Akční RPG Atlas Fallen si z vašeho života ukousne až 30 hodin. Titul má být nabitý nejrůznějšími aktivitami, jako je hledání map a vylepšování výbavy
i Zdroj: Deck13 / Focus Entertainment
Atlas Fallen Novinka Akční RPG Atlas Fallen si z vašeho života ukousne až 30 hodin. Titul má být nabitý nejrůznějšími aktivitami, jako je hledání map a vylepšování výbavy

Akční RPG Atlas Fallen si z vašeho života ukousne až 30 hodin. Titul má být nabitý nejrůznějšími aktivitami, jako je hledání map a vylepšování výbavy

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

2. 4. 2023 08:00

Před několika týdny vývojářské studio Deck 13 oznámilo, že Atlas Fallen vyjde 16. května, ale později otočilo, že potřebuje více času. V důsledku toho byl titul odložen o tři měsíce na 10. srpna, což vyústilo v to, že v druhé půlce roku dostaneme hned dvě hry spojené názvem i osudem – jednak akční RPG mlátičku Atlas Fallen, která pochází od autorů starší soulsovky Lords of the Fallen, a zároveň reboot této soulsovky, dříve zvaný „The“ Lords of the Fallen (nyní bez členu), což je ovšem hra od jiného vývojáře. Jo, a také vyjde letos. Inu podobných názvů, jak vidíte, se nám tu sešlo opravdu více. Důležité je ovšem to, že autoři Atlas Fallen nově představili, jak bude jejich hra dlouhá.

Reklama

  • Akční RPG Atlas Fallen zabere na plné vyzobání vedlejších aktivit 25 až 30 hodin
  • Mezi těmito aktivitami najdeme hledání pokladů podle map, odkrývání skrytých tajemství skrze relikvie a osvobozování lokací od zlé magie

Abychom vás, drahé čtenáře, nicméně už zbytečně dál nemátli omáčkou okolo her, kterých se text netýká, vrátíme se k tématu. Titul, který vyvíjí Deck 13 a na první dobrou připomíná třeba mix Darksiders a Devil May Cry, zabere dle autorů 25 až 30 hodin čistého času, a to se započítáním všech vedlejších aktivit. Studio totiž řeklo, že krom úkolů, kde se vypořádáme s menším příběhem nebo něčím problémem, vyřešíme i několik hádanek. Můžete tedy počítat například s tím, že se v rámci světa vydáme i pro mapy pokladů, a to někdy i na více kusů, takže hledání nebude snadné.

Vedle toho jsou tu i prastaré relikvie, takže pokud si více potrpíte na lore, budete i tady zřejmě jako doma. Jak totiž vývojáři tvrdí, tyto památky dob minulých lze při objevení opět přivést k životu, a znovu je tak využít jako jakýsi maják pro nalezení dalšího tajemství. Co se týká průzkumu, i zde je co říci. V rozhovoru, který tvůrci hry poskytli pro SegmentNext, bylo totiž zodpovězeno, že nás nad rámec zatím ukázané pouště čeká totiž i prolézání spletitých jeskyní, stejně jako malebných oáz, horských masivů nebo také lesů.

Strážní věže, které po cestě těmito lokacemi najdeme, mají přitom taktéž skýtat tajemství a nejedno překvapení. Podle autorů je totiž všudypřítomně obklopuje jakési zlé kouzlo, přičemž porazíte-li náročného soka, který je za něj zodpovědný, můžete prý změnit tuto část úrovně zpět do jejich původní podoby a získat jisté výhody.

„Naším cílem vždy bylo vytvořit nezapomenutelný A-RPG zážitek v jedinečném prostředí, se vzrušující hratelností a možností plně hratelné plynulé kooperace s kamarádem," stojí v prohlášení společnosti Deck 13. „Rádi bychom hře věnovali nějaký čas navíc, který nám umožní dodat tu nejlepší možnou verzi Atlas Fallen.

Jak už z tohoto příspěvku vyplývá, důležitým prvkem Atlas Fallen bude tedy také právě kooperace. Podle vývojářů si hráči budou moci užívat online kooperaci po celou dobu, a to i tak, že hráči najdou společnou sdílenou kořist, dále možnost individuálně vybrat dialogové volby nebo začít plnit úkoly odděleně. 

S ohledem na tento režim je přitom vhodné doplnit, že Deck 13 též uvedlo, že se na začátku léta podělí s hráči o další updaty, a to včetně záběrů, které představí právě kooperaci.

Co se pak týká naopak dalších aspektů, které Atlas Fallen dále nabídne, hovořit lze i o vašem vybavení, které bude jádrem titulu. Titul se totiž zaměření na úpravy postavy i nad rámec vizuálu, takže mimo vzhledu brnění budou hráči moci měnit i jednotlivé efekty.

„Ony (zbroje) jsou kotevním bodem pro postup ve statistikách a každá nová zbroj má vlastní specifické vlastnosti, které lze odemknout vylepšením zbroje. Každé vylepšení také uděluje bod perku, což hráči umožňuje dále personalizovat svou výbavu tím, že jej utratí ve stromu perků. Zbroje lze navíc používat v kombinaci s určitými kameny esence, aby se aktivovaly specifické bonusy. A ano, kromě toho [ že lze upravovat statistiky] existuje také několik způsobů, jak si zbroj upravit [vizuálně] – mimo jiné pomocí barevných barviv a kosmetiky, které lze najít ve světě," uvedlo v rozhovoru studio.

Hra bude také obsahovat také rozsáhlý systém dovedností, jehož jednotlivé segmenty jsou inspirované The Surge 2, což je hra stejných autorů.

Podle tvůrčího ředitele Jana Klouse je systém dovedností odvozen od Surge v tom smyslu, že ve světě můžete najít tzv. kameny esence, které vám dávají unikátní schopnosti. Technicky vzato jde o spíše přenosné dovednosti, které hráč může za běhu vyměňovat, aby se přizpůsobil určitým situacím. Do "lišty hybnosti" může např. vkládat určité aktivní nebo pasivní kameny esence, které mu potom přidávají statistiky a dávají mu jedinečné útoky a vlastnosti. Kameny esence lze přitom získat z vícero míst, takže možností je hodně. Jednak je lze získat od poražených nepřátel, dále z průzkumu světa a v neposlední řadě skrze výrobu. Ať tak či onak, je ovšem jasné, že se jedná o poměrně robustní systém, jenž bude stavebním pilířem hry a jedním z jejích lákadel.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama