Broken Sword: The Angel of Death Článek Broken Sword: The Angel of Death - 2. část

Broken Sword: The Angel of Death - 2. část

David Vlach

David Vlach

6. 10. 2006 22:29
Reklama

Řím a Vatikán

V ulici, kde se nachází byt Anny, si nejprve promluvte s knězem, který vám prozradí, že má schovaný rezervní klíč, ale nebude vám ho chtít vydat. Všimněte si jeho nablýskaného auta a promluvte si s Archiem, bezdomovcem, který sedí na vedlejších schodech. Po chvilce přemlouvání z něj dostanete informaci o tom, kde se rezervní klíč nachází. Teď ještě odlákat pozornost kněze. Zkuste nejprve použít Nico jako lákadlo, ale bude o ní jevit zájem pouze Archie, takže mu seberte jeho starý chléb a nasypte kousek na nablýskané auto. Budete mít dostatek času na to aby jste odsunuli květináč, sebrali klíč a dostali se dovnitř budovy. S klíčem do pokoje Anny to bude ale horší. Mark vám jej nevydá a pod rohožkou ho nenajdete. Budete muset vylézt oknem a po římse přeručkovat na kabel, který vede k protější budově. Tam na balkóně stojí řádová sestra, která vám nedovolí projít dál. Zaberte nejprve za kliku prvních dveří a jakmile se sestra půjde podívat co je to za hluk, utíkejte k zábradlí a rychle přelezte na druhý konec balkónku. Tam se zavěste opět na římsu a doručkujte až na kuchyňský balkón patřící k bytu Anny. K otevření dveří vám poslouží vaše věrná golfová hůl. Uvnitř se pořádně porozhlédněte. Vašemu zraku by neměla uniknout fotka na krbu, kde je vyfocena Anna co by řádová sestra a lístek od metra do Vatikánu. Tyhle dvě informace George přivedou na myšlenku, kde dále hledat Annu.

Na náměstíčku si všimněte velké brány, která je stejná jako na fotce nad krbem. Promluvte si s příslušníky Švýcarské gardy a pak zamiřte k okénku, kde sedí nevrlá řádová sestra. Pořádně jí vyzpovídejte a stejnému výslechu podrobte i její kolegyni, která vám přijde naproti po zazvonění. Poté se vraťte zpátky do bytu Anny a u jejího počítače se napojte PDA na vatikánský server. Získáte odtud telefonní číslo do řádu sv. Michaela, který sousedí s klášterem. Vraťte se k sestře u okénka a zavolejte pomocí PDA na získané číslo. Nechte si k telefonu zavolat sestru Angelicu a v nestřeženém okamžiku šáhněte pro papír, který je na stole. V přestrojení hygienického kontrolora se dostanete dovnitř továrny na hostie, ale jedna ze sester vám bude neustále dýchat za krk. Nechte se provést po celé továrně a pak zamiřte ke krabicím, kde jednu shoďte dolů. Vynadejte sestře za nedodržování bezpečnosti práce na pracovišti a nechte jí ať krabice přerovná. V tomto okamžiku seberte z vedlejšího stolu jednu z hostií. Promluvte si se sestrou o místě kde probíhá balení hostií a pak znovu shoďte krabici z hromady dolů. Tentokrát na vedlejší stůl položte kousek starého chleba. Sestra bude mít sice málem infarkt, ale vy se pak budete moci samostatně promenádovat po celé továrně. Hned zamiřte k blízké polici a z krabice, kterou rozříznete nožem, vyndejte jednu mini láhev vína. Vyjděte po železných schodech na plošinu a u hnětače otevřete víko a nalijte dovnitř červené víno. Pak počkejte až přijde starší sestra a ukáže vám výrobu svých prvotřídních hostií. Jakmile budou obě sestry zaneprázdněny prací, můžete projít kolem kanceláří až do zahrady. Tady vylezte přes krabice nahoru a přistupte k živému plotu. Celou zahradu hlídají mnichové, které budete muset obejít, protože vaše přítomnost v zahradě by je určitě nepotěšila. Jedním ze způsobů jak se dostat do protějších dveří je vstoupit do zahrady a nasypat starý chléb na stromek vpravo nahoře a odstoupit za pilíř vlevo. Pak si vyčkat až mnich, který pečuje o stromky u dveří, odejde od jednoho k druhému a pomalu projít ke dveřím. Důležité je neběhat. Uvnitř projděte až do kanceláře, kde v šuplíku naleznete zajímavý spis o Anně Marii.

Apartmán a Black Cat klub

Zpátky v bytě si promluvte s Nico a prozraďte jí vše co jste zjistili. Poté zajděte za Markem, který již jednou zmínil cosi o balíčku pro Annu. Snažte se ho přemluvit aby vám balíček dal. Ale bude se zdráhat, dokud mu neukážete vizitku od otce Gregoryho a neokořeníte trošku svůj příběh. Balíček pak rozbalte a DVD si jděte pustit do notebooku, který má Anna v obýváku. Po shlédnutí video-reportáže se vraťte zpátky k bytu Marka a všimněte si tužky, kterou má na stolku. Je to stejná tužka jakou jste našli u Anny v bytě. Promluvte si o ní s Markem a snažte se zjistit o klubu Black Cat co nejvíce. Jakmile budete vědět, kde se nachází na nic nečekejte a vydejte se tam. Ochranka vás ale nebude chtít pustit dovnitř, nepomůžou ani sliby a výhrůžky. Vraťte se zpátky k Markovi a promluvte si sním znovu o členství v klubu. Tužkou ozvláštněte fotografii herečky a vyměňte jí za členskou kartu.

S tou vás již bez problémů vpustí dovnitř. Recepční u okénka po vás bude chtít aby jste se šel do šatny převléci, což by mohl být problém, protože máte pouze jedno oblečení už asi týden ;) Naštěstí je ve sprše jeden z klientů a vedle něj visí ručník. Aby vás neviděl až si budete od něj ručník půjčovat, musíte nejprve v rohu šatny odsunout vázu a otočit kohoutem, který ovládá teplou vodu. Vzniknuvší pára vám poskytne maskování a vy můžete na chvíli odložit svůj oděv. Chodbou projděte až do páry, kde se setkáte se svým starým známým. Naneštěstí budete při odchodu chyceni a odvlečeni neznámo kam. Tady po krátkém výslechu a poněkud zdrcujícím zjištění zůstanete sami přivázáni na kolečkovém křesle. Nejprve se pořádně rozhlédněte kolem, je zde pouze pár věcí na které dosáhnete. První z nich bude kabel vedoucí k vibrujícímu králíčkovi. Aktivujte ho a získáte do ruky pohrabáč. Tím si přitáhněte řetěz a rozhoupejte ho směrem na poličku. Teď si ještě pojistěte únikovou cestu tak že vylijete na koberec olej, který leží na stole. Pak znovu zatáhněte za kabel a nechte působit fyzikální zákony. Svobodní a na nohou jděte k závěsu a odhrňte jej. Budete svědky zajímavého rozhovoru, který vám ukáže kdo stojí za mafiány, kteří po vás jdou už od začátku. Stisknutím tlačítka u okna se vám otevřou dveře a vy se můžete vrátit na místo vaší poslední návštěvy. Váš starý známý bude ale mistrně ukryt a nebude moci vám jednoduše předat klíč od prádelny, přes kterou vede jediná cesta ven. Vraťte se zpátky do šatny a převlékněte se do svého oblečení. Se všemi předměty se pak vraťte zpátky k odtokové díře. Na růženec přidělejte kancelářskou svorku a tímto prutem vylovte klíč. S ním otevřete vchod pro zaměstnance a bez potíží se dostanete zpátky do apartmánu Anny.

S Markem se ovšem budete muset pustit do životu nebezpečného úkolu. Nejdříve se nalogujte pomocí PDA do vojenské databáze, odkud si stáhnete manuál na zneškodňování výbušnin. Důkladně si ho pročtěte a požádejte Marka o jeho pár růžových gumových rukavic. S nimi na rukou se můžete pustit do pyrotechnické práce. Nejdříve musíte umístit kancelářskou svorku mezi dvojici drátů, které vycházejí z pravé kovové krabičky. Spojte oba dráty a nakonec nožem přeřízněte modrý drát nahoře. Bomba je zneškodněna a na vás čeká opět další překvapení...

Phoenix

Nico je holka od rány a tak i její příběh bude tak trochu akčnějšího rázu. Hned po příjezdu na pouštní základnu se porozhlédněte v autě po páce k heveru. S tou můžete vypáčit zámek na vstupní bráně základny a vstoupit dále. Zastavte se až u kontejneru, který vám blokuje cestu do prvního patra. Odtáhněte bednu napravo od něj a deaktivujte brzdu. Odsuňte kontejner a přisuňte ke zdi jednu z beden. Vylezte až na střechu a ze země seberte jeden z mnoha kusů betonu. Radar natočte tak ať směřuje na protější budovu a použijte ho jako prak. Coby munice vám poslouží právě onen kus betonu. Pokud jste nastavili radar dobře, vaše rána by měla spustit dolů požární žebřík. Slezte zpátky na písečnou zem a použijte nově přistavený žebřík k výstupu na druhou střechu. Tam nejprve použijte bednu k otestování hloubky propasti a pak přisuňte trubku nad díru. Trubkou prolezte skrz a než se spustíte do druhé díry, vhoďte do ní jeden z úlomku na okraji. V kanceláři si nejprve prohlédněte svatební fotku a pak se nabourejte do sítě aby jste zjistili jaké je heslo ke vstupním dveřím. Těmi projděte dál do haly a sestupte až k otvoru v podlaze. Všimněte si papírku, která leží na okraji a seberte ho. Od výtahu se jděte nejprve podívat do kuchyně, kde po odstrčení stolu můžete sebrat ze skříňky žvýkačku a na lince řeznický hák. V pánských šatnách budete sice někým zavřeni, ale ani to pro vás nebude žádný problém. Nejdříve seberte za pomoci háku ze skříňky olej a pak se opět nabourejte pomocí PDA do bezpečnostního systému. Tím otevřete všechny zámky a cesta do nižšího patra bude volná. Jakmile se na scéně na poslední okamžik objeví pořádný chlap s pořádnou zbraní v ruce, budete moci pokračovat ve vašem pátrání. Společně přijdete na to jak otevřít starý sejf. Vylezte dírou nahoru a naolejujte řetěz. Ten pak přemístěte přesně nad sejf a pomocí řeznického háku jej připevněte k trezoru. Řetěz pak přemístěte nad přepravní pás a běžte se podívat k ovládacímu pultu. Ten má některé dráty zpřetrhané, ale trocha žvýkačky a jemná práce elektrotechnika Meynarda dá vše do původního stavu. S přesunem trezoru k otvoru centrifugy by jste neměli mít problémy. Nejprve si musíte uvolnit cestu a pak snadno dostanete trezor na požadované místo. S pomocí Maynarda šoupněte trezor do centrifugy a jděte se připravit na experiment. Po malém neúspěchu se vraťte zpátky do prvního patra. Tam hlídkuje jeden z mafiánů, ale malá lest vám napomůže ke svobodě. Zhasněte světlo, otevřete dveře a před ně nalijte zbytek oleje. Pak již jen stačí počkat až se k vám mafián půjde podívat. Než vstoupíte do výtahu ujistěte se že jste pomocí Maynardových klíčů zamkli dveře, protože jinak by se vám nemuselo podařit utéci dostatečně rychle.

Noční návštěva Vatikánu a Katakomby

V noci se do kláštera bude dostávat trochu obtížněji. Musíte nejprve odlákat pozornost stráží, které jsou za tmy mnohem obezřetnější. Promluvte si s Archiem a to hlavně o jeho elixíru, kterým se napájí. Pak jděte prohledat odpadkový koš, kde naleznete poloplné značkové šampaňské. To vyměňte s Archiem za jeho koktejl, který celý nalijte do odpadkového koše. Zapalovačem pak vytvoříte podívanou, které si stráže nemohou nevšimnout. To bude vaše šance k proklouznutí do továrny. Uvnitř nejprve zajděte do dveří, které byly posledně zamčené. Objevíte sestru Angelicu a další stroj na tvorbu hostií. Zatímco se bude Nico dohadovat se sestrou prohlédněte si pořádně celý stroj a nezapomeňte se podívat na hromádku zlatého prachu u nádrží. Se sestrou si pak o všem promluvte. Budete ale vyrušeni zvukem otevírajících vstupních dveří. Následujte Gianelliho až do zahrady, kde se budete muset znovu proplížit kolem mnichů, kteří ani v noci neopouští svou milovanou zahradu. Tentokrát to nebude tak složité, stačí si jen počkat až projdou kolem vás a středem zahrady proklouznout na druhou stranu. Uvnitř zamiřte do první kanceláře kde dojde opět k zajímavému zvratu. Ještě než půjdete společně s Markem otevřít velké padací dveře, zajděte se podívat do vedlejší kanceláře na obraz. Na něm si hlavně zapamatujte postavení hodin ve spodních rozích.

U padacích dveří nechte nejprve Marka ať dveře nadzdvihne a vy můžete golfovou holí vylomit zámek. Dole na vás čeká první hádanka, kterou vyřešíte natočením hodin do stejného uskupení jako na obraze. Pak stiskněte hlavu sochy. Nejprve levou a s pravou vám bude muset pomoci Mark. Dole narazíte na další zavřené dveře. Nejprve nožem odloupněte plastovou krytku od elektrického rozvodu a pak pomocí gumových rukavic oddělte jeden drát. Vyšroubujte žárovku u dveří a místo ní tam našroubujte trochu plastické trhaviny. Rukavicí pak vraťte drát na původní místo. V místnosti za dveřmi se strhne menší „trapná“ přestřelka a setkáte se znovu se s Annou. Společně musíte projít přes další čtyři hádanky až k oltáři. První hádanka je jedna z nejtěžších. Tedy je těžké přijít na logické řešení. Ve třech řádkách jsou různě natočené kříže. Do chybějících polí si musíte dosadit kříže zobrazené v rukopisu. Teď musíte natočit trojici křížů tak aby to odpovídalo vzoru. V prvním řádku se kříže otáčejí o 45 stupňů proti směru hodinových ručiček. Ve třetím řádku je to o 135 stupňů proti směru hodinových ručiček. Druhý řádek tedy bude logicky 90 stupňů proti směru hodinových ručiček. Další hádanka je přímo vázána na text v rukopise, kde jsou psána pravidla, kterými se řídí bojovníci. Získáte tak informace na které dlaždice vstoupit a v jakém pořadí. Já to zde napíši velice rychle. Začneme v druhém sloupci zleva. Dva kroky dopředu, dva vpravo, dva dopředu, jeden vlevo a nahoru, dva vlevo, dva nahoru, dva vpravo a nakonec jeden vpřed. Třetí hádanka se váže ke stejnému verši v rukopise. Jen jde o to přehodit ve správném pořadí páky. To pořadí je: Assassin, Turk, Malmuk, Templar. Anna přehodí páky a vy se můžete postavit poslední hádance. Ta je trošku zmatenější, ale její řešení je velice jednoduché. Stačí do nastavených dlaní rytíře vložit nějaký papír, třeba mapu paláce a pak jí zapálit. Tím se vám otevře cesta k velkému finále, které vyřešíte několika údery své věrné golfové hole...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama