Armed Assault Článek Armed Assault

Armed Assault

taltos

taltos

19. 3. 2006 23:56 4
Reklama

Úspěšných českých her je především díky studiím Illusion Softworks a Bohemia Interactive úctyhodné množství. Těžko ale říct, jestli byste mezi všemi těmi tituly našli nějakou světově úspěšnější hru než právě Operaci Flashpoint. Ta se poprvé na pulty obchodů dostala v červnu roku 2001, a hned si odnesla několik světových ocenění. O necelý rok později přišel nikterak povedený datadisk Red Hammer, který byl však vyvíjen přímo pod hlavičkou Codemasters. V červnu 2004 zase mákli kluci z Bohemia Interactive a výsledkem byl úspěšný přídavek Resistance. Pak se studio na chvíli odmlčelo a intenzivně pracovala na konverzi hry pro Xbox. Svůj projekt se však rozhodli ještě značně vylepšit a proto se konečný produkt dostal na veřejnost až koncem minulého roku. Již před dokončením ale Bohemia Interactive započala práce na projektu, který nám v hlavě leží již minimálně tři roky – následovník Operace Flashpoint, který se kvůli rozchodu vývojářů s Codemasters skrývá názvem Armed Assault. I přestože hra ještě nemá konečného distributora, a dokonce ani nynější název není potvrzen jako finální, projekt je již takřka hotový a podle dostupných informací i o poznání atraktivnější, než jeho starší bratříček.

Nekončící války

Armed Assault se bude stejně jako první díl odehrávat na ostrovním komplexu. Oproti Operaci Flashpoint však bude pokračování pouze na jednom, zato pekelně rozlehlém (mluví se o 400 kilometrech čtverečních) ostrově, kde se bude fiktivní válka odvíjet. Konfliktu se účastní americká armáda bojující proti totalitnímu režimu, přičemž celá válka probíhá v demokratickém státě, což je právě důvodem střetu. V hlavním příběhu se v kůži amerického vojáka probojujete asi patnácti dlouhými misemi obsahující jak práci ve speciální pozemních jednotkách, obrněných vozidlech, tak i ve vzduchu. Kromě hlavní kampaně ve hře naleznete samostatné mise, které mají podle slov autorů dost důležitou roli. Důvodem je až neskutečná volnost v plnění stejných situací. Chcete zkusit daný úkol v roli pěšáka? Nebo vaše kamarády na bojišti podporovat s odstřelovačkou v ruce? Pokud vám ani toto nehoví, vezměte si tank, nebo dokonce vrtulník! Možností je nespočet a z nich také plyne ještě mnohokrát větší množství nejrůznější splnění stejné mise. Podobných možností se dočkáte i v kampani, avšak tam vás mírně „svazuje“ příběh.

Ještě lépe znějí sliby týkající se multiplayeru, v kterém samozřejmě nechybí kooperativní mód, kde si ve stejných misích budete moci vytvořit tým (přesný počet zatím nebyl stanoven) a pořádat nekončící války o každý kousek ostrova. Při představě spolupráce několika skutečných kamarádů, ovládající každý jinou část armády se nám sbíhají sliny.

Změna je život

Ani sami autoři se netají tím, že v Armed Assault bude spousta změn, které PC hráči neznají, avšak objevily se před nedávnem v konverzi pro Xbox. Už jsme se zmínili o obrovské volnosti a všech možnostech na bojišti, nyní si řekněme něco o prostředí. Díky tomu, že má hrací ostrov takovou rozlohu, si mohli vývojáři dovolit „zasadit“ na jednu stranu ostrova třeba celý jehličnatý les a další křoviny a na stranu druhou naopak poušť. Samozřejmostí jsou pak desítky vesnic a měst, v kterých se budou častokrát odehrávat nebezpečné střety. Tím, že je ostrov jeden velký celek, bude na vás všudypřítomný boj působit mnohem intenzivněji než dříve. Nebojuje se na jediném místě, kde zrovna působíte vy. Válka se odehrává ve všech koutech této země a stane se vám, že těsně po splnění nějaké části úkolu budete rychle převelen na jinou operaci, kde se průběh strhává na stranu protivníků. Obě síly jsou vyrovnané a obě strany mohou utrpět závažné ztráty, pokud se vám bude dařit nebo naopak. Podle slov Bohemia Interactive je ve hře minimum skriptů (jen kvůli ovlivnění příběhu), díky čemuž by se rozhodně neměly opakovat tytéž situace.

Engine, vybavení a editor

Přestože Armed Assault využívá stejný engine jako svůj předchůdce, má se stále čím chlubit. Kromě již nutného vylepšení textur, podrobností na mapě a animací se dočkáte specialit, jako kácení lesu tankem nebo boření celých budov. Život na ostrově si jede relativně (v souvislostech s válkou) podle svého, takže můžete střílet divokou zvěř a v obydlených částech potkáte ještě skupinky vystrašených civilistů. Zlepšení by se měla také dočkat viditelnost a stíny všech objektů.

Výčet zbraní prozatím nebyl oznámen, avšak již nyní se ví o kouscích jako M16, M4, Mk19, AK 47 nebo M 136, ale vzhledem k tomu, že jejich finální počet se má blížit k číslici 50, není nutno se obávat, že nás nečeká ještě nějaké zajímavé překvapení. Samozřejmě autoři nezapomněli na tvořivé hráče a do hry se chystají opět dát editor misí přístupný všem kupujícím. Ještě není zcela jasné jestli bude mít zcela totožnou podobu nebo se jeho úroveň ještě zlepší. Na internetu je na Operaci Flashpoint ohromné množství misí a dalších přídavků, tak doufejme, že budou možné rozjet i v Armed Assault.

Větší, hezčí, zábavnější…prostě LEPŠÍ!

Armed Assault je v nynější době českým projektem číslo jedna a optimismus neztrácíme ani pro světovou prodejnost. Operace Flashpoint byl, je, a bude skvělým titulem a Armed Assault má zatím vše, aby se stal jeho plnohodnotným nástupcem. Pokud se všechny herní činnosti podaří dotáhnout do konce a studio ukočíruje tu ohromnou volnost hráče, bude z této hry pecka, která se zapíše do herních dějin zlatým písmem. Prakticky ještě nikdo nenabídl tak realistický pohled na bojiště z pohledu obyčejného vojáka válčícího za život svůj a ostatních. Trošku nepříjemností je chybějící distributor, od kterého se také odvíjí možné problémy s vydáním hry.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama