Autoři Callisto Protocol slibují, že postavy budou nejrealističtější v historii. Mluví i o raytracingu oční bulvy
i Zdroj: Striking Distance / Krafton
The Callisto Protocol Novinka Autoři Callisto Protocol slibují, že postavy budou nejrealističtější v historii. Mluví i o raytracingu oční bulvy

Autoři Callisto Protocol slibují, že postavy budou nejrealističtější v historii. Mluví i o raytracingu oční bulvy

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

6. 9. 2022 11:26

Studio Striking Distance, autoři očekávané hororové akce The Callisto Protocol, vedle hutné atmosféry a hororové hratelnosti sází i na technickou pokročilost projektu. Kromě detailního prostředí, práce se světlem a děsivého designu monster by nás měly zaujmout i detailně zpracované postavy. O nich se během Gamescomu rozpovídal technický ředitel vývoje Mark James pro magazín TechRadar.

Reklama

  • Tvůrci The Callisto Protocol lákají na maximálně realistické obličeje
  • Odlesky v očích počítá raytracing

Uvěřitelnost virtuálních hrdinů za poslední léta prošla překotným vývojem. Od primitivních textur bez emocí jsme se dostali například k realističtějšímu pojetí výrazu v revolučním L.A. Noire. Od roku 2011 se ale mimika postav posouvala ještě mnohem dále. Velmi realistické obličeje jsme vídali třeba v Red Dead Redemption 2, Hellblade: Senua's Sacrifice, Death Stranding, Horizon: Forbidden West nebo The Last of Us. Teď by štafetu lídra měl převzít právě Callisto Protocol.

„Naše postavy jsou nejrealističtější postavy, které jste kdy ve hrách viděli. A to do takové míry, že když jsme naši hru poprvé ukázali, všichni si mysleli, že jde o předrenderované záběry. Ale my říkali ‚Ne, takhle prostě naše postavy vypadají, takhle vypadá Josh Duhamel'. Máme kompletní sken, až do míry raytracingu u odrazů v očních bulvách. Takže když se podíváte naší postavě do očí, uvidíte v nich odrazy. Je to vyloženě drobný detail, ale to jsou přesně detaily, které jsou pro naší hru důležité,“ pochlubil se James v rozhovoru pro specializovaný magazín.

V rozhovoru autor dále vypichuje, jak moc jsou uvěřitelné a realistické tváře důležité pro poutavost hry. Vypichuje, že lidská mysl cíleně vyhledává tváře a rozpoznání obličejů patří k nejdůležitějším schopnostem člověka. V rovině hry by tak grafické zpracování mělo dále pomáhat v budování atmosféry a světa. Při vývoji tak šéf renderování Jorge Jiminez musel pracně ladit dopad světla na tvář pod různými úhly.

The Callisto Protocol bude přinášet další obsah nejméně 12 měsíců. Kromě DLC je na stole i myšlenka pokračování
i Zdroj: Striking Distance Studios

The Callisto Protocol bude přinášet další obsah nejméně 12 měsíců. Kromě DLC je na stole i myšlenka pokračování

Možná si ještě vzpomenete, že ohlášená pětiletka, po níž má docházet obsah do druhého Dying Light, vyvolala řadu otázek.…

4. 9. 2022 09:35

Kromě hlavního hrdiny by ale měly mít obličeje i monstra, proti kterým bojuje. Přesněji řečeno zbytky obličejů, nebo alespoň dílčí rysy lidskosti. To má z příšer dělat ještě strašidelnější nebezpečí a dále živit strach z toho, že se ve hře potkáváte s něčím, co dříve bylo normální lidskou bytostí.

The Callisto Protocol vychází 2. prosince na všechny současné platformy s výjimkou Nintendo Switch.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama