Chromehounds Článek Chromehounds

Chromehounds

Julius Rácz

Julius Rácz

19. 6. 2006 22:56
Reklama

Od zrodu prvních herních sérií spadajících, z hlediska herního žánru, do kategorie tzv. „Battle Tech“ her uběhla hezká řádka let. Za tak dlouhé časové údobí, lemované slavnými tituly jako jsou Battle Tech (Infocom 1988), Mech Warrior (Activision Publishing 1989) nebo z novějších třeba Mech Commander (MicroProse Software 1998), se pochopitelně spousta věcí pohnula kupředu a kdysi dávno zavedené herní principy se pro dnešní použití staly doslova neupotřebitelnými. Stejně tak dřívější metody grafického zpracování hry se v mnohém změnily. K uvedeným změnám samozřejmě nedošlo najednou, ale v časovém sledu, přičemž výchozím impulsem pro inovaci byl vždy zejména příchod nové herní platformy. Vzhledem k tomu není divu, že s příchodem next-gen platforem, mezi nimiž se vyskytuje také Xbox 360, se do herního světa žene nespočet prefabrikovaných exponátů vysoké kvality, jenž mají svým průkopnickým projevem zapůsobit jako magnet na železo na chuťové pohárky širokého spektra pařanů. Co se týče Xboxu 360, jedním z uvedených vstupních projektů se má stát i akční titul Chromehounds, za jehož genezí stojí osvědčený tým vývojářů společnosti FROM Software.

Alternativní historie

Zajímavou se jeví už dějová zápletka hry, při jejíž tvorbě vsadili autoři na rekonstrukci historie lidstva k obrazu svému. Studená válka, probíhající v osmdesátých letech minulého století, narozdíl od skutečnosti, kdy se hromadné zbrojení přepěrestrojkovalo v hromadné odzbrojování, se ve světě Chromehounds radikálně zvrtla a skončila nikoliv likvidací jaderných hlavic, ale jejich použitím v globálním konfliktu. I dvacet let po proběhnuvší jaderné válce soupeřící strany stále bojují a snaží se získat kontrolu nad světovou ekonomikou. V této nestabilní a ekonomicky velmi nejisté době dosahuje nadměrných zisků společnost Rafzakael, která (stejně jako mnoho zbrojních podniků současnosti) zásobuje obě soupeřící strany bojovými mechy, řečenými Hounds. Tito mechové, řízení najatými žoldáky, jsou sice méně konvenční válečnou hrozbou, nicméně i přesto působí v dotčených lokalitách, kterými jsou bojem zpustošené virtuální země Tarakie, Morskoj a Sal Kar, nemalé škody na majetku i životech lidí.

Z pěšáka velitelem

Pokud jde o hru, nabídne hráči účastnit se válečné vřavy jak v singleplayeru tak i v multiplayeru. Při absolvování kampaně pro jednoho hráče si budete moci vybrat jednu z dostupných minikampaní, orientovaných vždy na ovládání konkrétního typu mecha. A jelikož je zmíněných typů mechů šest, je i minikampaní singleplayeru stejný počet. Variabilita možností a způsobů uplatnění jednotlivých typů mechů v boji, jakož i na pozadí minikampaní se odvíjejících samostatných příběhů, vyplývá už z různorodých specifikací šestice druhů bojových strojů, jejichž ovládání se během hry chopíte. Konkrétně se jedná o následující typy mechů, z nichž každý disponuje svými osobitými výhodami i handicapy. Standardní Pěšák je základem každého vojska, takže se nedivme, že i v Chromehounds plní podstatnou, ne-li přímo zásadní roli. Celkem předpokládanou by s ohledem na atributy tohoto mecha měla být skutečnost, že spíše než v individuálních střetech bude jeho síla spočívat spíše v početní převaze. Pakliže pěchotě individualita chybí, pravým opakem by se měla stát výslovně individuální jednotka Sniper, jehož daleká a precizní střelba často může odvrátit hrozbu ještě dříve, než vůbec dojde na lámání chleba. Jelikož se ale Sniper výslovně nehodí na boj zblízka, je nutné tyto mistry střelce dobře chránit a přesně k tomuto účelu může být úspěšně využita další vojenská jednotka Obránce. Kromě uvedených jednotek narazíte ve hře na další specifické mechanoidní válečníky, a to nejrychlejší, zároveň však nejméně vyzbrojené Zvědy a také na zástupce těžké artilerie Střelce. V závěru pak zakusíte i pár horkých chvilek v roli taktického velitele jednotek, který bude očividně pomyslným vrcholem vaší vojenské kariéry.

Na bitevním poli

Z pohledu hráče by se reálně vyhlížející dění na obrazovce mělo odehrávat v 3rd person pohledu, přičemž standardní metoda zaměřování cílů pomocí zoomu a přepnutí do 1st person pohledu má být doplněna alternativní možností zaměřování – zobrazením detailního výřezu cílové oblasti v pravém horním rohu obrazovky. Jinak řečeno „obrazem v obrazu“. K dispozici by každý z mechů měl mít kromě primární a sekundární střelby také průběžně se aktualizující mapu bojové oblasti, skýtající – na základě radiových informací centrály či spřátelených jednotek – vcelku slušný přehled o dění na bojišti, případně aktuálních strategických cílech (nepřátelské muniční sklady apod.). V závislosti na daném typu mecha má být umožněno využít v potyčkách s nepřítelem spoustu rozmanitých zbraní, počínaje rychlopalnými kulomety a konče řízenými střelami či časovanými minami. Jakmile se vám podaří dokončit jednotlivé minikampaně v režimu jednoho hráče, můžete se dovyřádit ve tvůrčím módu, umožňujícím výrobu svého vlastního mecha. Šroubek po šroubku si budete moci vybudovat vlastní bojový stroj. To vše ale podmiňuje dokončení jednotlivých minikampaní, protože jedině při jejich absolvování můžete získat potřebné součástky.

Vyvrcholení

Chromehounds, jak se zdá, nabídne hráči dostatečně pestrou a hratelnou porci zábavy, kosmeticky vylepšenou vysoce kvalitními audiovizuálními efekty. Válečná atmosféra postapokalyptické budoucnosti jistě rozveselí nejednu bojovnou hráčskou duši. A pokud byste se ani po zmáknutí single-kampaně necítili uspokojeni, dle vývojářů se jistě dočkáte hráčského orgasmu při podmanivém online multiplayeru, jehož by se údajně mělo mít možnost účastnit až 12 hráčů (6 vs. 6). Nakolik precizním tento vícehráčský režim bude a nakolik populárním se stane samotná hra, se dozvíme již velice brzy – doslova za pár neděl.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama