Chromehounds Recenze Chromehounds - budoucnost patří válce

Chromehounds - budoucnost patří válce

sleepless.

sleepless.

30. 10. 2006 23:52
Reklama

Vývojáři z From Software mají s hrami, kde se všechno točí okolo velkých bojových robotů – mechů, velké zkušenosti. Vždyť jejich série Armored Core běží s úspěchem od ranných dnů PSX až do dneška a rozhodně se nezdá, že by měla s příchodem nové generace konzolí skončit. Přesto i pro ně byl vývoj Chromehounds krokem do neznáma. Zatímco tituly v Armored Core sérii jsou víceméně čisté arkádové akce, tak Chromehounds je zcela vážně míněná simulace. Odehrává se v alternativní současnosti, kde proti sobě bojují tři znepřátelené frakce, které válčí s pomocí velkých bojových mechů, či spíše strojů, protože některé z nich mechy nepřipomínají ani omylem. Příběh stojí v Chromehounds až na třetí koleji. Je však třeba dodat, že příběh i jeho hlavní protagonisté, plní svoji roli docela dobře a poskytuje v singleplayer kampani to hlavní, důvod pokračovat dál. S tímto konstatováním jej necháme na pokoji a přesuneme se raději ke strojům samotným.

Nejde o tradiční multifunkční anime stroje, které používají šílené kombinace různých zbraní včetně laserů a jiných moderních smyšleností. Bojové stroje v Chromehounds jsou těžké a relativně pomalu se pohybující bestie, které si musí hráč upravit tak, aby sedly jeho hernímu stylu. Jde hlavně o co nejlepší balanc zbraní, kterými je mech ověšen. Rozhodně není dobře používat jen účinné, ale pomalu střílející a dobíjející se zbraně. Stejně tak se nevyplatí vsadit všechno na zbraně lehčího kalibru, které jsou vždycky připravené k boji, ale soupeře tak akorát polechtají na pancíři. Neschopnost opětovat v kritický okamžik palbu může být, a taky ve většině případů je, smrtelná.

Stejné je to i s pohybovým aparátem mechů, který je úzce spojen s možnostmi, jež se týkají vyzbrojování a spotřeby energie. Balanc je prostě v Chromehounds hodně důležitý. Paradoxně se však v rámci singleplayer kampaně, která se skládá z šesti víceméně samostatných příběhů, nemusí hráč do garáže ani jednou podívat. Mise jsou poměrně krátké a s trochou snahy se dají docela v pohodě zvládnout na první pokus. AI oponentů je totiž poměrně neagresivní a při dodržování základních pravidel boje, s ní člověk nemůže mít problémy. Zcela opačná situace však nastává v multiplayeru, který je bez debat hlavní částí hry. Zde už je třeba věnovat budování a uprávě mecha velkou pozornost. Bez vyladěného stroje, který odpovídá stylu boje každého hráče, potažmo složení týmu, se nedá uspět ani v rychlých bitvách, ani v týmových válkách, nebo persistentní online kampani zvané Neroimus War.

Multiplayer Chromehounds je primárně týmovou záležitostí. Největších úspěchů lze dosáhnout jedině ve spojení s několika dalšími hráči, kdy si musí členové smečky rozdělit role a vzájemně se doplňovat. Jakmile začne chemie mezi hráči v týmu fungovat, tak se začne projevovat síla konceptu, jež byl evidentně postaven právě na týmovém multiplayeru. Jeho struktura je sice (hlavně zpočátku) poněkud překomplikovaná, zejména co se nastavení týče. Niic to však nemění na faktu, že je multiplayer neskutečně zábavný a dramatický. Drama přitom nepřichází s adrenalinově rychlým bojem, ale právě naopak v situacích, kdy hráč zjišťuje, jakou při sestavování stroje udělal chybu a snaží se s ní s pomocí spoluhráčů vypořádat. V podobných situacích se navíc, kromě jiného, projeví i soudržnost týmu, bez níž úspěchů dosáhnout nelze.

Chromehounds není port, ale Xboxu 360 na míru vyvíjený titul. Na vzhledu hry samotné to však moc poznat není. Samotné stroje jsou provedené parádně, což se dá říci i o zvukových efektech, jež doprovází jejich pohyb i boj. Prostředí, v němž se bojuje, si však žádné superlativy nezaslouží. Mapy jsou obrovské, prázdné a tudíž do značné míry vizuálně (ne designově!) nezajímavé. Těch pár budov a konstrukcí to rozhodně nezachrání. Poněkud to kazí celkově jinak výbornou atmosféru zdemolovaného světa, který by měl být poset ruinami a důkazy toho, jak destruktivní tendence lidstvo ovládají. Ani tohle však nemůže nic změnit na faktu, že je Chromehounds koncepčně skvěle navržený, byť trošku moc komplexní titul, který skvělým zážitkem z hraní odmění hlavně trpělivě hráče.

Chromehounds
Xbox Xbox 360

Verdikt

Povedená akční simulace bojových mechů, která vyniká hlavně svým multiplayerem a týmovou hrou.

Co se nám líbí a nelíbí?

Na solidní singleplayer navazuje parádní týmový multiplayer, v němž se projeví všechny přednosti hry, kterých rozhodně není málo. Plusem je i působivá atmosféra a překvapivě lehce zvládnutelné ovládání.
Singleplayer část mohla být přeci jenom delší. Takhle jde o příběhem okořeněný trénink na multiplayer. Vizuální zpracování hry by také sneslo trošku exotického koření.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama