Battlefield se dále topí v problémech. Tým DICE odstranil oblíbený režim, vedení mezitím kritizuje očekávání hráčů
Multiplayerová akce Battlefield 2042 vyšla se třemi hlavními částmi – All Out Warfare, Hazard Zone a Portal. První zmíněná měla být klasickou multiplayerovou střílečkou, oproti minulým dílům ale nabízela pouze režimy Conquest a Breakthrough. V minulých týdnech se vrátil i oblíbený Rush, který patřil mezi jeden z původních stavebních prvků série – bohužel ale pouze v rámci části Portal, a pouze na omezenou dobu.
- Battlefield 2042 odstranil Rush ze stálé nabídky režimů
- Komunita kvůli tomu zuří, sociální média ale pokračují ve svém narativu
- Hráče ještě více naštval komunikační ředitel EA
To byl samozřejmě problém. Už tak početně nepříliš široká komunita vyžadovala zařazení módu Rush do stálé nabídky, díky čemuž by nejen byl neustále k dispozici, ale také by za odehrání účastníci dostali plný počet zkušeností. Studio DICE ale požadavky ignorovalo a Rush znepřístupnilo – režim je sice stále možné zapnout na komunitním serveru, kvůli přísným pravidlům je ale výrazně omezen výsledný zisk zkušeností. Komunitě se to pochopitelně nelíbí, a to i kvůli dalším okolnostem.
A to třeba kvůli tomu, že marketingové oddělení současnou situaci nijak nereflektuje. Jak už několikrát zmínil insider Tom Henderson, zdá se, že je vývojářský tým zcela odtržený od komunity – zatímco si fanoušci stěžují na celkový stav hry, třeba odstranění Rushe, a čekají na nějakou komunikaci od vývojářů, na oficiálním účtu na Twitteru se objevují jen propagační příběhové medailonky.
Olej do ohně pak přilil Andy McNamara, ředitel komunikace EA, který zvolil nešťastnou rétoriku. Studio mělo o Vánocích a přes Nový rok „pauzu“, ze které se McNamara vrátil celkem nabroušený. „Jsem zpět v práci, zkontroloval jsem Reddit a Twitter a Battlefield hráči jsou naštvaní, že jsme během pauzy nedělali dost aktualizací nebo komunikace. Hoši, lidi musí odpočívat. Pracujeme na několika věcech, ale musíme si ujasnit, co je a není možné. Dáme vám vědět, jakmile to bude na 100 %. Nechte nás vrátit se z pauzy a začít pracovat. Mám vás rád, ale tyhle očekávání jsou brutální. Věci, které chcete, potřebují čas na vymyšlení, design a tvoření.“
Taková slova nenechala komunitu chladnou a okamžitě spustila palbu. Hlavním argumentem bylo zejména to, že stížnosti hráčů směřují k věcem, které ve hře už dávno měly být – prý nejde o novinky, nýbrž o věci, které měly staré díly Battlefieldu. Naopak fanoušci tvrdí, že studio DICE pracovalo na věcech, které „nikdo nechtěl“. McNamara v reakci na to tweety smazal a omluvil se.