Autoři stále bojují s balancováním obtížnosti v Back 4 Blood
Studio Turtle Rock v říjnu vydalo kooperativní střílečku Back 4 Blood. Ta sice prokazovala solidní potenciál, nevyhla se jí ale řada chyb. Ty autoři stále řeší, nejčastěji dochází k ladění obtížnosti hry. Ta je dost problematická, původně nabízené tři úrovně obtížnosti byly totiž značně nevyvážené a po několika úpravách je v současnosti hra až přehnaně těžká.
- I po posledních aktualizacích Turtle Rock Studios zápolí s balancováním obtížnosti Back 4 Blood
- Kvůli bugům i designovým nedostatkům je hra na vyšší obtížnosti extrémně těžká a neférová
- Studio uznává, že je potřeba dosáhnout naprosto dokonalého vyvážení, aby principy hry fungovaly jak mají
Velká listopadová aktualizace měla přinést řadu úprav mírně rozbitého systému spawnování speciálních nepřátel a losování corruption cards, tedy modifikátorových karet, které měly dělat hru zajímavější a nepředvídatelnější, případně těžší. Ihned po aplikaci aktualizace se ale objevila zásadní chyba s příliš vysokým udělovaným trauma poškozením. To z vyšších obtížností dělalo téměř nemožnou výzvu. Zároveň ve hře stále platí, že je na vyšší obtížnosti jednodušší úrovně rychle probíhat, než nepřátelům přímo čelit.
Studio samo uznává, že je obtížnost a absolutní vyváženost naprosto klíčovým aspektem kooperativní střílečky. Hra dle jeho slov musí „být výzvou. Hráči musí do bezpečí dorazit pořádně pomlácení, se zbytkem životů i munice a s obří hordou nepřátel v patách. Musíte cítit nebezpečí, adrenalin. Nechceme ale, aby to bylo za hranicemi možností. Nechceme, aby byla hra nefér. Hráči musí mít plán. Musí vítězit nebo prohrávat, uspět nebo zemřít, čistě na základě jejich snažení. Schopnosti, plánování a spolupráce musí být určující“.
Do budoucna bude dále redukována kadence spawnu speciálních nepřátel, problém s trauma poškozením by měl být definitivně vyřešen.
Aktivní komunita na Redditu od vydání hry příliš vysokou obtížnost hry intenzivně kritizuje. Většina hráčů se shoduje na tom, že je nejnižší obtížnost primitivní, tedy nudná, oproti té prostřední ale dochází k příliš velkému skoku. Nejvyšší úroveň Nightmare je pak na hranici nemožnosti a především velmi neférová i pro nejzkušenější hráče.
V nedávno zveřejněné roadmapě autoři slíbili, že hra v příštích dvanácti měsících dostane spoustu nového obsahu včetně nové úrovně obtížnosti a tři velká placená rozšíření. Doufejme tedy, že se Back 4 Blood postupně podaří perfektně vyladit.