Phil Spencer o dohadování her do XGP

25. listopad 2020 13:34 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (0)

V průběhu let jsme mohli vidět jasnou změnu přístupu ze strany Xboxu. I když společnost vydala novou konzoli, respektive dvě konzole, hlavní zaměření je nyní na software, přesněji na Xbox Game Pass. Hráči byli zvědaví, jak vůbec funguje spolupráce mezi Xboxem a jednotlivými vývojáři, na což Phil Spencer v rozhovoru pro The Verge přináší obecnou odpověď.

„Naše dohody jsou, řekl bych, různorodé. Zní to neorganizovaně, ale skutečně je to postavené na potřebách vývojářů. Jedná z věcí, která je fakt cool, je vidět vývojáře, většinou menšího nebo středního, který začíná s vývojem a řekne „Hele, dáme vám hru do Game Passu v den vydání, pokud nám teď dáte X dolarů.“ Co můžeme udělat je vytvořit místo pro úspěch jejich hry. Ví, že se jim to vrátí.“

„V určitých případech zaplatíme i celou produkci hry. Potom mohou vývojáři využít všechny obchodní příležitostí kromě Game Passu. Mohou to prodat na PlayStationu, Steamu, Xboxu nebo Switchi. Oni se ochránili proti risku. Ta hra bude dodělaná, a ještě k tomu mohou prodávat na všech obchodech, my zase dostaneme hru v den vydání. Někdy je vývojář se hrou více méně hotový, takže je to třeba jen „Hele, dáme naší hru do Game Passu, pokud nám zaplatíte tolik peněz.“

„Někteří chtějí dohody na základě používání a monetizace. Jsme otevřeni k experimentování s mnoha různými partnery, protože si nemyslíme, že jsme ještě přišli na správný způsob prodeje. Když jsme začínali, měli jsme model, který byl závislý čistě na tom, jak moc se hra hrála. Někteří partneři řekli „Jasně, tomu rozumíme, ale nevěříme tomu, takže nám prostě dejte peníze předem.“

Zdroj: GamingBolt

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!