Alan Wake Článek Alan Wake PC

Alan Wake PC

Ondřej Švára

Ondřej Švára

1. 2. 2012 23:00 2
Reklama

Téměř nemožné se políbilo s realitou. Nejenže kdysi exkluzivní xboxový thriller Alan Wake vyjde na PC (což víme už od prosince), ale dokonce si jej hráči budou moci koupit v běžném obchodě a v běžné krabici, a to u dodatečně vyráběných PC portů přestává být běžné. Však také finští Remedy ohlásili retailovou dohodu s vydavatelstvím Nordic Games velmi nadšeně. Snad až s překvapením. Počítačového Alana původně plánovali pouze pro Steam.

PC verze předloňské psychologické akce s filmově epizodickým příběhem vyjde v průběhu února a má obsahovat obě xboxová DLC zvaná "The Signal" a "The Writer" Čím dalším si však kromě své holé existence může Alanova PC verze vysloužit pozornost hráčské obce?

Pakliže setrváme u popisu platformových rozdílů, tak PC port Alana Wakea přinese řadu technických změn. Například zcela jistě potěší uživatele Windows XP, které má hra (ne)oficiálně podporovat. Tím sice Remedy definitivně rezignují na své někdejší ambice zpopularizovat DirectX 10, ovšem i přes nynější snahu o co nejširší platformový záběr směrem do minulosti, se hráči dočkají znatelně vyšší grafické úrovně než na Xboxu.

Grafické hody

A to díky permanentnímu zapnutí efektů God Rays, se kterým se Xbox mohl vytasit pouze v některých lokacích, nebo zásluhou pokročilých antialisasingových metod jako je FXAA či technologie pro jemnější vykreslování Alanových vlasů. Podle technického ředitele Markuse Mäkiho jsou autoři také pyšní na to, jak zkombinovali pokročilé stínování s dalším typem vyhlazováním zvaným MSAA.

Ačkoliv se herní engine pochopitelně nijak nemění, graficky hra skutečně pokročila a dá zatopit i moderním grafickým kartách. Stačí zapnout například volumetrické nesvětlování, velkou vzdálenost vykreslování, vyhlazování SSAO či stereoskopické zobrazení, které bude počítačový Wake také podporovat.

Všude po ruce

Díky tomu, že PC verze hry byla zpočátku určena pouze pro Steam, plně využije jeho technologií. Když se přehlédne tradiční podpora achievementů, pak jde především o technologii Steamworks, která zajistí synchronizaci nastavení hry a uložených pozic s platformou Steam Cloud. Jinak řečeno, počítačový Alan Wake bude díky virtuálnímu úložišti pořád a bezpečně k dispozici z jakéhokoliv počítače kdekoliv na světě.

Na druhou stranu hra nevyjde pro Games for Windows Live, což sice může někoho potěšit, avšak neobjeví se také na Macu, nebude podporovat modifikace a neukrojí kus ze sebe pro demoverzi, což už tak dobře nezní.  Navíc stejně jako na konzoli, zůstali Remedy věrni automatickému systému ukládání herních pozic přes pevně dané checkpointy. Podle Remedy by sice libovolné ukládání pro PC hráče naprogramovat šlo, ale v automatizovaném systému by způsobilo příliš mnoho bugů.

Dějové déja vu

PC verze hry nemá podle Remedy v ničem navazovat na starý herní obsah, vyvíjený právě pro osobní počítače ještě v době než Microsoft rozhodl, že se thriller stane exkluzivní konzolovkou. Znamená to, že nynější počítačový Alan Wake bude obsahově zcela poplatný tomu, co vyšlo před dvěma roky právě na Xboxu. Což samozřejmě není problém pro hráče, kteří hru znají pouze z recenzí a pouze doufali, že by si ji mohli někdy v budoucnu zahrát.

Teď se jim to splní. Příběh hry je doslova pohltí. Alan Wake, dříve oblíbený knižní autor, ztratil tvůrčí múzu, a proto si jede s manželkou vyčistit hlavu do městečka Bright Falls. Sotva ale mohl při balení kufrů tušit, že se mu Alice brzy ztratí a že o vybílení jeho hlavy budou eminentně usilovat zhmotněné postavy z jeho vlastních knih a to v hodně drsném údržbářském stylu. Atmosféru by mohla nyní gradovat i díky možnosti vypnout si interfacový HUD. Wakeovo pološílené blouznění v izolované vsi si můžete připomenout v naší konzolové recenzi.

Práce na dvě směny

Remedy neohlásili přesně datum vydání portu pravděpodobně proto, že aktuálně nestíhají. Souběžně s počítačovým Alanem totiž dokončují i zbrusu nový stahovatelný přídavek do série pojmenovaný Alan Wake: American Nightmare. Na Xbox Live Arcade vychází tento příběhový spin-off z Arizony patnáctého února.

American Nightmare jako Wake 1.5 nabídne přibližně pět hodin hry a mimo hlavní příběhové kampaně bude k dispozici ještě Horde mód, kde se Alan na pěti nočních mapách postaví vlnám nepřátel s cílem dožít se rána.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama