Alan Wake 2 představuje novou hrdinku i větší otevřenost světa. Navštívíme stará i nová místa
i Zdroj: Remedy Entertainment
Alan Wake 2 Novinka Alan Wake 2 představuje novou hrdinku i větší otevřenost světa. Navštívíme stará i nová místa

Alan Wake 2 představuje novou hrdinku i větší otevřenost světa. Navštívíme stará i nová místa

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

3. 6. 2023 09:20

Studio Remedy se značkou Max Payne dlouho honosilo titulem jedněch z předních tvůrců lineárních her, avšak s postupem času tyto hry otevřelo. Zejména Control z roku 2019 bylo průlomem, který asi určil další směr. Se svým metroidvania přístupem ke hraní bylo Control totiž mnohem méně lineární než jeho předchůdci – a chystaný Alan Wake 2 bude zřejmě podobný. Ne snad, že by šlo přímo o metroidvanii, to ne. Ale hra nabídne evidentně prostor prozkoumávání také, i když možná trochu jiným způsobem.

Reklama

  • Druhý Alan Wake bude i přes absenci tradičního open-worldu citelně otevřenější hrou než první díl
  • Remedy láká např. na návrat do již prozkoumaných lokací a navštívení míst z původní hry

Společnost Remedy rostoucí otevřenost svého nového dílka okomentovala v úvodu své série videí, kde postupně přibližuje několik aspektů Alan Wake 2. První z této videí se zaměřuje na druhou hratelnou postavu FBI Agentu Saga Anderson. Mimo to ovšem vývojáři nabízejí i pohled na svět. Ve svém projevu dbají zvláště na to, jak byla samotná hra navržena a že je méně sevřená než první díl.

Podle ředitele hry Kylea Rowleyho bude nová hra série kupříkladu obsahovat o něco otevřenější oblasti, které budou hráči moci prozkoumávat. Sám ve svém videu pojednává zejména o tom, že nám s druhým dílem umožní navštívit již prozkoumané lokace, a objevit tak nové zajímavosti, které nám napoprvé unikly.

„Hráč se bude opakovaně vracet k jezeru Cauldron, které je [i nad rámec prvního dílu] stále klíčovou součástí příběhu; dále bude prozkoumávat lesy, které jsou v jeho okolí, a protože jsme založeni i na mírně otevřenějším prostoru než v první hře, hráč může také volně prozkoumávat a vracet se na určitá místa, která již navštívil."

Hlavní výtvarnice světa Anne-Lynn Sottas mezitím říká, že se nazpátek vrátí také několik lokací – jmenovitě třeba ikonické bistro, které se však taktéž dočká menší proměny.

"V první hře jste neměli možnost volně prozkoumat všechna prostředí, ale nyní se budete moci procházet po ulicích, trochu více objevovat město a znovu navštívit stávající lokace, jako je například bistro," uvádí výtvarnice.

Tým musel také podle svých slov provést také poměrně rozsáhlý výzkum, aby se ujistil, že své fiktivní město na severozápadě Pacifiku skutečně vytváří s co největší přesností. Autorka fotogrammetrie, Ciara Creagh-Peschau, kupříkladu řekla, že sama strávila několik týdnů studiem odborných výzkumných prací, shromažďováním údajů o průzkumech lesů, poznáváním klíčových druhů oblasti, aby věrně ztvárnila severozápadní Pacifik.

Pokud bychom se měli naopak vrátit k oběma hratelným postavám, které byly pro video důležitější – tj. k titulní postavě Alana a agentce Anderson – dodatečně bylo také řečeno, že každá má svůj vlastní styl a náladu. K dispozici nám budou totiž dvě různé kampaně a prostředí, což znamená, že dostaneme i dva trochu jiné světy k prozkoumání. Jejich zpodobnění bychom měli vidět navíc už relativně brzy. Přesně 8. června se totiž uskuteční představení dalšího gameplaye, který si společnost Remedy přichystala pro Summer Game Fest Geoffa Keighleyho.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama