titulním obrázku můžete třeba vidět koncept prvního Splatoonu, ve kterém po sobě jen plivaly inkoust barevné krychle.

Ve starší novince jsme vypichovali prototypy Controlu a Sea of Thieves. Už dříve starší záběry ukázali tvůrci exkluzivit pro konzole PlayStation, God of War a Horizon: Zero Dawn. V prvním zmíněném případě šlo o protyp souboje s jedním z prvních bossů, u Horizonu zase k výročí vydání hry autoři zveřejnili, jak původně vypadali Thunderjawové. Místo děsivého robomonstra totiž Alloy likvidovala cosi připomínající pestrobarevný výtvor z Lega. Na obrázku je také vidět použití placeholderu, modelu zbraně z Killzone.

Taktéž PlayStationovou záležitost Little Big Planet byste na prvním prototypu asi nepoznali.

Jak vypadal první prototyp hry ukazují i tvůrci fenoménu Power Wash Simulator. Koncept spočíval ve střílení smajlíků na krychle a čajové konvice pomocí jakési pistole s modrým tenisákem.

Bohužel bez záběrů se obejdou diskuze zmiňující, že se často až ve velmi pokročilé fázi vývoje pracuje s obličeji a hlavami postav. Platí to třeba pro Sheparda z Mass Effectu 3, který navíc údajně rok před vydáním obsahoval jen jednu dokončenou animaci, a to reaperské zombie. S absencí obličejů souhlasí i autoři hudební série Rock Band, která nějakou dobu obsahovala jen levitující zuby a oči. Konkurenční Guitar Hero zase v koncepční fázi vypadalo jako sestava nekonečných barevných obdélníků.

Uživatelé Twitteru připomněli také starší video ukazující rané záběry z vývoje prvního Destiny.

Objevují se i připomínky toho, jak ve fázi prototypů vypadalo samotné Grand Theft Auto, konkrétně pátý díl. Ten využíval technologií i grafického rozhraní čtyřky a asi není třeba podotýkat, že se do vydání hra výrazně změnila.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama