
Avada kedavra! Hogwarts Legacy vás nebude trestat za temnou magii, spíše naopak
Zatímco v knihách o mladém čaroději Harrym Potterovi byla temná magie vykreslovaná jako symbol zla, chystaná hra Hogwarts Legacy na to jde úplně jinak. Autoři v rámci první vlny preview vybraných médií a influencerů vypíchli, že autoři nebudou hráči určovat, co je nebo není morální.
- Autoři Hogwarts Legacy se rozpovídali o systému morálky
- Žádný neexistuje, klidně můžete metat kletby, které se nepromíjejí, a nepřátele nelítostně zabíjet
- Svět na to ale bude reagovat
Někteří hráči si totiž v rámci dostupné hodiny hraní všimli, že s hlavní postavou likvidují nepřátele dost nevybíravým způsobem. Nechyběly tedy vražedné exploze nebo používání kleteb, které se nepromíjejí, především cruciatus a avada kedavra. Hra je za to ale nijak nepenalizuje, minimálně ne okamžitě.
Designéři ze studia Avalanche Software poukázali na to, že nechtěli hráčům vnucovat žádný morální kompas, jak jsme z her často zvyklí. Naopak chtějí motivovat k maximálnímu roleplayi, ke kterému patří i to, že můžou hráči ztvárnit pořádně temného čaroděje bez jakéhokoliv slitování. Svět sice na používání kleteb bude reagovat, a později můžou přijít následky, zatím ale není jasné jak konkrétně budou vypadat, a určitě nebudou hráči nijak omezováni.
To je velice zajímavý koncept. Na jednu stranu je fajn, že konečně uvidíme příběh odvyprávěný optikou zlého čaroděje. Na stranu druhou je ale velmi zvláštní představa studenta pátého ročníku Bradavic, který běhá a zabíjí skřety zakázanými vražednými kouzly. Inu, život kouzelníků byl zřejmě v 19. století výrazně odlišný od toho, který jsme viděli v knihách (a filmech).
První kletby sešleme už 10. února na PC, Xbox Series a PlayStation 5. Ostatní platformy si ještě počkají.