Call of Duty 3 Článek Call of Duty 3

Call of Duty 3

Jan Horčík

Jan Horčík

17. 8. 2006 22:41 13
Reklama

Druhá světová válka se zdá být nevyčerpatelným zdrojem herní inspirace. Skoro by se chtělo přemýšlet nad tím, zda už tohle téma není poněkud "ohrané". Ostatně, objevily se i zkazky o tom, že CoD3 bude poslední ze série zasazenou do prostředí 2. světové. Activision zřejmě také cítí jistou "propranost" tématu. Jenže právě to by mohlo být důvodem k radosti - je zřejmé, že z Call of Duty 3 se bude snažit udělat tu nejfantastičtější akci z 2. světové, jakou si v příštích pár letech budete moct na next-gen konzolích zahrát.

Tentokrát bez PC

Přestože by hra měla podle některých informací vyjít už v listopadu 2006, nebylo do světa dosud vypuštěno mnoho detailních informací nebo konkrétních ukázek. Přesto pro vás máme dostatek zajímavých informací, které by vás měly připravit na válečné peklo jménem Call of Duty 3. I přes úspěch druhého dílu od Infinity Ward na PC i na konzolích (a menší problémy s multiplayerem) se Activision rozhodl svěřit práce na dílu třetím studiu studiu Treyarch, které má za sebou jednak dva vcelku povedené Spider-Many, a především čistě konzolovou, po hříchu vynikající Call of Duty: Big Red One. Mnoho PC hráčů zaplakalo když hra vyšla, protože je Activision připravil o nejeden skvělý zážitek. Smutné je, že také CoD3 bude s největší pravděpodobností pouze konzolovou záležitostí.

Bojiště v plamenech

Call of Duty 2 byla jedním z launch titulů konzole Xbox 360 a jako taková nemohla ani zdaleka využít veškerého potenciálu, který tato nová konzole nabízí. S CoD3 tomu bude přesně naopak. A je to na první pohled vidět. Bojiště jsou mnohem rozlehlejší a detailnější. Na obrazovce se neustále něco děje - vojáci pobíhají a střílí, letadla létají, tanky jezdí, vlajky vlají, domy vybuchují, prostě chaotická válečná vřava jak má být, to všechno s grafickým pozlátkem hodným dnešních nadupaných HDTV. Cílem vývojářů je obalamutit vaše smysly takovým způsobem, abyste si připadali stejně zmateni jako vojáci na opravdovém bojišti.

Skvělý efekt například nabídne už jen oheň, který bude rozpalovat okolní vzduch a rozmazávat vám výhled. Můžete zakopnout, může vás odhodit výbuch. Ale od čeho jsou kamarádi. Vaši spolubojovníci vám, jako v každém správném hollywoodském trháku, budou neustále na blízku. Pomůžou vám na nohy, odstrčí nebo vás strhnou v případě akutního nebezpečí. Žádnou hrdinskou hru na vlka samotáře rozhodně nečekejte. A když už jsme u toho, singleplayerové kampaně nabídnou hru za americké, britské, kanadské a také polské vojáky. Scénář se rozprostírá ode Dne D (který však nebude součástí hry) skrze dalších 88 dnů spojenecké ofenzívy. V průběhu hraní se vaše role budou přepínat mezi vojáky čtyř zmíněných národností.

Bojové akce

V samotných základech hratelnosti téhle série, tj. popobíhání po bojišti sem a tam a hledání dobrého krytí a výhodných pozic pro palbu, se Treyarch neodváží šťourat. Všechno to jen pěkně po gurmánsku okoření a opepří. Novinkou, na kterou jsme velmi zvědaví, jsou například tzv. "bojové akce", které na vás čekají doslova na každém rohu. Podobný typ "interaktivních vložek" nabývá na popularitě přibližně od vydání Resident Evila 4 pro GameCube. Pokud budou stejně chytře zpracované, není důvod se netěšit.

Tak například si to takhle pádíte podél zdi, vrazíte do dveří a najednou na vás vyrazí Nácek a začne se s vámi rvát. Pěkně tváří v tvář. A vy musíte bušit do tlačítek seč vám palce a jiné prsty stačí, abyste tuhle minihru vyhráli, páč jinak vaší virtuální rodince přijde dopis od amerického ministerstva války. Chci říct, obrany. Cokoliv.

Je jasné, že Treyarch se, stejně jako v případě Big Red One, snaží o velice filmovou záležitost, která vám v žaludku zanechá palčivější pocit než film Zachraňte vojína Ryana. Dalším z prostředků kterými toho hodlá dosáhnout je průběžné nahrávání levelů, takže nebudete vyrušováni žádnými zbytečnými mezičasy. Samozřejmě se připravují i velká vylepšení v oblasti umělé inteligence, ale ta se chystají vždycky, takže si raději počkáme jak to bude vypadat ve skutečnosti.

Call of Wii

Kromě Xbox 360 a PS3 verze by měla vyjít také verze pro konzoli Wii. O ní je toho známo ještě mnohem méně než o zbylých dvou, které jsou stejně prakticky totožné. Snad jen to, že opravdu vyjde. Jak hodlají vývojáři využít schopností nového ovladače nebo jak se vypořádají se sníženým hardwarovým výkonem konzole, o tom zatím nikde nikdo nemluvil. O něco víc toho naštěstí víme o multiplayeru, který by měl nabídnout na pět různých módů, vozidla pro více lidí, různé třídy a další zlepšováky, kterými se vývojáři budou snažit překonat Call of Duty 2. Zda se jim to podařilo se dozvíme už před letošními Vánocemi.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama