Call of Duty: Black Ops 2 Článek Call of Duty: Black Ops 2

Call of Duty: Black Ops 2

Maggot

Maggot

26. 8. 2012 22:30 3
Reklama

Zaslechli jsme střelbu a tak jsme vyběhnuli před dům, abychom se podívali, co se děje. Nešlo o takový ten výstřel do prázdna, spíše jako kdyby vám někdo přivedl válku až před práh samotný. To co jsme spatřili, nám vyrazilo dech. Miliony hráčů s otevřenou pusou sledovalo nový trailer střílečky Call of Duty: Black Ops 2, kterým chce Activision uhnat všechny fanoušky online stříleček napříč všemi klíčovými platformami, které taktéž představují improvizované bojiště. Na záběrech z režimu více hráčů si můžete všimnout celé řady novinek, které více či méně vychází z futuristických předpokladů hry. Máme pro vás všechny dostupné informace týkající se online módu, pro který byla, je a bude značka Call of Duty známá. Bohužel bez zombie…

Německo to zachránilo

A hned na začátek můžeme opětovně začít pochybovat o vyváženosti jednotlivých prvků, což je bohužel jeden z faktorů, který značku doprovází již od doby, co Modern Warfare 2 začala ovlivňovat mužské životy. Přibývá totiž obsahu a mnohdy nijak neredukovaných nápadů, které se v ostré praxi ukážou být kriticky závadné. Když si ke všemu připočtete konkurenční boj studií Infinity Ward (Modern Warfare) a Treyarch (Black Ops), snaha o inovace velice snadno přeroste až v přehnanou vášeň, doprovázenou špatnými úsudky. V tomto ohledu není nic jisté, majákem naděje je ovšem ponaučení z chaotické konstrukce map z předchozí Modern Warfare 3.

Dosavadní hradba mlčení byla naštěstí proražena výstavou GamesCom, kde se Activision skutečně odvázal a hladovým přihlížejícím předvedl multiplayer v akci. Zrekapitulujme si pro začátek základní informace. Zatímco příběhová kampaň přeskakuje mezi rokem 2025 a obdobím Studené války, multiplayerový základ stojí pouze na základech blízké budoucnosti. Přesun do tohoto období dává vývojářům taktickou výhodu v podobě možnosti použití nových a doposud neviděných nápadů, které nejsou vázány restrikcemi autenticity historie či aktuální doby. Proto narazíte na přenosné mikrovlnky, létající roboty či značně pokročilé zbraně, které ovšem více či méně vychází z těch aktuálních. Díky bohu žádné energetické příšernosti.

Svoboda jako měna

Ty nejkritičtější změny se totiž opět odehrávají na poli vybavení, seberealizace, použití zbraní a vytváření vlastních herních stylů. Call of Duty není již delší dobu vázáno předdefinovaným herním stylem nebo bojovými třídami, místo toho si své vlastní vybavení nadefinujete z celé řady zbraní, podpůrných předmětů, vylepšení, perků a dalších vymožeností, které výrazným způsobem ovlivňují vaše počínání. Doposud jste ovšem vybírali vybavení rovnoměrně, tentokrát si lze vytvořit vlastní třídu jakkoliv chcete! Nový systém je interně nazýván Pick 10, přičemž stojí na jednoduchých principech.

Pokud na to přijde, nemusíte si totiž vůbec brát hlavní zbraň. Sakra, nemusíte si brát žádnou zbraň! Výběr vybavení není ovlivněn sloty, nýbrž 10 žetony, které můžete investovat do výběru jednotlivých prvků. Klidně můžete jen běhat s nožem a místo zbraní si vybrat perky, pasivní vylepšení a další dobroty. Nebo naopak, hrát lze hned s několika zbraněmi, musíte ovšem oželet právě pasivní vylepšení a další vybavení. Tímto způsobem si lze například odemknout třetí rozšíření hlavní zbraně (delší zásobníky, zaměřovače, tlumiče) či použít dva perky ze stejné kategorie. Vaší fantazii se meze nekladou, přičemž Pick 10 může být fenomenální změnou, ale také katastrofou jinak relativně fungujícího systému.

Kdo chce kam, prostřílí se tam

I Black Ops 2 ovšem pokračuje v dynastii Call of Duty titulů, které jsou postaveny na základech odměny za dobře vykonanou práci. Multiplayer vás bude neustále něčím odměňovat, budete se cítit jako miláčci vývojářů, kteří dostávají ingame odměny za to, že hrají hru, která je baví. Povýšit můžete na celkem 55 levelů, což by zkušeným hráčům mělo dle Treyarchu zabrat zhruba 24 hodin. Pokud vám ani to nebude stačit, můžete se opakovat v rámci dalších 10 prestige úrovní, za jejichž opětovné dokončení otevíráte další odměny. Systém bodování se v podstatě nijak nemění, neustále jste zasypáváni čísly, která mají pozitivní vliv na vaši psychiku.

Když totiž za své počínání obdržíte deset tisíc bodů, cítíte se hned lépe, k tomu všemu přispějí i nové medaile, jež jsou udělovány za záslužné činy přímo v žáru boje. Tím se myslí například neobvyklá zabití (shození krabice na nebožákovu hlavu), extrémní výkony (8 a více zabití v řadě), včetně nespočtu dalších, mnohdy i banálních úkonů, které vás ovšem drží v napětí po celou dobu hraní. Ke speciálním výzvám se tak připojuje tento, v rámci série nový, systém, kde dostáváte dodatečně body opakovaně, nikoliv jednorázově. V podstatě se jedná o obdobu odznáčků z konkurenčního Battlefieldu. S bodováním a povyšováním se posléze pojí i systém otevírání nových věcí, který se podobá spíše prvním Black Ops, než sesterské Modern Warfare.

Vybavení totiž odemykáte speciálními body, které získáváte levelováním. Snadné a efektivní, velkou spoustu vysněných zbraní si tak můžete otevřít prakticky ihned, jen některé speciální kusy lze odemknout až po dosažení konkrétního levelu. Tentýž systém se osvědčil i v případě prvního Black Ops, s opakovaným hraním se ovšem dostavuje jistý pocit herního vyhoření. Doufejme tedy, že si Treyarch vezme připomínky komunity k srdci. Zabíjení tentokrát půjde hezky od ruky, když se totiž podíváte na trailer k představení multiplayeru, hráči již od pohledu vydrží opravdu málo zásahů, dokonce méně, než v případě Modern Warfare 3, která tuto laťku snížila významným způsobem. V podstatě se jedná o dokonalý kontrast k sérii Battlefield, ale také jistou doménu značky Call of Duty.

"Co za to?"

Ačkoliv se všechna ta snaha oslnit hráče přívalem bodů a odměn může zdát povrchní, důvodem, proč je Call of Duty nejhranější akční sérií současnosti, je právě rychlá, zběsilá a mnohdy až chaotická hratelnost, kde krom toho, že decimujete nepřátelský tým, v reálném čase otevíráte další odměny, které lze instantně použít proti nepříteli. Systém Killstreaků, tedy ofenzivních a defenzivních odměn, se v případě Black Ops 2 mění na tak zvané Score streaky. Zatímco doposud jste tyto výhody otevírali za úspěšné zabíjení nepřátel, tentokrát lze nové síly použít po nasbírání dostatečného počtu bodů, čehož lze pro změnu docílit zabíráním vlajek, asistencemi a prakticky všemi legitimními cestami, které nemusí nutně souviset se zabíjením.

S čímž se samozřejmě pojí jedno menší „ale“, které souvisí s omezením těchto agresivních a, dle mnohých hráčů, „nejvíce motivujících prvků hry.“ V průběhu zápasu zkrátka sbíráte body, a jakmile se ukazatel naplní, můžete aktivovat jednu z 22 výhod, kterou si navolíte před samotným zápasem. Zatímco dříve jste dynamicky postupovali přes troje odměny, tentokrát máte k dispozici pouze jednu, kterou ovšem lze použít hned několikrát, máte-li na to dostatek bodů samozřejmě. Mezi nové odměny patří například útok robotického ptactva, zásah jednotky K9, nálety futuristických stíhaček a další dobroty, které by vás měly motivovat ve zlepšování se. Čím silnější Score Streak, tím více bodů na jeho dosažení musíte získat.

Vývojáři navíc živě demonstrovali i několik zajímavých předmětů, jež budou součástí vaší běžné výbavy. Za zmínku stojí Assault Shield, přenosný kovový štít s okénkem, který po připevnění k zemi vytváří krytí a palebnou pozici prakticky kdekoliv. Shock Charge posléze váš cíl ochromí natolik, aby bylo mnohem jednodušší jej sejmout. Ještě předtím si svůj cíl můžete ovšem vystopovat prostřednictvím Milimetre Scanner, což je rozšíření zbraně, které vyhledává cíle skrze zdi a kouř. Kombinace správného vybavení vám otevírá další cesty k otevírání příslušných medailí.

Pokud jde o mapy samotné, jejich členitost nelze z dostupných zkušeností a materiálů nikterak komentovat. Tvůrci ovšem zapracovali na jejich zajímavosti, minimálně tedy na mapě Cargo, která se odehrává v přístavu, kde jeřáby neustále přesouvají kontejnery a vytváří tak nové cesty pro všechny hráče. Podobnou myšlenku se tvůrci snaží aplikovat i na zbylé mapy, viděli jsme například zdevastovanou Aftermath z Los Angeles, mezi první DLC se pak zařadí i moderní replika milované/nenáviděné Nuketown, která je proslulá svou miniaturní rozlohou. I multiplayer poběží ve stabilních 60 snímcích za vteřinu. Vzhledem k zastaralosti enginu samotného, který jen lehce aktualizovanou podobou starších ročníků, není důvod nevěřit. Pokud tedy s příchodem sci-fi očekáváte chladné koridory, nemáte jediný důvod se obávat. Všechny dosavadní ukázky jsou graficky i technicky rozmanité.

All-Pro!

Treyarch, potažmo Activision, má s Black Ops 2 mnohem větší plány, důkazem je integrace mnoha progamingových prvků, které budou podporovány ve všech velkých verzích, tedy v případě PC, Xboxu 360 a PlayStation 3. Patrně nejdůležitějším prvkem je živé vysílání vašich zápasů. Treyarch tuto možnost demonstroval prostřednictvím Xbox 360 verze, odkud záznam živě posílal na další přístroje. V tuto chvíli je služba stále ještě ve vývoji, dá se ovšem předpokládat, že k tomu, abyste Live Streaming rozchodili v alespoň trošku koukatelné podobě, bude zapotřebí velice stabilní a silné internetové linky. Vývojáři potvrdili, že v tomto případě nejde o hardware, ani o komplikované aplikace běžící na pozadí, rychlost internetového připojení bude ovšem rozhodující. A v případě mnohých z nás i značně nevyhovující.

Připojit můžete i USB kameru, v případě konzolí tedy příslušné periferie, pomocí nichž můžete své hraní přímo komentovat. Základem organizovaného systému hráčů je ovšem služba zvaná League Play, která rozhazuje hráče do příslušných divizí na základě vašich zkušeností. Nejde o úroveň vaší postavy, systém analyzuje vaše statistiky a vychází pouze z nich, díky čemuž budou opravdoví nováčci separováni od nabušených veteránů. Aby toho nebylo málo, do hry bude plně integrována i služba zvaná Codcasting, jejímž prostřednictvím mohou diváci sledovat rozehrané hry, navíc s podporou mnoha dat o hráčích samotných, ale i statusu aktuální hry. Na obrazovce se vám v podstatě vytvoří takové malé studio, podobné těm z profesionálních komentátorských stanic.

Náš výlet s cestovní kanceláří Call of Duty: Black Ops 2 zakončíme krátkým komentářem dvou nových herních režimů. Klasiku doplní Hardpoint, ve kterém musí tým vždy obsadit jeden bod na mapě, který se konstantně mění. Po obsazení stanoviště získává váš tým body. Mnohem zajímavější je ovšem sbírka masových módů Multi-Team, ve kterých se až 18 hráčů rozdělí do šesti týmů po třech. Ne všechny režimy budou tuto variantu podporovat, základní módy typu Team Deathmatch, Sabotage či Domination, včetně zmiňovaného Hardpoint, budou tímto způsobem hratelné.

Takže, je to za námi! Black Ops 2 přináší celou řadu zajímavých novinek. Nemusíte být zapálení soupeřivci, abyste ocenili živé vysílání vlastních her, dynamicky se měnící mapy také zní jako dobrý nápad, nemůžeme se ovšem zbavit pocitu, že do čistoty hratelnosti s každým ročníkem vstupuje více a více faktorů, více a více pravidel, které se možná snaží zaujmout až příliš. Stejně jako v minulých letech, i praxe ukáže, jak se Black Ops 2 ve skutečnosti vyvedl.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama