Activision představil nový anti-cheat Ricochet. Má zatočit s cheatery celou řadou tvrdých opatření
i Zdroj: Hrej.cz
Call of Duty: Warzone Novinka Activision představil nový anti-cheat Ricochet. Má zatočit s cheatery celou řadou tvrdých opatření

Activision představil nový anti-cheat Ricochet. Má zatočit s cheatery celou řadou tvrdých opatření

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 10. 2021 11:05

Společnost Activision avizovala, že brzy představí nový systém boje proti cheaterům a hackerům, a tak také učinila. Včera večer odhalila systém Ricochet, který má kombinací několika moderních opatření zabránit cheaterům v nabourávání zápasů připravovaného pokračování série Call of Duty Vanguard a free-to-play spin-offu Warzone.

Reklama

  • Activision představil Ricochet Anti-Cheat
  • Ochrana má na úrovni kernelu bránit podvodnému softwaru
  • Zároveň využívá protokolů na serverech i strojového učení k analýze hraní podezřelých

Takzvaný Ricochet Anti-Cheat web Gamerant přirovnává k obdobné ochraně kompetetivní střílečky Valorant studia Riot Games (ta mimochodem shodou okolností nese název Vanguard). I Activision sází na ochranu na úrovni kernelu. Při spuštění hry se tedy zároveň spustí i ovladače na úplně základní úrovni fungování operačního systému. Tím se zároveň liší od ostatních podobných opatření, například zmíněný Vanguard se totiž spínal při samotném bootu počítače a běžel i když uživatel zrovna Valorant nehrál.

Opatření má pak důkladný přehled o tom, co se v počítači děje na všech úrovních procesů. Samozřejmě nejde o naprosto dokonalé řešení a stále existují kličky, jde ale o poměrně funkční nástroj, který cheaterům značně komplikuje život.

Vedle toho ale Ricochet využívá dalších funkcí (i proto, že je zmíněná technologie exkluzivní verzi pro počítače). Vlastní ochranu budou mít také servery, které mají využívat nových protokolů analyzujících jakkoliv podezřelé chování. To by mělo spoléhat na nahlašování komunity a schopnosti strojového učení a umělé inteligence. Zabezpečení má tedy efektivněji odhalovat i ty hráče, kteří první kontrolou nějakým způsobem projdou. Třetím aspektem ochrany je komplikovanější a robustnější systém ochrany uživatelských účtů. Autoři žádají hráče, aby používali dvoufaktorovou autorizaci účtu. Tím můžou zabránit například tomu, že by jejich účet hackeři odcizili a pak využili k nekalým účelům.

Ricochet má být nejprve implementován do Warzone a později jej využije i Vanguard (možná tedy nebude dostupný při launchi nového Call of Duty, tedy 5. listopadu). 

Ochrany na úrovni kernelu bývaly hráči přijímány spíše neochotně, v tomto případě ale zatím k žádným negativním reakcím nedochází. Možná za tím stojí ten fakt, že Ricochet funguje jen při zapnuté hře, nebo tím, že je situace s cheatery v Call of Duty kritická. Historie ukázala, že jsou cheateři před podobnými ochranami vždy o krok napřed. Jsme tedy zvědaví, jak si Ricochet povede.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama