Co týden dal: Jednu velkou kauzu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Jednu velkou kauzu

Co týden dal: Jednu velkou kauzu

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

19. 11. 2017 17:00 3
Reklama

Jednou jste dole, jednou jste nahoře. Své o tom ví i společnost Electronic Arts. Zatímco jsme minule zmiňovali jejich nejčerstvější nákup menšího vývojářského týmu, dnes přeladíme na podstatně negativnější notu. Hráči totiž opět dokazují, že už nejsou tak dokonalí konzumenti a když se jim něco nelíbí, jsou to více než kdy dříve schopni dát hlasitě najevo. Tato bolestivá kauza nám paradoxně uzavírá to nejplodnější období letošního roku, podzimní sezóna je tudíž za námi. Pojďme si tedy  toto shrnutí posledního týdne alespoň v rámci možností užít.

HON NA ČARODĚJNICE

Co týden dal: Jednu velkou kauzu
i Zdroj: Hrej.cz

Vydání málokterého titulu v letošním ruce způsobilo takový požár emocí napříč herní veřejností. Popravdě, hlavní vlna reakcí vypukla ještě před oficiálním vydáním, prve z úst fanoušků vlastnících dražší edice hry. Samozřejmě mluvíme o Star Wars Battlefront II, černém koni letošního repertoáru EA. Na multiplayerovou FPS novinku se ještě před vydáním (díky EA Access a Origin Access) vylily břehy pořádně ostré kritiky. Snaživější hráči totiž prostřednictvím analýzy dat vypočítali, že k odemknutí nejlepších postav hrdinů, sloužících jako jakési “odměny” pro zručné hráče, musíte strávit na bojištích skutečně obrovské množství času. První propočty hovořily až o 40 hodinách hraní kvůli 60 tisíc potřebným kreditům. Do jaké míry taková čísla odpovídala realitě se asi nikdy nedozvíme, EA totiž rychle zareagovala a i přes svá skálopevná ujištění o důkladné vybalancovanosti herní ekonomiky snížila cenu všech hrdinů na čtvrtinu.

Zároveň ale stejnou měrou snížila i množství kreditů inkasovaných za dokončení kampaně. Navíc se nijak nezbavila druhého nešvaru, na který poukazovali naštvaní hráči, a to na nepříjemně zvýhodňující mikrotransakce. Díky nákupu lootboxů mohli totiž línější hráči rychle přijít k velkým obnosům kreditů a následně nakupovat jako diví. Na vlnu negativních reakcí naskočili i jednotlivci se skandální zprávou o zrušení možnosti vrácení peněz u předobjednaných kopií Battlefront II. Ta se naštěstí nepotvrdila, komplikovanější politika vrácení peněz u předobjednávek je devízou Originu a první zmínky o ní sahají až někam do roku 2013. Nikdo ale nevyvrátil další kámen vržený z protestujícího davu majitelů hry. Režim Arcade vás totiž po vzoru free-to-play titulů uměle omezoval ve vydělávání herní měny jakýmsi vydělávacím cooldownem.

Konec dobrý, všechno dobré, chce se nám říct. Ale to tak úplně pravda není. Vydavatelský gigant se nakonec rozhodl ustoupit naštvaným příznivcům a (alespoň dočasně) mikrotransakce úplně vypnul. Zda se ale jedná o rozumné řešení, nebo pouze o další příliš radikální krok, je otázka na kterou budeme hledat odpověď jen těžko. Ten pořádně temný a těžký mrak negativního světla, jenž na sebe společnost (opět) uvrhla, stejně jako nařčení z implementace hazardních systémů, těžké manipulace s fanoušky a prachsprosté těžby peněz už EA zřejmě nic neodpáře.

PO ČERVENÉM KOBERCI KRÁČÍ

Co týden dal: Jednu velkou kauzu
i Zdroj: Hrej.cz

Pomalu ale jistě se blíží konec roku a s tím je samozřejmě spjato bilancování, hodnocení a hledání těch nejvíce běloskvoucích ovcí uplynulého roku. Roli nejoficiálnější ceny, respektive herního ekvivalentu legendárních Oscarů, na sebe opět bere ocenění The Game Awards. Ceny ze svých rukou opět předá matador Geoff Keighley a tradičně letos vydané hry soutěží v desítkách různých kategorií. Uplynulý týden přinesl oficiální nominaci, odhalující očekávaná i lehce překvapivá jména.

Nejvíce nominací, konkrétně v 6 různých kategoriích, si podělila očekávaná čtveřice pecek. Destiny 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Horizon Zero Dawn i Super Mario Odyssey jsou bezesporu tituly, které si nějaké ocenění zaslouží a po právu si mezi sebou dělí téměř všechny “důležitější” kategorie. V závěsu za nimi ale možná překvapivě plachtí dvojice menších titulů. Dlouho očekávaný Cuphead aspiroval na cenu v kategorii audiovizuálního zpracování a stylizace už během předlouhého vývoje, Hellblade: Senua’s Sacrificie však byla spíše neočekávaná trefa do černého (na kterou dodnes v dobrém vzpomíná i Pavel). Set her s větším množstvím nominací, konkrétně čtyřmi, uzavírá u nás nepříliš známá Persona 5 a stylový návrat B.J. Blazkowitze Wolfenstein II: The New Colossus

Od loňského ročníku se nabídka kategorií mírně rozšířila. Nově mohou videoherní odborníci i fanoušci hlasovat o nejlepší hře stvořené v kolektivu studentů a kategorie mobil/handheld se rozdělila na dvě rovnocenné. Zajímavě vypadá také ocenění pro nejlepší čínskou hru, které ale náleží do sekce fanouškovských ocenění, udílených na základě přízně laické veřejnosti.

Samotný galavečer proběhne večer 7. prosince v losangeleském Microsoft Theater a vězte, že budeme udílení cen sledovat stejně pozorně, jako vy.

CO JE ČESKÉ, TO JE…?

Co týden dal: Jednu velkou kauzu
i Zdroj: Hrej.cz

Také jste při příležitosti odkupu studia Respawn zavzpomínali na společnost Bullfrog? Před šestnácti lety tehdy o něco komornější kvetoucí gigant EA pohltil společnost jejíž hry diktovaly trendy. Mezi nejkultovnější tituly Bullfrog Productions patří Theme Hospital, půvabná strategie z nemocničního prostředí protkaná humorem. Právě na Theme Hospital jakožto duchovní pokračování navazuje novinka nesoucí název Project Hospital. Ta by pro nás zřejmě nebyla takovým lákadlem, nebýt tuzemského původu tvůrčího týmu. Na strategické pecce pracuje zvláštní hybrid zkušených českých vývojářů, v týmu se tak mísí zkušenosti z vývoje série Mafia, Quantum Break nebo Top Spin.

Narozdíl od zmiňované modly žánru ale bude Project Hospital pravděpodobně klást menší důraz na humor, místo groteskních hlav a implementace vetřelecké DNA se budou virtuální lékaři potýkat s reálnými nemocemi a postiženími.

A pro dnešek tím končíme. Za okny začínají poletovat první vločky, letošní rok pomalu spěje k svému slavnému konci a my už vyhlížíme rok příští. Ale ještě než se projeví největší změna v letopočtu, není od věci zahlasovat pro svůj vybraný titul v rámci Game Awards, popřemýšlet ve stejném duchu i v rámci příprav na letošní INVAZI a kdoví, třeba se i trochu zahloubat nad tím, proč vlastně v současnosti vypadá herní scéna tak jak vypadá. Ostatně se zdá, že mikrotransakce jen tak z povrchu zemského nevymizí… Tak raději poctivě hrajte, a nebo jinak, Hrejte s námi!

Videa a podcasty za uplynulý týden: Hrajte s námi: L.A. Noire - Nintendo SwitchDohrajte s námi: Mafia II #5Hrajte s námi: American Truck Simulator: New MexicoHrajte s námi: TES V: Skyrim - Nintendo SwitchHrajte s námi: Super Mario Odyssey #2, hPod #513

Recenze za uplynulý týden: Doom Switch, WWE 2K18

Články za uplynulý týden: Ancestors Legacy - dojmy z hraní, RagnarRox: Hororové série nebyly plánem

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama