EA chce s Codemasters dominovat závodům
Minulý rok jsme se dozvěděli o tom, že studio Codemasters nemá problém s odkoupením – zájemcem měl být vývojářský dům Take-Two, který by si do svého širokého katalogu mohl přidat i závodní hry. Jenže do cesty se mu připletlo EA, které nabídlo vyšší částku za lepších podmínek. Dozorčí rada Codemasters neváhala, Take-Two nedokázalo nabídku přeplatit a akvizice byla na světě.
EA tak s odkoupením studia ve výši 1.2 miliardy dolarů počítá a na poslední konferenci pro investory už prezentovalo své plány, které se možná fanouškům her od Codemasters moc líbit nebudou. EA totiž plánuje s britským tvůrcem udělat to, co se zatím daří divizi EA Sports – tedy vydávat závodní hru každý rok.
Andrew Wilson, ředitel společnosti, bere závodění jako jeden z mála skutečně globálních sportů a věří, že s Codemasters se EA podaří vytvořit si v tomto žánru větší dominanci. Tomu nově pomohou i velmi silné značky, které Codemasters vlastní – jde o Dirt, Dirt Rally, Grid, Project Cars, F1 a také budoucí licenci pro WRC. K tomu se pak přidají vlastní série jako Need for Speed, Burnout či Real Racing.
„Všechny jejich franšízy jsou skvělé hry, žádná z nich ale nepracuje s velkou vydavatelskou organizací a sílou marketingu, kterou jsme schopni přinést. A myslíme si, že to přinese růst. A to nezmiňuji talent, který nám pomůže s růstem Need for Speed či Real Racing. Víme, že to není byznys velikosti FIFA, ale víme, že je tu obrovská příležitost pro vlastnění prakticky veškerého závodního byznysu.“
Wilson pak věří, že se podaří spojit například F1 s live-service modelem. Šéf EA dále zmínil, že chce EA expandovat do různých sportovních odvětví a v dalších týdnech či měsících se tak můžeme těšit na velká oznámení.