Ankh: The Tales of Mystery Článek Ankh: The Tales of Mystery - návod 2. díl

Ankh: The Tales of Mystery - návod 2. díl

David Vlach

David Vlach

6. 3. 2006 23:58
Reklama

Kapitola 2 – Neslušný návrh

No moc věcí zrovna faraónovi říct nestihnete a už jste v zavřeni v nejtemnějším žaláři. Kobka je to temná a ponurá, ale máte naštěstí díru ve zdi a za ní zkušeného spoluvězně, kterým vám pomůže s útěkem. Promluvte si s ním a zjistíte o tajném vchodu do paláce, o kterém ví jenom bohatí obchodníci. Prozkoumejte celu a hlavně myší díru, ve které je uschován pilník. Tím přepilujte řetězy a nechte tak kostru piráta spadnout trochu níže. Má u sebe kromě dřevěné nohy, také malovanou píšťalku. Dejte svému spoluvězni napít trochu vína a pak mu dírou prostrčte ramínko, ze kterého vám vytvoří kvalitní paklíč k otevření vaší cely. Ve stoce před východem z vězení potkáte svého starého známého krokodýla, který je bohužel dost hloupý a znovu naletí na stejný trik s umělou končetinou. Jakmile budete zpátky ve městě, vzpomeňte si na slova svého spoluvězně a vydejte se k Dinarovi, obchodníkovi s luxusním zbožím v horní části města. Řekněte mu co by jste potřebovali a on vám zadá úkol, který musíte nejprve splnit. Bude po vás chtít přinést grál, který je přímo v paláci sultána z orientu. To je ta obrovská budova za otrokářem, kterou hlídá stráž. Stráži ukažte svůj SWAT odznak a promluvte si sním o problému, který nastal uvnitř. V Sultánově pokoji se totiž usídlil had a nikdo neví jak ho dostat pryč. Nejprve si pořádně prohlédněte celou místnost a ze stolu seberte řehtátko. Pokud zkusíte sebrat grál , zjistíte kde se onen had nachází. Použijte tedy na grál řehtátko a jakmile se had bude vlnit ve směru vašeho silně uměleckého řehtání, vyhoďte řehtátko z okna ven. Chudák stráž, ale hlavně že grál je váš a můžete si nechat od Dinara ukázat tajnou cestu do paláce.

Po odtajnění ne zrovna důkladně ukryté tajné cesty vstupte na malé nádvoří. Ze stánku seberte akorát nádobu s termity a promluvte si s malým hezkým oknem. Je za ním uvězněna dcera sultána, která nechodí daleko pro slovíčka a když nazvala faraóna starým prdem, uvěznění bylo jen mírným trestem. Slibte jí pomoc a hned za rohem vstupte do skladiště. Tady se nenachází vůbec nic důležitého, jediné co vás může zajímat je starý nahnilý dřevěný sloup. Takové dřevo je pro termity něco jako delikatesa, takže je nechte poobědvat a počkejte až vám Thara přistane v náruči. Po krátkém neděkovném proslovu vás požádá aby jste jí přinesli nějaké šaty, protože takhle se přeci nemůže ukázat na veřejnosti. Vraťte se zpátky za roh a z jedné ze soch strhněte transparent. Doneste to Thaře a počkejte až se trošku upraví a přijde za vámi. Dostat se přes stráž vypadá složitě, ale pokud si sním promluvíte zjistíte, že miluje hudbu a tanec. Dejte Thaře píšťalku a nechte jí zahrát hlídačovu oblíbenou píseň. Stráž předvede pořádný tanec a cesta na palácové nádvoří bude volná.

Kapitola 3 – Volání Osirise

Na nádvoří budete zase chvíli sami, Thara zatím zmizela neznámo kam. Vylezte po žebříku nahoru a přečtěte si manuál k ultimativnímu grilu 3000, seberte zrnka obilí a dole je v mlýnku rozemelte na mouku. Tu položte na gril a přidejte trochu vody z obří vázy. Teď jen čekejte než vaše bageta bude mít tu správnou barvu. Pěkně tvrdá kůrčička, dokřupava propečená. Bageta vám totiž bude sloužit jako most, přes který přejdete horní propast. Až budete přecházet po vašem pečivovém mostě, objeví se jako na zavolanou Thara a vy nyní budete moci přepínat mezi oběma charaktery a plnit různé úkoly. Nejprve si ponechte ve svých rukách Assila a sejděte do spodního patra. Tady přepněte páku a po chodníčku, který se objeví, přejděte na ostrůvek. Jako opice vyšplhejte na palmu a překonáte tak další vodní překážku. Pořádně prozkoumejte celou hostinu, najdete tu několik důležitých předmětů. Na jídelním stole humra, na zemi vidličku a před faraónovým stolem koření a valchu. Všimněte si také dlouhého transparentu visícího z věže. Použijte humra co by nůžky a odstřihněte ho. Pak se přepněte na Tharu a dojděte do věže transparent sebrat. S transparentem můžete ucpat šroub, který ovládá množství vody v bazénku. Spodní patro hostiny bude zatopeno a faraónova oblíbená lodička připlave k vám. Pokud jí aktivujete, stráž si vás všimne. Tímhle způsobem musíte stráž vylákat z mostu až za pravou věž, aby mohla Thara po mostě přejít právě do pravé věže a schovat se ve stínu. Není na tom nic těžkého, prostě použijete hračku nejprve ve věži a pak na hradbách. Jakmile bude Thara ve stínu, stráž se automaticky vrátí zpátky na své stanoviště na mostě. Společně s Tharou pak můžete sešlápnou obě desky, které otvírají vchod do Osirisova chrámu.

Uvnitř chrámu si nejprve pořádně prohlídněte malby na stěnách. Jedná se o malý návod jak přivolat Osirise, stačí si zapamatovat jaké barvy se hodí k jakým tvarům a v jakém pořadí to celé probíhá. Pak sestupte do spodního patra. Koření dejte Thaře a zapalte oba obětní ohně. Assila postavte ke třem gongům a seberte ze země kladivo. Tharou jděte na druhou stranu a seberte oba prášky. Teď vždy Tharou vhodíte do ohně prášek a Assilem bouchnete do správného gongu. Pořadí je následující: žlutý prášek – trojúhelník, zelený prášek – kruh a nakonec silné koření – čtverec. Pak přejděte Assilem do levé ohrádky a zahrajte na valchu a Tharou v pravé ohrádce zahrajte na flétnu. Osiris se zjeví a vy k němu můžete z prostřední ohrádky promluvit. Dozvíte se, že váš Ankh patří právě Osirisovi a že ho po vás bude chtít zpátky. Než ale stihnete domluvit obchod, objeví se faraón a vám nezbude nic jiného než zase utéct pryč. Na hradbách seberte desku a pokračujte rychle dál. U lešení seberte provaz a zachraňte Tharu. Faraónova matka sice přijde o své vnady, ale vám se podaří uniknout z paláce ven.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama