Battlefield Heroes Článek Battlefield Heroes

Battlefield Heroes

Dalibor Franta

Dalibor Franta

16. 3. 2008 23:00 9
Reklama

Z výletu na korejský poloostrov se toho dají přivést spousty. Těžká voda, akční figurka politického vězně, malárie, případně vědomí, že distribuovat hry jinak než zadarmo je stejně zpátečnické jako porcovat mamuta pazourkem. Expedice vývojářského studia DICE do jihokorejských končin, přivezla si domů do Švédska právě poslední jmenované a na popud veleúspěšného korejského modelu Play 4 Free (and pay a lot later) rozhodla se vyzkoušet štěstí s touto metodou i v civilizovaném světě – rozuměj tam, kde každý slušný člověk za hry platí. A tak nějak vznikl nápad na Battlefield Heroes – PC exkluzivní online střílečku, cartoonový spin off legendární EA série, ve všech směrech odlehčenou akční řežbu, která bude navzdory všem fyzikálním zákonům k dispozici zadarmo. A to prosím dočista.

Live free

Princip to bude náramně jednoduchý. Hráči se zaregistrují na oficiálních stránkách projektu, nastaví pár maličkostí jako je vzhled nebo bojové zaměření a přes tlačítko –PLAY NOW – pokračují přímo do akce. Celá tato procedura nás nebude stát ani pětník, ne však proto, že by EA zachvátila horečka dobrosrdečnosti. Financování projektu se totiž hodlá opřít o reklamu na oficiálních stránkách (hra se bude spouštět pouze a jenom jejich prostřednictvím, reklamním bannerům proto neunikneme) a tzv. politiku mikrotransakcí - tedy drobných plateb za bonusové ingame zboží, které však bude čistě doplňkového charakteru a – nebudou-li si hráči přát jinak – platícího uživatele nijak nezvýhodní. Příklady jako America’s Army nebo Wolfenstein: Enemy Territory dnes a denně jasně dokazují, že hráči zbožím zadarmo nepohrdnou… naopak; že zvědavost generovaná nulovou pořizovací cenou je zárukou dlouhotrvajícího přísunu čerstvé krve a nadšeného fanouškovství.

Or

Na druhou stranu dlouhodobou přízeň je nutné si zasloužit a Heroes vstupují do boje o hráče s filozofií, která se nemusí každému větry šlehanému veteránovi bojových polí dvakrát pozdávat. DICE totiž svůj projekt hodlají zaměřit čistě na casual hráče a tomu také odpovídá snaha o masivní zjednodušení všech myslitelných herních principů. Hra samotná bude hardwarově velmi nenáročná, zmizí minimapa, zkrátí se respawny, letouny a vozidla budou snadno ovladatelná pro všechny a změna největší – celé se to bude hýbat z pohledu třetí osoby; údajně proto, aby vynikly široké možnosti úprav charakterů a každý se tak mohl pokochat pohledem na svou jedinečnou podobiznu. Také klasické bojové mody série Battlefield smrsknou se do jediného. Každý tým nyní začne s padesáti body na kontě, přičemž zabití protivníka jeden bod z konkurenčního konta strhne. Tým, který jako první spadne na nulu prohrává. Dobývání a bránění sektorů sice zůstane zachováno, obsazená území však budou produkovat pouze multiplikátory, jež znásobí bodovou hodnotu každého dosaženého fragu. Místo jednoho bodu se tak může soupeři odečíst víc, v závislosti na tom, kolik strategických bodů na mapě ovládá protivník.

Die Hard

Další user friendly funkcí má být přítomnost v poslední době stále populárnějšího matchmakingu – tedy funkce jíž do praxe zavedlo druhé Halo a jež zaručuje, že se v boji utkají jen hráči podobných zkušeností a schopností. Jak něco takového zajistit? Podobně jako v Halo nebo nověji CoD4, také Battlefield Heroes bude vaše počínání v boji odměňovat EXP. body. Ty budou sloužit jako orientační hladina, nováček sotva ochmýřený proto nebude mít šanci narazit na stovkami her protřelého veterána a naopak - rovnoměrná zátěžová křivka je tak dokonale zaručena a pokud se vám nebude chtít ztrácet čas na nižších EXP. hladinách, vždycky tady bude možnost sáhnout do kapsy a EXP. body si dokoupit za tvrdou měnu. Co se herních zaměstnání týče, do začátku budou k dispozici tři a slušelo by se možná upozornit na skutečnost, že nebude možné je v průběhu hry měnit. Co si pro svůj avatar vyberete na začátku, zůstane mu po celou jeho kariéru - podobně jako ve všech MMO. Na výběr bude mezi Gunnerem (těžké ráže), Soldierem (klasický všeuměl) a Commandem (sniper, steaky expert a vůbec prima kluk). Každý z nich disponuje vlastní sadou odemykatelného obsahu, který se pohybuje v rozpětí od stovek okrasných hadříků až k speciálním perkům jako je wallhack, hořlavá munice nebo energetický boost.

Cartoonovou grafikou počínaje, distribucí zdarma konče… Battlefield Heroes jsou zkrátka všechno jen obyčejný projekt. Jestli budou konkurencí pro Team Fortress 2 („cenou“ určitě, když už ničím jiným), jestli dokáží zaujmout i hráče odchované na původní sérii a hlavně jestli si dokáží vybudovat hráčskou základnu natolik širokou, aby projekt nezvadl dříve než se stačí pořádně rozhýbat… na to si budeme muset počkat do druhého čtvrtletí letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama