Minulý týden jsme se mohli podívat na gameplay nadcházejícího Cyberpunk 2077, které je mimochodem už v obchodech, z konzolí Xbox. Samozřejmě ale hra nevychází pouze na této platformě a dnes večer se tak dočkáváme gameplay záběrů z druhé strany – tedy z PlayStationu.
Ve videu se nejdříve podíváme na tvorbu postav a krátké projížďky, to vše na konzoli PlayStation 4 Pro. Na poslední dvě minuty se pak gameplay přepne na záběry z nové konzole PlayStation 5, díky čemuž se můžeme podívat třeba na efekty vody či osvětlení.
Obecně jde o akčnější ukázku než u Xboxu, hráči se ale dožadují i ukázky na základních či slabších verzí minulé generace konzolí. Právě tyto verze měly stát za posledním odkladem, jelikož je pro ně hra celkem náročná. Možná si ale na tyto záběry budeme muset počkat až na vydání, které je naplánováno na 10. prosince letošního roku.
Zdroj: YouTube
Aethan: :DDD Neptořebuješ data, ty to prostě víš! :D
PC okolo 20k které zvládají AAA hry ve 120fps? Takže si dáš detaily na super low kocku a pak si honíš piňďoura že ti to jede v 1080p na 120fps. A ty myslíš že toto lidé dělají? Ne nedělají. Včetně mě. Jedu nejvysšší rozlišení na nejvyšší detaily a pokud hra jede na 60fps, tak nemám důvod cokoliv měnit - byť mám 144hz panel.
Myslím, že toto je asi konec této zbytečné debaty.
Mitsurugi: Pokud tě tolik zajímají data, které jsou přesné asi jako data o koronaviru v Číně a Iránu tak si je můžeš najít sám. :) Nepotřebuju statistiky k tomu, abych věděl, že 120 FPS v gamingu je běžná věc.
PC okolo 20K, které jsou na hraní nejlepší co se ceny/výkonu týče nemají problém zvládat 120 FPS ve 1920x1080 což je pořád standardní rozlišení.
Aethan: Nejprodávanější kde? Kolik se jich prodalo? Kolik procent hráčů ho má? A pořád jsi nedodal data, podle kterých je 120 FPS standard.
Naopak, podle Steam statistik si většina hráčů může o 120 FPS nechat leda tak zdát, vzhledem k tomu jak slabé mají grafické karty.
Jack Danger: Protoze tohle je diskuzni forum. A prave to tvoje "hra je bud dobra nebo spatna" je natolik subjektivni ze se o tom lidi hadaj. Pro nekoho je dobra hra kdyz ma dobrej pribeh, pro jinyho kdyz ma dobrou hratelnost a pro jinyho kdyz ma dobrou grafiku nebo zvuk.
No a ted jsme u grafiky a nekdo si mysli ze dobra hra je ta co bezi rychle a jinej si mysli ze dobra hra je ta co je prekrasna i kdyz treba bezi pomaleji. tot vse. Tvuj puvodni prispevek neni nic jinyho nez soucast toho vseho kdyz rikas ze grafika neni dulezita ale ze je dulezita hratelnost...
Editováno: 27. 11. 2020 v 09.20
esmo: ????? Když máš 60Hz monitor tak chceš, aby ti vše jelo na 60 FPS a vždy mně to tak jelo nehledě na hru.... stejně jako teď s 144Hz mi vše jede na 120 FPS. Takže ano když je 144Hz monitor běžná věc stejně tak je běžných 120FPS. :) A jen tak mimochodem ty tady něco překrucuješ... spíše vypichuješ. Tohle od začátku nebylo to hlavní o čem jsem se s
GudMen: bavil.
Aethan: Monitor 144Hz je běžná věc, my se tě ale ptáme, kde jsi vzal, že je 120fps pro hráče standard.
Sám mám doma 144hz monitor, online hry na takový fps hraju, ale rozhodně ne singleplayerový. Tak se tě znova ptám, kde jsi takovou informaci vzal? Nepřekrucuj to zas k nějakýmu RTX.
Mitsurugi: esmo: Už v roce 2019 byl nejprodávanejší herní monitor Dell D2719HGF s 144hz. 144Hz monitor je běžná věc a těch 120FPS využiješ v každé hře a je to velký rozdíl. Tohle ale nebylo to hlavní. Podle GudMen: je 30 FPS v roce 2020 v pořádku a je to plynulý zážitek. Což prostě není a to je fakt. Podle něj si lidé raději na konzolích vyberou RTX se sotva 30 FPS místo plynulehé zážitku. Což si klidně myslet může a pár takových se najde, ale právě velkým tahákem ps5 je konečně 60 FPS a krásně plynulý obraz, který s 30 FPS není.
Aethan: Jestli myslíš, že LoLkaři a CSkaři hrající na 120 a více fps jsou ten standart, tak dobře. Ale, z toho co jsem pochopil, my se tu bavíme hlavně o singleplayerových hrách a to se šeredně pleteš, 120fps rozhodně standart není. A pokud to chceš stále tvrdit, prosím, nahoď nám nějakou statistiku.
GudMen: V jakém roce žiješ? Vypadá to, že tak v roce 2005.
V dnešní době je na PC 120 fps úplně normální standard a nyní bude konečně 60 fps na konzolích. A proč je tolika lidem nepříjemné hrát ve 30 fps?
Třeba proto, že není rok 2005, nejsou slepí a rozdíl mezi 30,60,120 fps je obrovský?
Aethan: Sorry, ale to ty jsi mě nazval trollem. Proč bych se s tebou měl vůbec bavit, ty šašku?
Nicméně. Plácáš úplné nesmysly. 120 fps není standard a nikdy nebude. Dokonce si troufám tvrdit, že vývojáři i nadále budou své hry optimalizovat na „pouhých“ 30 fps, nikoliv 60 fps, už vůbec ne 120 fps, neblázni. Není důvod plýtvat výkonem na úkor obrazové kvality. Trendem je naopak vyšší rozlišení. Podívej se, jak fungovala minulá generace. Např. výkon PS4 Pro se jen výjimečně investoval do 60 fps, naopak se typicky spotřebovával na vyšší rozlišení. Ti, co budou chtít hrát ve vyšších fps, si vždy budou muset připlatit za lepší hardware s horším poměrem cena/výkon, nebo stáhnout detaily, rozlišení, apod.
O tom ale řeč nebyla. Spíš hledám odpověď na otázku, proč je tolika lidem nepříjemné hrát ve 30 fps, když já osobně s tím nemám nejmenší problém. Akorát se to snažím pochopit, nic víc, na nikoho neútočím, nikomu se nevysmívám. Takže si pro příště tuhle svoji klauniádu můžeš odpustit. Díky.
Jack Danger: To je ale normální, na fóru s kolama nebo autama se taky hádáme. Žijeme :)
Proc se vsichni musi v diskuzich furt hadat a proc vsichni resi takovy detaily u her proste nechapu. Bud je hra dobra a nebo ne. Lidi az moc hrotite nejaky fps a dalsi blbosti, zacnete trochu zit a zajimat se o normalni veci a kdyz hrajete hru, tak si to proste uzijte a reseni nechte vyvojarum a nebo udelejte vlastni hru. Kdyz se u toho furt nasirate tak to nehrajte, podivejte se jak vypadali hry par let zpatky. Ma to byt zabava.
esmo: Gudmen byl ten jehož odpověď měla nulovou hodnotu. Já mu odpověděl normálně. Samozřejmě, že jsou tací, kteří upřednostní o něco hezčí hru, ale těch bude o dost méně. Jako hráč vždy upřednostníš, aby ti hra jela co nejlépe a plynule. Detaily tě zajímají až jako poslední. A zrovna na konzolích je těch 30 a 60 FPS extrémně poznat. RTX za ztrátu 30 FPS fakt nestojí a vzhledem k tomu, že u PC hraní je v dnešní době standard 120 FPS tak ten přechod ke konzoli s 30 je fakt hrozný.
Aethan: Hele třeba já vždycky hraju v "hezčích" režimech na úkor FPS, včetně zmiňovaného Spider-Mana. U těch plynulejších mám vždycky strašně nepříjemný pocit, že o něco přicházím.
GudMen napsal 27. 11. 2020 v 11.36
Aethan: Co to pořád povídáš? 30 fps je plynulý zážitek. Ano, u některých žánrů to není zdaleka tak příjemné jako 60 fps, ale je to naprosto v pořádku. A proč si myslím, že i nadále poběží hry primárně ve 30 fps? 1) Protože je to plynulý zážitek. (Btw, začínám tě podezřívat, že nevíš, co znamená slovo „plynulý“.) 2) Protože na 60 fps potřebuješ cca dvojnásobný výkon. A ten nebude. Hry ve zpětné kompatibilitě a hry na přelomu generací mohou nabídnout 60 fps, konzole mají výkonnostní rezervu, ale za pár let z nich budou vývojáři ždímat první poslední, aby jejich hry vypadaly prvotřídně. Prostě si nebudou moci dovolit půlku výkonu vyplýtvat na 60 fps. Obzvlášť na konzolích, kde bude stoupat poptávka po 4K. Z těchto důvodů mainstreamový hardware vždy osciluje (a vždy bude) mezi 30 a 60 fps. U PC se to blíží 60 fps právě proto, že většina hraje v nízkém rozlišení (1080p). 120 fps bude i nadále záležitostí high-endu a speciálních případů jako esports.
Editováno: 27. 11. 2020 v 11.38