CD Projekt se krátce vyjádřil ke změně enginu. Vývojáři potřebují nástroj, který se během vývoje nerozbije a kde mohou dělat změny
i Zdroj: CD Projekt Red
Novinka CD Projekt se krátce vyjádřil ke změně enginu. Vývojáři potřebují nástroj, který se během vývoje nerozbije a kde mohou dělat změny

CD Projekt se krátce vyjádřil ke změně enginu. Vývojáři potřebují nástroj, který se během vývoje nerozbije a kde mohou dělat změny

Radek Raudenský

Radek Raudenský

6. 4. 2022 09:23

Včerejší akce State of Unreal se dočkala také návštěvy zástupců ze studia CD Projekt Red, jenž v březnu potvrdilo vývoj nového Zaklínače. Možná ještě větším překvapením než tvorba nového dílu z této série byl ale fakt, že bude vývoj nově stát na Unreal Engine 5 místo interního enginu. A důvod je vlastně jednoduchý – vývojáři zkrátka nechtějí, aby se kromě hry museli starat také o rozbitý engine.

Reklama

  • Polské studio CD Projekt Red se na akci State of Unreal krátce vyjádřilo ke změně enginu
  • Vývojáři prý potřebovali nástroj, kde mohou udělat změnu bez toho, aby se hra rozbila jinde
  • Jinými slovy se zdroje přesunou přímo k vývoji hry, nikoliv k opravování enginu

Pořádný důvod nám studio prozradilo přímo na akci. „Důležitou věcí u open-world her vůči lineárním hrám je to, že počet různých událostí a věcí, které se mohou stát a musíte je vzít v úvahu, je nepřeberné množství. Hráči mohou jít kamkoliv chtějí, obsah mohou trávit teoreticky v jakémkoliv pořadí oni chtějí. Pokud chcete všechny tyto věci obsáhnout, musíte mít velice stabilní prostředí, kde můžete dělat změny s vědomím, že se daným zásahem nerozbije dalších 1600 věcí jinde ve hře,“ popsal Jason Slama, herní ředitel v CD Projektu. 

Pravděpodobně se tímto vyjádřením odkazuje právě na interní engine, kde dělat změny znamenalo opravovat spoustu dalších věcí po celé hře. Slama dále tvrdil, že Unreal Engine je právě pro otevřené světy dobře přizpůsobený.

Jakub Knapik, ředitel VFX a osvětlení, si pochvaluje spoustu různých nástrojů a řešení, které jsou obsažené přímo v enginu, díky čemuž mohou týmy zkoušet nové věci. Ze vzájemné spolupráce tak budou benefitovat obě společnosti, a to i díky tomu, že chtějí vzájemně tvořit “velké věci”.

CD Projekt RED potvrzuje vývoj nového Zaklínače, poběží na Unreal Engine 5
i Zdroj: Twitter / CD Projekt RED

CD Projekt RED potvrzuje vývoj nového Zaklínače, poběží na Unreal Engine 5

Polské Studio CD Projekt RED na oficiálním webu a oficiálních sociálních sítích potvrdilo vývoj nové hry ze série Zaklínač.…

21. 3. 2022 17:37

K potvrzení nového dílu Zaklínače společně s vývojem v Unreal Engine 5 došlo před několika týdny, přičemž vývojáři tím navázali poměrně komplexní partnerství se společností Epic Games. Od té si slibují velkou technickou podporu, údajně ale výsledkem nebude exkluzivita hry.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama