Six Days in Fallujah se vrací do vývoje
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Six Days in Fallujah se vrací do vývoje

Six Days in Fallujah se vrací do vývoje

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

12. 2. 2021 09:57

Kontroverzní taktická akce Six Days in Fallujah možná konečně vyjde. Střílečka, kterou vyvíjel dnes neexistující tým Atomic Games měla vyjít v roce 2010, studio se ale zaleklo ožehavosti námětu a projekt tehdy zrušilo. Nová verze by měla vyjít na konci letošního roku a stojí za ní tým Highwire Games tvořený veterány vývoje Halo a Destiny (Bungie). Vydavatelem je nově vzniklá firma Victura.

Reklama

Nápad na hru mapující události druhé bitvy o Fallúdžu, která proběhla v listopadu roku 2004 v rámci války v Iráku, vznikl už v roce 2005. Překvapivě s ním přišel seržant, který konflikt sám zažil. Iniciativy se chopilo austinské studio Atomic Games a o vydání se mělo postarat Konami. Hra na sebe ale bezprostředně po oznámení nabalila obrovskou vlnu kontroverze a kritiky ze stran sdružení válečných veteránů. Problémem bylo, že byl konflikt prostě příliš čerstvý a jeho účastníci se sotva stihli vzpamatovat. 

A letter to our community. #SixDaysGamepic.twitter.com/WfEoebcp7x

— Victura (@VicturaGG) February 11, 2021

Ostatně se dodnes nenašlo moc her, které by byly ochotny realisticky a autenticky vyobrazit války nového tisíciletí. S problémy se setkal například reboot série Medal of Honor z roku 2010. Ten měl původně v multiplayeru nabízet možnost hrát za radikální hnutí Tálibán. Po nátlaku řady organizací a politických představitelů autoři tuto stranu změnili na anonymní “Nepřátelské síly”.

Dle informací webu GeekWire bylo zaniklé studio Atomic Games vlastněno firmou Destineer. Jejím majitelem byl Peter Tamte, bývalý výkonný producent Bungie a dle všeho současný držitel práv. Zřejmě právě proto vzniklo jeho vydavatelství Victura, které nově oživlý projekt zastřešuje, a i proto se na hře podílí řada veteránů z Bungie. Ve vývoji je zhruba tři roky.

 

 

Stejně jako původní hra, i ta nová chce nabízet maximálně realistický a autentický zážitek postavený na rozhovorech s válečnými veterány i přeživšími civilisty, dobovými záběry a materiály. Studio také klade důraz na pochopení hrůz války a jejího dopadu na vojáky i obyvatele města. Six Days in Fallujah tedy zřejmě nebude žádnou hollywoodskou jízdou plnou romantického patosu, jak jsme u střílečkových značek zvyklí.

Hra vychází na PC a blíže nespecifikované konzole ke konci letošního roku.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama