CD Projekt se krátce vyjádřil ke změně enginu. Vývojáři potřebují nástroj, který se během vývoje nerozbije a kde mohou dělat změny
Včerejší akce State of Unreal se dočkala také návštěvy zástupců ze studia CD Projekt Red, jenž v březnu potvrdilo vývoj nového Zaklínače. Možná ještě větším překvapením než tvorba nového dílu z této série byl ale fakt, že bude vývoj nově stát na Unreal Engine 5 místo interního enginu. A důvod je vlastně jednoduchý – vývojáři zkrátka nechtějí, aby se kromě hry museli starat také o rozbitý engine.
- Polské studio CD Projekt Red se na akci State of Unreal krátce vyjádřilo ke změně enginu
- Vývojáři prý potřebovali nástroj, kde mohou udělat změnu bez toho, aby se hra rozbila jinde
- Jinými slovy se zdroje přesunou přímo k vývoji hry, nikoliv k opravování enginu
Pořádný důvod nám studio prozradilo přímo na akci. „Důležitou věcí u open-world her vůči lineárním hrám je to, že počet různých událostí a věcí, které se mohou stát a musíte je vzít v úvahu, je nepřeberné množství. Hráči mohou jít kamkoliv chtějí, obsah mohou trávit teoreticky v jakémkoliv pořadí oni chtějí. Pokud chcete všechny tyto věci obsáhnout, musíte mít velice stabilní prostředí, kde můžete dělat změny s vědomím, že se daným zásahem nerozbije dalších 1600 věcí jinde ve hře,“ popsal Jason Slama, herní ředitel v CD Projektu.
Pravděpodobně se tímto vyjádřením odkazuje právě na interní engine, kde dělat změny znamenalo opravovat spoustu dalších věcí po celé hře. Slama dále tvrdil, že Unreal Engine je právě pro otevřené světy dobře přizpůsobený.
Jakub Knapik, ředitel VFX a osvětlení, si pochvaluje spoustu různých nástrojů a řešení, které jsou obsažené přímo v enginu, díky čemuž mohou týmy zkoušet nové věci. Ze vzájemné spolupráce tak budou benefitovat obě společnosti, a to i díky tomu, že chtějí vzájemně tvořit “velké věci”.
K potvrzení nového dílu Zaklínače společně s vývojem v Unreal Engine 5 došlo před několika týdny, přičemž vývojáři tím navázali poměrně komplexní partnerství se společností Epic Games. Od té si slibují velkou technickou podporu, údajně ale výsledkem nebude exkluzivita hry.