Část studia Raven Software oznamuje plán na založení odborů. Testerům vadí nedocenění jejich úsilí
Přestože je Activision Blizzard, aktuálně spojován hlavně s plánovanou akvizicí Microsoftu a souvisejícími plány, v mezičase se k nám dostává i korespondence odlišného ražení. Vývojáři ze studia Raven Software, které můžete nejlépe znát jako pečovatele Call of Duty: Warzone, plánují založení vlastní odborové skupiny. V odpovědi na dlouho kritizovanou firemní kulturu své mateřské společnosti, jakož i nedávnou kauzu napojenou přímo na studio Raven, přichází od uskupení tří desítek zaměstnanců požadavek na nastolení nových firemních principů.
- Testeři ze studia Raven plánují v rámci Activisionu založení odborů
- Vadí jim neodůvodněné propouštění zaměstnanců i jejich nedostatečné vyslyšení a ohodnocení
Skupina 34 členů QA oddělení vystupující navenek pod názvem Game Workers Alliance požádala oficiální cestou vrchní vedení Activision Blizzard o zformování vlastního odborového orgánu. Jejich cílem je předně sjednotit myšlenky řadových pracovníků a zároveň prosadit ty, jež měly být až doteď upozaďovány. Ve zkratce lze jmenovat, že těmito požadavky jsou:
- naslouchání vyššího vedení společnosti řadovým zaměstnancům
- udržitelná doba vývoje ve smyslu prevence crunche a z něj vyplývajících dopadů na psychické i fyzické zdraví týmu
- větší transparentnost vedení při navrhování plánů mající zásadní efekt na život zaměstnanců
- a lepší finanční ohodnocení testerů, jakož i možnost kariérového postupu a větší respekt k jejich práci
Každý z těchto bodů je podmíněn spoluprací navrhovaného odborového orgánu a vyššího vedení. Zejména zohlednění testerů z QA oddělení je pro skupinu kritické, neboť kromě jejich vlastního členství odráží i událost z počátku prosince. V něm měla 12 testerů, dorazit oficiální zpráva upozorňující na blížící se ukončení jejich pracovního kontraktu. Došlo-li by k naplnění tohoto plánu, znamenalo by to, že koncem ledna klesne počtu testerů studia Raven na čtyři desítky.
Upozornění na tuto konkrétní situaci je rovněž zásadní z toho ohledu, že v čase oznámení plánu na propouštění byl Warzone vysoce výdělečný (příjem cca 112 milionů korun denně) a studio se nedopustilo žádného přestupku. V neposlední řadě je potřeba zmínit také vyzdvižené nenaplňování slibů ohledně zvyšování platů a povyšování. Prosincová kauza vedoucí ke zmenšování studia byla též svého času následována protestem, jímž se zaměstnanci pokusili o oslovení nadřízených.