Budoucnost World of Warcraft – čeho se ještě dočkáme?
Je jasné, že se World of Warcraft s datadiskem The Burning Crusade nezakonzervuje. Následující řádky vás ve stručnosti seznámí s pravděpodobným vývojem nejpopulárnější MMO hry současnosti.
Sen o bydlení
Ještě tak před půl rokem se hodně mluvilo o dobývacích strojích a s tím spojeném tzv. outdoor PvP (boj hráče proti hráči v přirozeném prostředí hry a ne ve speciálních instancích). Dalším tématem byly hero classy. Obojí však postupem času nějak vyšumělo do ztracena. Těžko odhadovat, zda se Blizzard prostě vydá jinou cestou, nebo zda skutečně jednou implementuje tolik populární housing, či jeho odnož ve formě vlastnění tvrzí a malých pevností aktivními gildami (a možnost bojů mezi nimi). Netroufám si věštit z křišťálové koule, ale dokážete si představit tu neskutečnou zábavu, kdyby bojovaly gildy z jednotlivých frakcí mezi sebou o své tvrze? Úplně si teď představuji systém ze hry Shadowbane (nepopulární MMORPG zaměřené na budování a stejně tak i dobývání gildovních měst, která už není aktivní). No, zanechejme snění a koukněme se do blízké budoucnosti.
Staré instance při starém
Nedávný rozhovor s Tomem Chiltonem, hlavním designerem World of Warcraft, zveřejněným na fanouškovském webu WoW Warcry, odhalil pár zajímavých informací. Předně, není záměrem vývojářů se vracet ke starým dungeonům, myšleno vydaných před The Burning Crusade, a jejich úpravě pro nový heroic mód. Staré instance ať, podle slov Toma, zůstanou tak, jak byly navrženy. Stále jsou a budou noví hráči, pro které jsou názvy jako Zul'Gurub, Onyxia, Molten Core, Anh'Qiraj, Blackwing Lair nebo Naxxramas něčím nepoznaným.
Lekce z historie
Velké možnosti naopak vidí autoři v rozšiřování instancí v Caverns of Time - Jeskyni času, sídle vládce bronzové dračí letky Nozdorma. Zde se hráči vrací v čase do minulosti k zásadním momentům světa Warcraftu. Aktuálně jsou zde momenty tři – Thrallův útěk ze zajetí (nostalgický povzdech nad zrušenou point'n click hrou Warcraft Adventures), boj Jaine, Thralla, Tyrande a Malfuriona s Plamenou legiíí a Medivh, snažící se o otevřené Dark Portalu během První války. Zde se tak velice brzo dočkáme dalších „výletů“ do historie.
Tajný tip
A můj osobní tip na vylepšení, o kterém se nikde zatím nemluvilo? Nevím proč, ale myslím si, že se zanedlouho dočkáme možnosti létat i jinde než v Outlands, že autoři upraví nebo dokonce připraví nové lokace „ve vzduchu“ i v Azerothu. Stejně tak zřejmě časem dojde k otevření portálu a celých Outlands všem hráčům, i těm, co si nikdy datadisk nekoupili a nekoupí. Určitě se tak ale nestane dříve než pár měsíců před vydáním datadisku nového, takže tak za rok. Uvidíme.