Call of Juarez: Gunslinger Článek Call of Juarez: Gunslinger

Call of Juarez: Gunslinger

Ondřej Švára

Ondřej Švára

18. 4. 2013 22:30 2
Reklama

V herním byznysu je to samý paradox. Z milionu příkladů si teď stačí vzpomenout třeba na značku Call of Juarez. Jestliže její první dva díly nevoněly úplně každému pro zvolenou westernovou tématiku, ten třetí zasmrděl všem jako pytel plínek právě proto, že ji opustil. A nejen ji. S Cartelem odešly i kvalitní hratelnost a dobré pocity. Zdálo se, že Call of Juarez pojde jako prašivý kojot.

Jenže nestalo se. Polský Techland si kupodivu věnoval novou šanci a ta se jmenuje Gunlisnger. Kdo čeká poctivý návrat na Divoký západ, dostane ho. I my se začínáme na nové Call of Juarez těšit. I když víme, že bude trochu jiné než kdysi.

Bastardí báchorky

Gunslinger samozřejmě musí přinést nějaké  změny. Jednou z nich je například nové příběhové zasazení. Opouštíme bratry MacCallovy z Bound in Blood i Billyho a reverenda Raye. Scénář nové hry je pompéznější. Od anonymů míří za historickými osobnostmi. Legendy jako šerifa Patta Garretta, psance Billyho Kida, nebo výstavního lupiče Jesseho Jamese zná snad každý malý kluk a právě o nich Gunslinger bude. Respektive o jejich doložených životních příbězích, které bude vyprávět smyšlený herní lovec lebek Silas Greaves. S trochou polské píle vás přenese zpět do západních USA devatenáctého století a oživí dávno zapadlé zkazky o koních přivázaných ke kůlům, o nakypřených voláncích z laškovně nadzvednutých dámských sukýnek, o „jemné“ kořaličce a samozřejmě také o převrácených pokrových stolech po nervózních přestřelkách.

Greaves zkrátka ví o divokém západě první poslední a dá bůh, že si každou historku ještě přibarví, protože co příběh, to herní mise a o vyšroubované zážitky ze života desperátů my máme zájem.

Jeden příběh za všechny: V přírodním koridoru jsi na stopě železničnímu gangu. Postupuješ s několika parťáky přes drny, strouhu i rokli a když už máš plíce nadranc, ozve se od železničního náspu ohromující rána. Ti bídáci stihli vyhodit do povětří celý vlak! Překvapení rychle přechází v ostrou přestřelku končící duelem proti konkurenčnímu kápovi. Je to Billy? Není to Billy?..

Na arkádové kolty

Je to jedno. Důležitější jsou pocity ze hry a ty se v podstatě ztotožňují s těmi z předchozích dvou westernovek. Ovšem pozor! Už v průběhu mise zaregistrujete neobvyklou novinku. Počítač bude hodnotit vaše počínání arkádovými body. Když třeba v rychlé sekvenci uděláte několik headshotů, nebo přesně odpálíte soudek s prachem pod jedoucím kočárem, získáte mnoho bodů do takzvaného„zásobníku běsu“, tedy do kolonky "Sense of Death", která vám v určitou chvíli znásobí momentální schopnosti. S nimi pak budete moci například vypálit „osudnou ránu“ zlikviduvší nejsilnějšího protivníka, anebo se v quicktime-eventu bystře vyhnout smrtelné kulce.

Ano, Gunslinger bude i přes silné příběhové pozadí a okopírovaný leveldesign z prvních dvou dílů poněkud odlehčenější hrou. A autoři se skutečně nebojí použít slovo arkádovější, což se projeví i na novém systému levelování.

Sbírání bodů se tedy nebude hodit jen pro Sense of Death, ale také pro přerozdělování zkušensotí ve třech základních RPG skillech. Nazývají se pistolník, ranger a trapper a i když neznáme přesné rozdíly mezi nimi, je jasné, že každý na sebe váže odlišné typy zbraní a dovedností, ve kterých se hrdina může nadále zlepšovat.

Touto rozmanitostí chtějí autoři zřejmě naznačit, že už nepočítají se systémem kooperace mezi dvěma hlavními hrdiny ze starších dílů. Gunslinger bude asi opravdu jen čistý singleplayer.

Okrové tóny na horizontu

Necpěte si ale hned klobouk do pusy. Zmíněné novinky v žádném případě nesvědčí v Gunslingerův neprospěch. Co se týče arkádovosti, tak v určitém ohledu jsou dnes arkádové všechny hry. Vždyť quick time eventy se to jenom hemží třeba v novém Tomb Raiderovi a statistikami přetéká Hitman Absolution. A ta ztráta parťáka? Inu, já osobně bych nechtěl hrát už potřetí stejnou hru.

Vlastně mě těší, že se Gunslinger svým předchůdcům moc nepodobá. Poplatný je jim opravdu jen v leveldesignu a snad ještě v grafice. Za to samozřejmě může použitý engine z Bound in Blood. I v Gunslingerovi se tedy  budou mísit typické okrové tóny s vůní zlatavého obilí, ale v nijak přehnaných detailech.

Tím, že Gunslinger vypadá v podstatě stejně jako Bound in Blood, je zaručen aspoň bezproblémý chod na současném herním hardwaru. Na druhou stranu ale Techland jasně deklaruje, že nemá ambice dělat z nového Call of Juarez něco extra a že zatím nepočítá ani s novou generací konzolí. Gunslinger vyjde na jaře jen jako digitální titul pro PSN, XBLA a PC. Snad je ztráta technologických ambic tím jediným, co mu budeme v brzké recenzi vyčítat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama