Bohemia Interactive oficiálně představuje svůj nový engine. Enfusion má být především otevřený komunitě
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Bohemia Interactive oficiálně představuje svůj nový engine. Enfusion má být především otevřený komunitě

Bohemia Interactive oficiálně představuje svůj nový engine. Enfusion má být především otevřený komunitě

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

15. 12. 2021 17:14

České studio Bohemia Interactive oficiálně představilo svůj nový herní engine s názvem Enfusion. Technickou novinku prý vyvíjelo přes čtyři roky a v současnosti na ní pracuje kolem 30 vývojářů. Má jít o plně moderní technologii, kterou vedle týmu samotného využijí hlavně fanoušci a modderská komunita.

Reklama

  • České studio Bohemia Interactive představuje engine Enfusion
  • Měl by být uživatelsky přívětivý a otevřený komunitě
  • Počítá s multiplatformním vývojem a současným hardwarem

„Už od založení Bohemia Interactive před 22 lety jsme vždy preferovali využívání vlastního in-house enginu. Žádný jiný dostupný engine na trhu nám totiž neumožňoval vytvářet takové hry, jaké bychom chtěli, tedy simulace s detailní fyzikou fungující v masivním měřítku otevřených světů, které si mohou hráči a komunity snadno uzpůsobit k obrazu svému. Na tom se nic nezměnilo. Náš dosluhující engine Real Virtuality, použitý například v našem titulu Arma 3, už ale stále častěji narážel na své technologické hranice. Enfusion je naproti tomu připraven čelit technologickým výzvám budoucnosti a bude bez nadsázky formovat podobu našich her v další dekádě,“ okomentoval odhalení zakladatel a šéf studia Marek Španěl.

Bohemia klade důraz na to, že je Enfusion plně multiplatformní, původně především počítačové studio tedy po Vigoru a Ylands dále potvrzuje, že počítá i s konzolovým trhem. Studio slibuje, že je engine vyvíjen dle nejmodernějších standardů a bude efektivně využívat možností současného hardwaru, i náročné simulace (na které se Bohemia specializuje) by měl vykreslovat plynule a stabilně. Důležitý je také vylepšený síťový kód pro lepší fungování multiplayeru. Světy vytvořené a renderované v enginu si můžete prohlédnout níže.

Celý balík nástrojů by měl být uživatelsky přívětivý, firma se nijak netají tím, že chce nabídnout mocnou zbraň komunitě a fanouškovským vývojářům. V tiskové zprávě přímo tvrdí, že komunita dostane do rukou stejné profesionální nástroje, jako mají její vývojáři. Balík tvoří moduly pro tvorbu světů, vizuálních efektů, postav, animací, skriptů, audiodesignu, umělé inteligence, jazykových lokalizací nebo uživatelského rozhraní. Také by mělo dojít k absolutnímu propojení s knihovnami a systémy Bohemky, díky kterým bude snazší distribuce modifikací napříč hrami běžícími na enginu.

K oficiálnímu uvolnění nástrojů společně s prvními ukázkami dojde v blízké době, engine se také bude v dalších letech dále vyvíjet. Studio ale dle svých slov neuvažuje o tom, že by jejich použití licencovalo ostatním týmům pro profesionální vývoj jiných titulů.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama