Assassin's Creed IV: Black Flag Článek Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed IV: Black Flag

Ondřej Novotný

Ondřej Novotný

21. 9. 2013 22:41 5
Reklama

Úterý 29. října se snad nemůže dočkat žádný fanoušek, kterému záleží na hrách se značkou Assassin's Creed. Už jen měsíc chybí k tomu, aby si slavná série napravila svou pošramocenou reputaci, kterou trochu pokazil rozporuplný třetí díl. A zdá se, že tvůrci se ve čtyřce s podtitulem Black Flag rozhodli změnit přesně to, co se hráčům trojky nepozdávalo - tedy nevýrazného hlavního hrdinu a nedostatek inovací. Tu jedinou povedenou, námořní souboje, naopak ponechali a rozhodli se ji ještě více rozpracovat.

Romantika v Karibiku

Assassin's Creed vždy byl z velké části o zkoumání určité historické epochy a zatím pokaždé s novým dílem poskočil chronologicky dopředu. Tentokrát však poprvé zařadí zpátečku - od americké války o nezávislost (konec 18. století) se přesuneme zpět do Karibiku ve zlaté éře pirátství (počátek 18. století). Tehdy plul se svou lodí Jackdaw i hlavní hrdina Edward Kenway, dědeček Connora z AC3 a otec Haythama ze stejné hry.

Edward bude dalším prototypem antihrdiny: drzý a krutý floutek, který má být naštěstí i dostatečně inteligentní (což se o Connorovi říct nedalo). Společnou pirátskou výpravu s ním započnete na Kubě, potom upnete plachty třeba na Bahamy, jižní Floridu nebo různé karibské ostrůvky. Z větších měst navštívíme Havanu, Kingston a Nassau, ještě romantičtěji zní ale výprava do různých rybářských vesniček, džunglí, mayských ruin nebo skrytých jeskyní.

A nebyl by to Assassin's Creed, kdybychom během toho putování nepotkali i pár "celebrit" své doby: někde v Karibiku tak prý bude číhat Ben Hornigold, pirát gentleman, Anne Bonneyová, ženský úkaz v drsném mužském světě háků a dřevěných noh, a můžete se vsadit, že cestou potkáte i slavného Černovouse. Naopak se nevrátí starý známý Desmond, hrdina příběhové linie ze současnosti, byť pasáž z přítomnosti bude ve hře také. Vzhledem k její zábavnosti v minulých dílech však potěší zpráva, že má být oproti dřívějšku upozaděná.

Muž přes palubu!

Hlavní zábavu vždy nabízely pasáže z historie a tentokrát jí snad poskytnou opravdu dost. Pomoci by tomu měly i propracovanější námořní bitvy, jejichž ovládání sice zabere pár minut na naučení, poté ale nabídnou hlubší zážitek než ve trojce. Ostatní lodě si na širém moři můžete nejprve zdálky prohlédnout dalekohledem a vytipovat si, která vám stojí za přepadení a před kterou radši svěsit plachty. Podobně se samozřejmě budou chovat i vaši souputníci, a tak čekejte, že zatímco někdo před vámi bude zbaběle prchat, jiné bárky si na Jackdaw s radostí vyšlápnou. Jak na ně? Nepřátele můžete nově ostřelovat minometem z přídi lodi a zajímavým prvkem je také možnost shazování ohnivých barelů - ty padají ze zádi Jackdaw a mohou příjemně přivítat dotírající loď. Pokud vás ale námořní zápolení omrzí, můžete na nepřátelské plavidlo vlétnout pěkně po svých, za což získáte i lepší odměny, než když kocábku rozstřílíte na cucky.

Posádku si budete moci jednak najímat nebo třeba rekrutovat ze zajatců z dobytých plavidel.

Ubisoft se bije v prsa, že čtvrtý AC prý nabídne "nejhlubší hratelnost" v historii série. Hledání pokladů, prozkoumávání podmořského světa či lov velryb zní opravdu zajímavě, jenže podobně jako ve trojce se lze právem obávat, jestli se nové aktivity po hodině či dvou neomrzí a nezůstanou jen jako kosmetický doplněk. Možnosti, jak tomu zabránit, jsou dvě: buď bude svět tak lákavý, že v rámci jeho prozkoumávání rádi nějakou tu velrybu ulovíte, čemuž se dá celkem uvěřit, nebo se tyto aktivity budou nějak smysluplněji prolínat celým příběhem.

Co uděláme s opilým námořníkem

Vyhrát si půjde i se složením posádky vlastní lodi. Tu si budete moci jednak najímat (nebo spíše budete muset, jelikož při každé bitvě patrně o nějaké námořníky přijdete), také se ale spolupiráti budou rekrutovat ze zajatců z dobytých plavidel. Společně si pak zapějete i nějaký ten námořnický popěvek, který by tak měl na delších cestách hráčům rozmazleným z GTA vynahradit pochopitelnou nepřítomnost rádia. Součástí hry bude i obchod, tak jak ho známe třeba z vesmírné série X - v určitých lokacích bude možné nakupovat a prodávat suroviny, přičemž správný pirát-obchodník se pozná tak, že nakoupí co nejlevněji, aby pak jinde co nejdráž prodal.

A když si připočteme dynamické změny počasí (hurikán na otevřeném moři opravdu potkat nechcete), vylepšený soubojový systém a multiplayer, který se vrátí k lokacím ze singleplayeru z jiného pohledu, vypadá to, že se na nás řítí slušná pecka. Koneckonců, pirátských her není nikdy dost a poslední Risen 2 se povedl jen tak napůl. Nádherně vypadající, otevřený a bohatý svět Black Flagu vypadá, že by pirátský "absťák" mohl konečně zahnat. Johohó!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama