DualSense trápí problém s driftingem

22. únor 2021 12:13 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (6)

Problém s analogovými páčkami gamepadů řeší všichni velcí výrobci konzolí. O takzvaném driftingu se nejčastěji mluvilo v souvislosti s Joy-Cony konzole Nintendo Switch. To samé ale trápí i novější ovladače, objevuje se i v případě DualSense.

Nintendo i Sony již čelí žalobě, která míří přímo na zmíněný drifting. Kanál iFixit tedy nelenil a pustil se do vlastního testování ovladače DualSense, aby celému problému přišel na kloub. Z něj vyšlo najevo, že se Sony rozhodla pro nový gamepad použít stejný hardware, jako v případě ovladačů pro PlayStation 4, Xbox One a Switch. A to i přesto, že se součástky od společnosti ALPS příliš neosvědčily.

Problém vzniká jednak kvůli potenciometrům, které mají velmi krátkou životnost, jednak také kvůli pružině, jež po čase není schopná určit neutrální bod. Do mechanismu se navíc velmi jednoduše dostane prach, ten může také narušit správné fungování.

V rámci testu během hraní Call of Duty: Warzone trvalo pouhých 417 hodin, než se problém s driftingem objevil. Autoři dodávají, že záleží na způsobu používání ovladače. Asi ale sami uznáte, že jde o velmi krátkou dobu. Problém se navíc postupem času výrazně zhoršuje.

Video zároveň nabízí možné způsoby, jak závadu odstranit. Pokud nezaberou pokusy o vyčištění, je potřeba vyměnit celou součástku, což bohužel vyžaduje jisté zkušenosti s pájením. Nejlepší je samozřejmě využít záruku poskytnutou obchodníkem.

Zdroj: iFixit

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr NN napsal 23. 2. 2021 v 14.19

Mitsurugi: +1 Jo, mám je oddělaný u všech XBOX ovladačů, ten systém "plast je pružina" je v pravdě debilní.

Editováno: 23. 02. 2021 v 14.20

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 22. 2. 2021 v 19.14

Mitsurugi: Jo, tomu věřím, LB a RB jsou největší slabinou Xbox ovladačů a kdo hraje hodně souls hry, může mít problém. Já zrovna tahle 2 tlačítka nějak nadměrně nepoužívám, takže jsem nikdy problém neměl. U XSeries ovladačů mi pocitově přijdou daleko lepší než tomu bylo dříve, ale jestli to i víc vydrží, to teď těžko říct.

Nahlásit nevhodný obsah

20847380
Mitsurugi napsal 22. 2. 2021 v 17.39

Drew7878: Já měl dva Xbox ovladače (X360 a XOne) a u obou mi odešlo RB, kvůli nadměrnému hraní Soulsborne her. U DS4 se mi to ještě nestalo.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 22. 2. 2021 v 17.10

Drew7878: To je samozřejmě druhá věc. Nicméně video tvrdí, že stejné potenciometry (dokonce i s tím páčkovým mechanismem) se používají v různých ovladačích včetně těch xboxových a od Sony je v podstatě jen ten klobouček. Tedy buď se do Sony ovladače víc práší, má to špatný autokalibrační software nebo jde o hate od zhýčkaných zákazníků. Osobně sázím na ten software. Neměl by být problém určit, kdy je páčka v neutrální či krajní poloze a ošoupaný či zanesený potenciometr bude sice mít nepravidelný chod, ale s tím se člověk většinou sžije, dokud to nedosáhne extrémních hodnot.

Nahlásit nevhodný obsah

20875587
Drew7878 napsal 22. 2. 2021 v 15.35

Smaug.: Určitě by byl nějaký vývoj super, ale není tohle problém spíš Sony a jejich "kvalitních" ovladačů alias čínská tržnice? Já mám 7 ovladačů od Xboxu a všechny jsou v perfektním stavu i po dlouhé době používání. Třeba můj X360 ovladač starý cca 11 let, který už sice nepoužívám, ale kdybych chtěl, tak by to bez problému šlo. Jediná vada na něm je, že má trochu ošoupanou tu gumu na páčkách.

Nahlásit nevhodný obsah

20875576
Smaug. napsal 22. 2. 2021 v 15.03

Zdá se, že zákazníkům začíná docházet trpělivost. Potenciometry jsou problém už od dob prvních analogových joysticků. Možná je načase, aby výrobci zainvestovali do optických či magnetických senzorů pro analogové páčky.

Nahlásit nevhodný obsah