Jaký byl herní rok 2020 v číslech?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jaký byl herní rok 2020 v číslech?

Jaký byl herní rok 2020 v číslech?

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

23. 12. 2020 13:24 15
Reklama

Server Gamesindustry.biz, který se zabývá především “průmyslovou” stránkou her, už pátý rok v řadě vydává přehlednou infografiku charakterizující uplynulý rok v číslech. Asi není třeba dodávat, že jde o extrémně zajímavá čísla, a vedle tradičních statistik zisků, obratů a prodejů nabízí i poměrně pozoruhodné statistiky.

Víme například, že má celý herní průmysl hodnotu zhruba 174,9 miliardy dolarů, v přepočtu více než 3,8 bilionu českých korun (meziroční nárůst 19,6 %). Z toho tvoří téměř polovinu mobilní hraní, 22 % PC hraní a zbytek konzole. Ze srovnání digitální a fyzické distribuce vychází jako jasně populárnější digitální, při celkovém srovnání už pouze 9 % financí proteče fyzickou distribucí. Trochu odlišná statistika je, když se zaměříme na konzole. Tam krabičky stále tvoří 28 % prodejů. Na PC pouze 2 %, na mobilech samozřejmě žádná fyzická distribuce neexistuje.

Jaký byl herní rok 2020 v číslech?
i Zdroj: Hrej.cz

Žebříčky prodejů v UK ovládla FIFA 21 (krabičky), v USA Call of Duty: Black Ops Cold War (na druhém místě je mimochodem loňský díl Call of Duty) a v Japonsku Animal Crossing: New Horizons. Nejlépe hodnocenou hrou roku dle Metacritic je Persona 5 Royal s průměrnými 95 body, nejhůře hodnocenou pak Switchová verze Tiny Racer se slabými 32 body.

Zajímavý je poměr nově vydaných her a nových IP v portfoliech velkých vydavatelů. Největší hráči na trhu - Sony, Microsoft, Nintendo a Ubisoft vydali vždy jen dvě nové IP, EA jen jednu a Activision žádnou. Pokračování zavedených značek ale byla celá řada. Rekordman Nintendo vydalo celkem 15 pokračování existujících brandů.

Jaký byl herní rok 2020 v číslech?
i Zdroj: Hrej.cz

Nejčastěji vyhledávanou hrou dle Google bylo Among Us, hrou nejvíce pokrývanou v médiích je Fortnite. Možná překvapí nejžhavější hra Twitteru - nejvíce tweetů zmiňovalo starší MMORPG Final Fantasy 14.

Samostatnou kapitolou je mobilní trh. Tam vládnou vydavatelství, jejíž jména hráčům “velkých” platforem mnoho neřeknou, i tak se tu ale točí obrovská čísla. Nejstahovanější mobilní hrou je Garena Free Fire s 266,2 miliony stažení, největší příjem však generuje PUBG Mobile, konkrétně 2,6 miliardy dolarů. Nejaktivnějšími stahovateli jsou Indové s 9,3 miliardami stažení mobilních titulů, další investice do stažených her se tu ale moc nenosí. Indie se totiž nevešla do první pětky zemí s největším tržbami mobilního trhu. Tady vládnou Spojené státy s 21 miliardami dolarů.

Jaký byl herní rok 2020 v číslech?
i Zdroj: Hrej.cz

Velmi zajímavá je statistika překrytí vlastnictví konzolí, tedy toho, jak hráči kupují druhé a třetí konzole. Ta ukazuje, že zhruba 60 % majitelů Switche zároveň vlastní i PlayStation 4 a 51 % vlastní Xbox One. Naopak jen třetina majitelů PS4 vlastní jinou konzoli. 40 % hráčů na Xbox One si pořídilo i Switch a 46 % PlayStation 4. Tato čísla vychází ze statistického šetření agentury Ampere.

Jaký byl herní rok 2020 v číslech?
i Zdroj: Hrej.cz

Nakonec nesmí chybět statistika domácích zvířat herních vývojářů. Té samozřejmě vévodí psi a kočky, nechybí ale ani ptáci, králíci, křečci nebo gekoni. Smutné je, že pouze dva oslovení herní vývojáři propadli kouzlu činčil, populárnější jsou i vycpaná zvířata (3). V těsném závěsu jsou šneci, robotické vysavače nebo rostliny bazalky.

Závěrem se sluší dodat pár zajímavých čísel. Herní průmysl na boj s koronavirem daroval více než 160 milionů dolarů, hnutí Black Lives Matter podpořil více než 43 miliony dolarů a na boj s australskými požáry šlo více než 5,5 milionu dolarů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama