Vývoj pro PS4 vývojáře údajně brzdit nebude

18. listopad 2020 11:48 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (3)

Že vyjde Horizon Forbidden West nebo Spider-Man: Miles Morales také na konzoli PlayStation 4, bylo pro mnohé malým překvapením. Sony nakonec opustila pomyšlení na klasický generační skok kupředu, takže first-party tituly v horizontu tří let nabídne i majitelům PS4. Podle Jima Ryana v tom není vůbec žádný problém.

V rozhovoru pro server The Telegraph se výkonný ředitel Sony Interactive Entertainment nechal slyšet, že ohlížení na starší konzoli vývoj exkluzivit rozhodně nebude brzdit. „V první řadě je potřeba říct, že zážitek z PS5 verzí těchto her je od základu budován tak, aby využil možností PS5. Nevidím nic špatného v tom, že nabídneme PS5 verzi těchto her PS5 komunitě a PS4 verze PS4 komunitě,“ vysvětlil Ryan.

Samozřejmě se dá očekávat, že PS4 verze krom horší vizuální stránky mohou rovnou přijít o konkrétní obsah či mechanismy, na které konzole nebude stačit. Výpočetní výkon navíc přitom může posunout řadu důležitých segmentů, například umělou inteligenci, stavbu světa, možnosti interakce, fyziku, destrukci prostředí, množství postav na scéně, jejich činnost a mnoho dalších prvků.

Ve hře jsou navíc i nové možnosti, které se pojí s ovladačem DualSense, i v tomto případě mohou být hráči ochuzeni o podstatnou část zážitku, tedy pokud vývojáři budou na adaptivní triggery a haptickou odezvu brát ohled. Zrovna Spider-Man: Miles Morales ukázal, že ani v případě first-party studií evidentně nepůjde o samozřejmost.

Zdroj: The Telegraph

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
8530612
Superman25 napsal 18. 11. 2020 v 15.11

OnlyCORE: oni nemyslí brzdit ve smyslu opožděn vývoj jako takový časově ale myslí brzdit co se týče posunu grafiky. Což ale porad znamená ze kecá nesmysly takze pořád souhlas :).

Jinak samozřejmě že bude jako to bylo vždycky.
Když stavíš svět a engine jako takový brzdí to vždy nejslabší článek musí se udělat tak aby vše šlapalo na solidní detaily i na tom nejslabším hardwaru a tím pádem na tom vždy trpíte nejsilnější. Dam příklad budeš mit xbox one x za 11 a pc za 50 RDR2 ...na obou budou hry když to dáš na tv opravdu hodně podobné protože vyvoj byl primárně vyvijenej na to nejslabší. ( Dobře dal jsem fakt špatnej příklad zrovna vymazleny hry ). Ale predstav si engine kde je od zakladu casticovy efekty jako je fyzikálně fungující voda ,mlha a kour a spol nebo bahno atd vse bude reagovat na hrace. Mohlo by to bejt rovnou soucasti vývoje engine kterej to bude umet a ten budou stavet a upravovat rovnou pro hardware pro ps5 a xsx coz je i supwr protoze jsou si nepodobný. Prichazi ale, ale je na to potreba minimum dx12 kterej stary konzole neumej takze to na takovym engine prostě neudělají......to jsem napsal jen minimum ( samozřejmě se dají některé veci udelat jako nadstavba ale pak to bude treba o hodně náročnější a td atd) prostě stara gen vždy brzdí novou pokud je hra vyvíjena současné na vše a to se ještě bavím o xbox one x s teoretickou rycholsti 6tflops a ne o xbox one s s 1.4 .. je to muj nazor tak se do mě někdo pusťte ale radsi bych byl kdyby ne :)

Editováno: 18. 11. 2020 v 17.17

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 18. 11. 2020 v 13.20

Cyberpunk byl odložen právě kvůli staré generaci tak co to kecá za nesmysly

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 18. 11. 2020 v 12.54

hmm a internetoví odborníci tvrdí, že XSS bude brzdit vývoj, ačkoli má stejnou architekturu, totožný CPU a pouze slabší GPU :-D přitom to nemá brzdit ani zastaralá PS4

Editováno: 18. 11. 2020 v 13.43

Nahlásit nevhodný obsah