Company of Heroes: Tales of Valor Recenze Company of Heroes: Tales of Valor

Company of Heroes: Tales of Valor

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

21. 4. 2009 22:00 13
Reklama

Před nedávnem se nám do redakce dostalo rozšíření povedené strategie World in Conflict, nicméně z jeho obsahu jsme příliš nadšeni nebyli. Šlo v podstatě o přidání několika nových misí do původní příběhové linky, což ve výsledku odráželo stanovenou cenu jen z malé části. To vývojáři z Relic Entertainemnt na to šli se svým klenotem na první pohled trochu jinak. V již druhém datdisku válečné strategie Company of Heroes, pojmenovaném Tales of Valor, nabízí hráčům tři malé kampaně v singleplayeru a několik přídavků do síťové hry. Po prozkoumání nového obsahu ale zjistíte, že filozofie ve tvorbě nových datdisků je v případě obou jmenovaných her prakticky totožná. Jde o to, že ony tři nové kampaně jsou skutečně titerné a zabaví vás jen na několik hodin.

Tři kampaně

Nejprve se podíváte za skupinkou amerických výsadkářů, která v době normandského vylodění bráni zuby nehty francouzské městečko. Co se první a v podstatě i dvěma zbývajícím kampaním rozhodně nedá upřít, je vysoká míra válečné atmosféry, což dokázala už původní hra a vývojářům v tomto směru nezvlhl prach ani po letech. Hned zkraje proto budete svědky několika působivých animací hezky s českými titulky, které vás uvrhnou do zmaru, jenž obkličoval osamělé vojenské jednotky v týlu nepřítele prakticky na každém kroku. Následně už budete skrze hru vtaženi do děje a zakusíte atmosféru takříkajíc na vlastní jednotky. V další kampani dostanete pod velení elitní osádku německého tanku, a co se pojetí týče, půjde o zcela jiný zážitek, než v předchozím případě. Budete řídit zdánlivě nezničitelný plechový kolos a na chvíli si budete připadat jako králové. Ke slovu pak sice přijdou i o trochu méně slavné chvilky, nakonec ale budete i ve druhém příběhu slavit v jistém slova smyslu úspěch. Poslední z nových kampaní se pak po vzoru původní hry zaměřuje i na výstavbu báze a nutnost bránit se po určitý čas mohutné přesile. Zde budete muset zapojit vlastní šikovnost v širším slova smyslu a svádět boje na několika malých frontách. Různorodost je tedy jednoznačně velkým kladem, který Tales of Valor doprovází, zmiňovaná krátkost nových kampaní vám však radosti nepřidá a během třetího sledování závěrečných titulků budete nevěřícně kroutit hlavou a přát si ještě minimálně jednou takovou nálož.

A těžké rozhodování k tomu

Neveselé rozpoložení pranic nevylepšuje ani nabídka nových multiplayerových módů, které přímo vycházejí z popisovaných kampaní. V režimu Assault potáhnete bojištěm speciální jednotku s úkolem pomoci svým spolubojovníkům, v Panzerkrieg si zahrajete na honěnou s ostatními hráči ovládajícími tanky a ve Stonewall budete muset společně s kamarádem přestát několik vln nepřátel. Na druhou stranu, jednotlivá klání zde alespoň trvají déle, než v případě singleplayeru, takže si dosyta užijete nových jednotek a dalších vychytávek, které vývojáři přichystali. Kromě speciálních schopností, jako je například zuřivý postup vpřed, vrhání lepících náloží na bojovou techniku, nebo postupné zlepšování obrany jednotky/tanku, dostává se do popředí i možnost manuální střelby z velkých kanónů. Sami si teď budete moci určit, odkud a kam přesně vystřelíte z tanku, což by vám mělo dát v hektičtějších chvílích boje autentičtější pocit. Ať jsme se ale snažili sebevíc, efektivnější se nám zdál přeci jen starý osvědčený způsob, kdy si umělá inteligence volí palbu po udání rozkazu sama.

Po stránce hratelnosti se pak Tales of Valor od původní hry příliš neliší, tudíž se vše bude točit kolem strategického postupu, obsazování budov vojáčky a samozřejmě i kolem taktického vyčkávání na lepší výchozí podmínky. O grafické stránce nemá smysl hovořit, i na tři roky starý engine se je stále nač dívat a i když vám oči zřejmě kolem kráčet nebudou, zvuky a především efektní výbuchy by měly k úplné radosti stačit. Bohužel se ale tímto opět dostáváme na nepopulární a v mnoha směrech také alibistickou křižovatku, zda datadisk doporučit, či nikoliv. Sám toho na první pohled nabízí vcelku dost, nicméně s obsahem původní hry se nedá srovnávat. Připočteme-li k tomu, že současná cena Company of Heroes je stejná, jako ta, za kterou dostanete toto samostatné rozšíření, začněte v případě COH panictví raději hezky od začátku. Vy ostatní, kteří již máte první konflikt za sebou, se pak rozhodněte podle svého gusta. Nic víc, než jste si právě přečetli, ale v Tales of Valor nehledejte.

Company of Heroes: Tales of Valor
Windows PC

Verdikt

Tales of Valor se svým pojetím veze na vlně trendu poslední doby. Do původní hry toho na první pohled přidává hodně, ve skutečnosti je ale toho obsahu za stanovenou cenu až příliš málo. Pokud patříte k veteránům, zřejmě si nenecháte ToV uniknout, nováčci nechť se raději postaví na konec fronty a hrábnou raději po základní verzi.

Co se nám líbí a nelíbí?

Atmosférou je to stále Company of Heroes, nechybí nové jednotky a samozřejmě trojice kampaní/multiplayeroývhc módů.
Nové jednotky NAHRAZUJÍ jednotky původní, megalomanské řeči o plnohodnotných kampaních vyznívají s ohledem na krátkou dobu hraní ploše, automatická střelba je v tužším boji nepoužitelná
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama