Amnesia: The Bunker tíživý horor v březnu nakonec nepřinese. Čtvrtý díl série byl odložen na květen
i Zdroj: Frictional Games
Novinka Amnesia: The Bunker tíživý horor v březnu nakonec nepřinese. Čtvrtý díl série byl odložen na květen

Amnesia: The Bunker tíživý horor v březnu nakonec nepřinese. Čtvrtý díl série byl odložen na květen

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

2. 2. 2023 09:00

Nejnovější psychologický horor ze série Amnesia byl odložen o více než měsíc. Amnesia: The Bunker namísto předchozího březnového data vyjde v květnu. Vývojář na Twitteru odhalil, že měl „tuhou zimu se spoustou nemocí“, což negativně ovlivnilo vývoj kvůli malé velikosti týmu.

Reklama

  • Studio Frictional Games odkládá Amnesia: The Bunker
  • Hra místo března nakonec vyjde 16. května
  • Příčinou je opoždění za plánem způsobené zvýšenou nemocností týmu

„Je pro nás důležité, aby byla hra dostála svému jménu, a ve světle uvedených zdržení proto nehodláme konečný produkt uspěchat. Tým tvrdě pracuje na tom, aby byl Bunker co nejlepší, a několik dalších týdnů učiní nezbytný rozdíl, aby se tak stalo," dodává studio Frictional Games na svém Twitteru.

Amnesia: The Bunker, jak se čtvrtý díl série nazývá, měla být původně připravená už v březnu, nakonec ale vyjde 16. května. Jeho cílové platformy se však nadále nemění. I nyní je taj tvoří Xbox One, Xbox Series, PS4, PS5, a PC (Steam, GOG a Epic Games Store). 

Jelikož už jsme ze hry mohli vidět od jejího oznámení už několik gameplay videí, která hru předvedla, dovolíme si připomenout základní premisu. Hra se na rozdíl od předchozího Amnesia: Rebirth, která byla zasazená z roku 1937, odehrává za 1. světové války. Příběh sledujeme očima francouzského vojáka Clementa, který začíná prožívat pocity někoho, kdo i bez zjevného traumatu prochází amnézií a pocitem zmaru. Clement navíc uvízl ve (skoro) opuštěném vojenském bunkru. S neznámým tvorem, který mu je v patách, musí bojovat o život a využít všechen důvtip i arzenál, aby přežil. To znamená nejen procházet spletitými chodbami a šetřit  zdroje při řešení fyzikálních puzzlů, ale vůbec poprvé v sérii i střílet.

I nad rámec střelby učinili však vývojáři zásadní změny ve formuli série. Hra je tak např. oproti starším hrám zase o chlup otevřenější (ač ne kompletně open-world) a spolu s tvorem i doplněná o nebezpečí, které vás překvapí (např. poschovávané pasti). Dodatkem je pak to, že ono stvoření postupně učí z vašich reakcí. Na styl Alien: Isolation se proto musíte rychle naučit měnit strategii za pochodu, stejně jako reagovat na to, že předměty, jež používáte, hra při každém průchodu mění a přesouvá. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama